Myös korttimaksu toimii

Plasman suuttimet

Aloittaja mpr, 11.07.13 - klo:16:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mpr

Täällä harrastajilla taitaa jonkunverran olla käytössä kiinalaista P80 plasmapoltinta. Löysin paikan mistä saa amerikkalaisia suuttimia jotka sopivat ko. polttimeen, ovat silmämääräisesti laadukkaampia ja nyt kun testasin leikkuujälki myös hyvä.

http://www.ladek.fi/plasma_kulutusosat/P80.html

Pistän pari kuvaa leikkeistä: Aine 6mm 650 domex, virta 85A, leikkuunopeus 500mm/min


senaattori

Hyvän näköisiä, rupeen tässä aprikoimaan et mahtasko ne mun jyrsinkoneen emmeet käydä plasma-projektiin, saattas olla jonkunverran käyttöö, hmmm, täytys varmaan tehrä opintomatka....... ::)
Reijo Martinpoika Tuomala

mpr

#2
Jep, jos terästä käsittelee levynä, plasmalla kappaleen saa nopeasti irti. Ja monessa tapauksessa osa kelpaa sellaisenaan tai jyrsintä tarvitaan vasta kappaleen tai aihion irroituksen jälkeen. Pehmeämmissä materiaaleissa kappaleen irti jyrsintä levystä onnistuu hyvin, mutta teräksen kanssa menee aikaa ja vaaditaan jyrsimeltäkin tukevuutta.
Kyllähän varsinkin routeri mallisesta jyrsimestä plasman saa tehtyä ja tukevan saakin, jos vain liikealue on riittävä myös liikenopeutta tarvitaan vähän enemmän kuin jyrsimessä.

senaattori

Paljonko sellanen plasmayksikkö kun sulla on kustantaa, ja mihin peltivahvuuteeen se piisaa??
Reijo Martinpoika Tuomala

mpr

Tuon linkin 100A kone mulla on, luvataan 30mm itse olen 25mm levyä leikannut käsipolttimella ja sain kappaleen irti.
Kone käytössä kokeilin 15mm levyä, leikkaa kyllä kun saa puhki mutta aika vino reuna tulee.
Puhkaisu on suurin ongelma tuolle P80- polttimelle kun siinä suuttimen edessä ei ole mitään suojakilpeä, paksummissa aineissa plasmasuihku joutuu kaivamaan reiän, jolloin sula metalli lentää ylöspäin ja jos osuu suuttimeen niin herkästi pilaa sen.
8mm ja ohuemmat menee hyvin kun plasmasuihku pamahtaa levystä läpi ja ylöspäin ei sulaa juurikaan lennä.

http://www.koneita.com/hitsauslaitteet/index.htm

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk