Myös korttimaksu toimii

Palje- ja johdesuojat

Aloittaja Jussik, 02.12.08 - klo:14:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jussik


JuKa

Onko tuon Maxjas:n hintatasosta tietoa ?

Jussi

Jussik

Ei vielä.
Palkeet tarvin ja otan kyllä tarjouksen.
Ilmoittelen mitenkä pärjäs muihin nähden.

Laittakaa muitakin yrityksiä jotka toimittavat teleskooppi ja palje suojia.



Maukka

Onko jollain uutta tietoa  johde suojista/palkeista. Kokemuksia?  Missä hintaluokissa mennään.
Kannattaako tehdä itse, kokemuksia erillaisista suojista? 

Hakusessa halvan hintaluokan suojat. (alle 150€) Johteille ja kuularuuville.
Tai vaihtoehtoisesti pari n.200mm leveää ja 1050mm pitkää paljetta.

Arc euro trade:lta löytyy nykyään mutta liian lyhyenä (800mm). Pituutta venytettynä pitäisi olla 1050mm
http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue/Machine-Spares/Machine-Bellows

Voi myös suoraan tarjota ylimääräisiä minulle.

mpr

Näyttäis että noissa linkin suojissa olisi jatkokset, luulisin että niitä pystyisi itsekin yhdistämään ja tekemään riittävän pitkän palkeen.

Maukka

Joo kyllähän nuo varmaan voisi jatkaakkin. Tuo nyt oli ainut mitä löysin..
Aika huonosti noita löytyi. Onko joku tenyt myös pelkälle kuularuuville suojan?


Jussa

Tarkotitko tuollaista kuularuuvinsuojaa? http://www.buttkereit.co.uk/downloads/Telescopic%20Spiral%20Spring%20Covers.pdf Olen miettiny josko ruuvin suojan voisi tehä vakiovoimajousesta..? http://www.jouset.com/verkkokauppa/vakiovoimajouset/konstantkraftfjedre.aspx Mahtaako materiaalivahvuus olla eri, kiinnityskin voi olla hankala.

mkuivamaki


NiVa

Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

JuKa

#10
Moi,

Itse ajattelin tehdä seuraavaan koneeseen kuularuuvien suojukset jostain ohuesta kankaasta. Laitan ruuvin ympärille samansuuntaisesti muutaman esim 3mm teräslangan ja neulon kankaasta putken joka tulee lankojen/ruuvin ympärille. Laitan kuvia kunhan saan sen tehtyä...

Mulla on muuten ylimääräisenä vähän käytetyt ZX45 koneen palje suojat. Eli aikaslailla tuota kokoluokkaa
jota Arceurotrade tarjoaa.


Jussi

eemeli

Hep.

Mites sitten, kun mutteri liikkuu ruuvilla, niin miten ne teräslangat ja kangas pelaa sen liikkeen mukana?

Voisin olla kiinnostunut palkeista, jos hinta ei o paha ja koko on passeli.

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

Maukka

Jep, kyllähän se näyttää siltä että pitää tilata arc euro trade:lta ja koettaa jatkaa noita palkeita että saa tarpeeksi pitkät.
Täytyy vaan odottaa että veron palautukset tulloo.

Itse tekeminen tuntuu aika työläältä. Ja siihenkin joutuu materiaalin kuitenkin vielä jostain katteleen tulee hintoihinsa. Mitähän materiaalia noissa itse tehdyissä on käytetty?

Vinkkejä muistakin palkeista voi vielä laittaa. Ja pyöreistä palkeista tai muista mitkä kävisi kuularuuvin suojaksi.



JuKa

Moi,

Juu hieman vaikea selittää tuo asia. Ne 3mm langat menee laakeripukista toiseen, ja kangasputkilo tulee niiden ympärille. Molemmin puolin mutteria on oma putkilo ja lankojen on mentäjä mutterin kiinnikkeen ohi tai läpi.

Yritän saada ideani paikoilleen pikaisesti.

Jussi

Timo Hotti

Yksinkertainen on kaunista  :)
"Kangas" pitää olla paloturvallista ettei syty tai sula kuumista lastuista...

timi
timi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk