Myös korttimaksu toimii

G540 ja motit

Aloittaja FAARI 58, 05.10.10 - klo:23:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FAARI 58

Moron
Tulossa Gecko G540, kattelin tollaasta, että tuata saapi käyttää moteissa joiden Inductanssin ollessa 2.5-max 3 mH(soon joku Henrikki) Mun kahdessa motissa(AC571157525M) on tua Inductanssi 10mH ja kahden minebean 2.5A/phase ja yhden soncebozin 2.1A/phase ei oo tiatoo. Minebea ei vastannu sähköpostiin kuten ei Soncebozkaan,tais olla mun engelska aika tohloa.Jos jollain on käytös minebean 23KM-K138 ja tiaros Inductanssi niin kiitos tiarosta etukäteen. Täytyy ettiä ilmeisesti oikiat motit tuahon G540 pakettiin,mikäli nua olemassa olevat ei käy. Viälä mitä virtalähdettä käytätte ton G540 mulla 3 akselia myöhemmin tulee rotary(tai leijona)neljänneksi. Että tällaasta   
FAARI58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: FAARI 58 - 05.10.10 - klo:23:21
Moron
Tulossa Gecko G540, kattelin tollaasta, että tuata saapi käyttää moteissa joiden Inductanssin ollessa 2.5-max 3 mH(soon joku Henrikki) Mun kahdessa motissa(AC571157525M) on tua Inductanssi 10mH ja kahden minebean 2.5A/phase ja yhden soncebozin 2.1A/phase ei oo tiatoo. Minebea ei vastannu sähköpostiin kuten ei Soncebozkaan,tais olla mun engelska aika tohloa.Jos jollain on käytös minebean 23KM-K138 ja tiaros Inductanssi niin kiitos tiarosta etukäteen. Täytyy ettiä ilmeisesti oikiat motit tuahon G540 pakettiin,mikäli nua olemassa olevat ei käy. Viälä mitä virtalähdettä käytätte ton G540 mulla 3 akselia myöhemmin tulee rotary(tai leijona)neljänneksi. Että tällaasta   
FAARI58
Niin no. Kyllähän noi 10 mH kelatkin toimii jollain lailla. Tuon Geckon laskukaavan mukaan niitä vaan pitäisi syöttää 100 V jännitteellä jotta saadaan normisuorituskyky, ja siihen ei Geckon rahkeet riitä. Se kun pamahtaa jo 50V jälkeen.
Syy tämmöiseen jännitteen nosttoon on se sähkötekniikan perusasia, että induktanssi vastustaa sähkövirran muutoksia. Eli mitä isompi moottorin kelainduktanssi, sitä hitaammin siinä virta nousee jollain tietyllä syöttöjännitteellä. Vääntömomenti taas puolestaan on verrannollinen virtaan, ei jännitteeseen. Sen takia Gecko ohjeistaa nostamaan syöttöjännitetä kun induktanssi kasvaa. Nostolla saadaan vääntö kehittymään aina samassa ajassa jolloin ohjain toimii oletetulla tavalla. Kaikella on kuitenkin rajansa ja noilla induktansseilla menään yli sen mihin Gecko pystyy.
Noista muista moottoreista mullakaan ei valitettavati ole tarkkaa tietoa.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

FAARI 58

Moron
Kattelin noiden valmistajien sivuja tota inductanssia ettiessä, ja noita motteja ei löydy sieltä. Muita samantapaisia kyllä (uudempia) ja niissäkin vaihtelua on 1.3-14mH riippuen motista. Saiskohan jotenkin mitattua noitten mottien mH yleismittarilla tai saako kodin electroniikan korjausmiäs vehkeillään sen esille?
  FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: FAARI 58 - 06.10.10 - klo:10:06
Moron
Kattelin noiden valmistajien sivuja tota inductanssia ettiessä, ja noita motteja ei löydy sieltä. Muita samantapaisia kyllä (uudempia) ja niissäkin vaihtelua on 1.3-14mH riippuen motista. Saiskohan jotenkin mitattua noitten mottien mH yleismittarilla tai saako kodin electroniikan korjausmiäs vehkeillään sen esille?
  FAARI 58
Kyllähän tohonkin konsteja löytyisi, mutta ei oikein semmoisia missä pärjäisi ihan pelkällä yleismittarilla. Pitäisi olla ainakin oskilloskooppi ja signaaligeneraattori ja eipä niitä tahdo löytyä ihan sattumankauppaa nurkista.
Tietty jos oikein mielikuvitusta käyttää niin PC:n äänikortista kotistereoihin joku 5 kHz siniaalto ja sitten tekee konkalla ja motin kelalla simppelin LC-suotimen kaiutinlähtöön. Yleismittarilla tason mittaus ennen ja jälkeen suotimen niin erosta voi laskea kelainduktanssin kun konkan kapasitanssi tunnetaan.
Mutta tää kaikki on vähän tällaista haihattelua. Stereot voi kärähtää tässä leikissä ja sen yleismittarinkin pitäisi pystyä näyttämään luotettavasti RMS-arvoja noilla taajuksilla... Ei siitä oikeasti taitaisi tulla mitään eikä ainakaan oikeaa tulosta.
Kyllä se suorin tie olisi saada jotenkin käsiinsä komponenttitesteri jossa on induktanssimittaus.

Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

FAARI 58

Moron
Ei täällä mettäkyläs ollu iductanssimittaria muilla kun amiksessa, käyn siellä maanantaina jos vaikka joku sais mitattua nua Henrikin millit.
FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

FAARI 58

Moron
Tällaasta faari taas ihmettelee:www.Geckodrive.com(meniköhän tua värinvaihto oikein?)tualla on manuaali. Mikä tua on ja tän tarkootus noiren piuhojen asennukses: Relay power supply ja dc Relay coil, sekä VFD DRIVE? Vielä ton DB9 piuhan tinauksesta pin.1 ja 5 CURRENT SET resistor pitääkö siähen pi..n piänen pistokkehen sisähän tinata joku vastus?
FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: FAARI 58 - 15.10.10 - klo:23:59
Moron
Tällaasta faari taas ihmettelee:www.Geckodrive.com(meniköhän tua värinvaihto oikein?)tualla on manuaali. Mikä tua on ja tän tarkootus noiren piuhojen asennukses: Relay power supply ja dc Relay coil, sekä VFD DRIVE? Vielä ton DB9 piuhan tinauksesta pin.1 ja 5 CURRENT SET resistor pitääkö siähen pi..n piänen pistokkehen sisähän tinata joku vastus?
FAARI 58
Ne releet ja niitten poweri on jotain yleiskäyttöä varten, jos sattuu olemaan tarvetta. Niillä ei ole mitään nimenomaista tarkoitusta.
Toi VFD-lähtö on ajateltu jonkun invertterikäytön nopeuden ohjaukseen, olisko vaikka jyrsimen kara tms. Sieltä lähtee 0-10V ohjaussignaali ja semmoinen tulo on aika monessa invertterisysteemissä.
Ja kyllä se vaan olis saatava se vastus sinne liittimeen kolvattua. Mutta älä sure, ei se ole pi..n pieni, se on vielä iso. Jahka rupeet kolvaamaan 0402-kokoisia pintaliitosvastuksia niin sitte ollaan pienessä käsineen. Niitä kun ei oikein edes näe ilman luuppia. Pudota semmoinen lattialle niin ihan turha edes luulla että ikänä näätte toisianne enää  :D.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

FAARI 58

#7
Moron
Faari kiittääpi. Täytyy hankkia sellaanen teräväkärkinen piäni kolvi,kun tua mun nykyynen on paremminkin ahjolämmitteistä mallia.Nua vastukset sattuu olemaan manuaalis mainittu 3.3A/phase motit ja inductanssikin on 2.8mH(PowermaxII) Nua rele hommat voi ilmeisesti unohtaa,sekä kun karana on tollaanen rewaltin säärettävä 8000-24000rpm. yläjyrsin. ;D
  FAARI 58
Tuallaanen lisäkymysys:Muissa manuaaleissa oon nähäny merkinnät kytkennästä A ja A- jenkkimanuskassa on A ja /A onkohan tua kauttaviiva yhtä kuin A- ?

Toinen perähän:motissa merkintä Is(dc):3.3A bipolar series (ilmeisesti 3.3A phase) .................Vs(dc):24V

Uurelleen FAARI58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk