Myös korttimaksu toimii

Laserleikkuri hankinnassa

Aloittaja EijaKe, 19.05.14 - klo:09:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EijaKe

Hei foorumilaiset !

Minulle on tullut tarve laserleikurille.
Materiaalit pääsääntöisesti akryyli, ohut puu, nahka

Hinta pitäisi olla edullinen ja laitteen hyvä, mutta ei kuitenkaan kahta laitetta vaan yksi :-)
Tämä on nyt tällainen kokeiluluontoinen juttu, joten isojen summien sijoittaminen ei ole mahdollista.

Kiinasta olin tuon paljon parjatun laitteen jo tilaamassa, mutta ajattelin keskustella ensin ammattilaiste kanssa, eli teidän.

Mikäli tilaan Kiinan ihmeen, niin millä ohjainkortilla saisin tuotteesta paremman, isoihin muutoksiin ei ole rahoja.
Olen ymmärtänyt että ohjainkortti ja ohjelmisto on suurin ongelmakohta.

Jossain puhuttiin mach3 jne..

Olen lukenut vanhoja keskusteluja, mutta yhtään selkeää "ohjetta" en löytänyt.

Myös linkit oikeisiin ja luotettaviin tuotteisiin esim Ebay olisi plussaa.

/Eija




senaattori

Tervehdys,
käyppäs katsomassa  www.lightobject.com, sieltä saat ongelmatilanteissa apua ja tukea ja takuuasiat toimivat varmasti paremmin kuin ebay kaupoissa. Kannattaa muistaa kun on niukalla budjetilla liikkeellä, että riskien minimointi on ensiarvoisen tärkeää ja halvin vaihtoehto voi olla huonoimmassa tapauksessa se kallein. :-\
Reijo Martinpoika Tuomala

EijaKe

Kiitos linkistä
Pitää tutkia asiaa.

En siis pärjää alkuun Kiinan 40w laserilla ja controllerin ja softan vaihdolla ?


/Eija


senaattori

Kyllä pärjäät ainakin noihin tarkoituksiin joita luettelit, meillä on Porepen kanssa menossa parasta aikaa vastaava projekti ja kaikki kamat ja softa on ko. firmasta.
Reijo Martinpoika Tuomala

porepe

Melkeinpä keräisin tarvittavat rojut nippuun tuolta lightobjectin kaupasta ja tilaisin koko läjän kerralla... tuo putken rahti on kallein...  siihen kiinan laserin tuunausta osioon tulee  muutaman minuutin kuluttua eka video senaattorin projektista.

Ohjelmisto on loistava. Koodin teko Jpg kuvasta ja heitto laserille kesti videon kuvassa alle minuutin... työstö hieman kauemmin....
Petri Junnila
Mynämäki

porepe

Ne halvimmat kiinan laserit jotka ovat hinnaltaan luokkaa 500 taalaa...
Ovat sekä mekaniikaltaan että sähköiltään vähän niin ja näin...

ainoa plussa noissa koneissa on se että kaikki tulee mukana... tosin kaiken muun paitsi putken ja kotelon saa vaihtaa... liikemekaniikasta saa kohtuullisen kun aikansa tappelee... Eli suosittelen että mietit tarkkaan paljonko tehoa ja liikematkaa koneelta tarvitset ja tilailee sitten erilliskomponentteina kaiken... Lopputulos on hieman kalliimpi mutta monin verroin parempi...
Petri Junnila
Mynämäki

senaattori

Niin,ja jos putki sattuu olemaan rikki taikka rikkoutuu matkalla ja on ostanut yksityiseltä saattaapi rojektista tulla hieman monimutkainen ja uuden 40w putken rahdit taitaapi olla isommat kuin itse putken hinta.
Reijo Martinpoika Tuomala

porepe

#7
Siis jos oletetaan että kone maksaa 500 ja rahti alle satasen niin veikkaampa ettei ole kunnon vakuutusta rahdilla jolloin on aivan yhdentekevää oliko myyjä yritys vai yksityinen... Moni mainostaa esim 120w putkea hintaan 750 taalaa ja ilmaisella rahdilla. Perässä lukee vielä että jos paketti häviää tai hajoaa kuljetuksessa niin he lähettävät ilmaiseksi uuden putken KUNHAN MAKSAT HEILLE 500 TAALAA EXTRA RAHTIA. Eli se 750 taalan putki maksaa takuuna kuitenkin 500...

Lightobjectin rahdit ovat täysarvo vakuutetut joten maksavat hieman...

Edit valmiina koneena LO kaupassa vastaava kone kuin tuo senaattorin kone maksaa 2150 taalaa ja rahti suomeen 625 taalaa... eli kannattaa rakentaa komponenteista

Mach3 tai Emc ohjaus toimii vectori leikkauksessa mutta ei kaivertamisessa ainakaan kunnolla...

Kuinka paksua puuta tai acrylia pitäisi leikata läpi?
Petri Junnila
Mynämäki

EijaKe

Hiukan olen johtanut siinä harhaan että pelkkä leikkuu ei riitä, vaan pitäisi myös pystyä "piirtämään kuvioita"

Akryyli on noin 3-4mm ja puu samaa luokkaa, mutta paksumpikin on plussaa .-)

Nahka ei kaiketi ole ongelma ?

Olen antanut itselleni ymmärtää, että kiinan laitteessa vakiona tehon säätö ei ohjelmalisesti onnistu.
Piirtämineen siis onnistuu säätämällä tehoa potikasta manuaalisesti ?

Onko jollakulla antaa esimerkkejä hiukan päivitetystä kiinan laserista?

Jos vaihdan controllerin johonkin "edulliseen" riittääkö alkuun. Pitäisi saada varmuutta lisää. Valokuvan laserointi plussaa.
Pitäisi siis saada kuvioita ja leikata.

/Eija

porepe

Voin laittaa illalla kuvia tuosta senaattorin projektista.
Kunnon Dsp pakollinen valokuvien teossa. Tuo kiinan orkkis ohjain manuaali säätöineen ei kykene  juuri  mihinkään...

Myös vakio optiikka on kovilla yli 3mm aine vahvuuksilla ja polttopisteen halkaisija on turhan iso...  Alkuun toki pääsee kun hommaa sen halppis kiinan koneen ja sijoittaa siihen noin 700-1000 euroa lisää...
Optiikkaan sitten pari sataa kun jaksaa niin saa tehoa ja tarkkuutta lisää...
Petri Junnila
Mynämäki

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: EijaKe - 19.05.14 - klo:20:09
Hiukan olen johtanut siinä harhaan että pelkkä leikkuu ei riitä, vaan pitäisi myös pystyä "piirtämään kuvioita"

Akryyli on noin 3-4mm ja puu samaa luokkaa, mutta paksumpikin on plussaa .-)

Nahka ei kaiketi ole ongelma ?

Olen antanut itselleni ymmärtää, että kiinan laitteessa vakiona tehon säätö ei ohjelmalisesti onnistu.
Piirtämineen siis onnistuu säätämällä tehoa potikasta manuaalisesti ?

Onko jollakulla antaa esimerkkejä hiukan päivitetystä kiinan laserista?

Jos vaihdan controllerin johonkin "edulliseen" riittääkö alkuun. Pitäisi saada varmuutta lisää. Valokuvan laserointi plussaa.
Pitäisi siis saada kuvioita ja leikata.

/Eija

Akryyliä leikastessa pitää olla sitten ilma mukana myös sillä saat läpäisy kykyä huomattavasti lisää :)

mun youtube kanavalla on laser leikkaus juttuja juurikin tuommoiselle 40w kiinan laaserilla johon on muutettu tuo light objektin conrolleri

Alumiinin merkkaus
https://www.youtube.com/watch?v=qbOAGScf0Zo&list=PLZvJw4HYT170Q9KqHHTgUHUk_remvSTTo&index=18

Saunamittarin merkkaus
https://www.youtube.com/watch?v=rUKTEUBL5Oo

Acrylin ajoa
https://www.youtube.com/watch?v=74viI5wTP1Y

Nopeustesti
https://www.youtube.com/watch?v=3J09HS6qk3s

Tarkkuustesti
https://www.youtube.com/watch?v=DJI2iKEet3c

Koko kanava
https://www.youtube.com/user/TeacDance
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

senaattori

Monikäyttöinen on kone, vain mielikuvitus asettaa rajat käyttösovelluksille.....Kiitos videoista, oli mukava katsella kahvikupposen kera ;D
Reijo Martinpoika Tuomala

EijaKe

Onko tämä se kitti mitä olette käyttäneet ja pärjääkö sillä ?

http://www.lightobject.com/DSP-upgrade-kit-for-DK40-small-machine-P758.aspx

Vai onko muita ehdotuksia.

Mistä saa Kiinan koneen luotettavimmin, esim UK kautta ilman tulleja/veroja ?

/Eija


porepe

Tuo paketti ja lisäksi se 20-60w virtalähde laserille

Uk tietty paras paikka verojen  ja toimitusajan kannalta...
Petri Junnila
Mynämäki

jjude

Nyt kun joku selvittää mitä kannattaa tilata ja mitä kokonaisuus maksaa,
omakin mielenkiinto heräsi. Optiikka siis kannattaa myös vaihtaa,
mutta mikä/mistä?
Mikä tuollaisen putken suurpiisteinen käyttöikä on ja vaikuttaako
siihen suoraan millä teholla sitä on rääkätty?

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk