Myös korttimaksu toimii

Voiko oikosulkumottoriin vaihtaa akselin?

Aloittaja PekkaNF, 10.09.15 - klo:22:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stoppari

Römperi Vaasassa on Kortesjärvisten Amerikka...... :)

PekkaNF

Ai? Ja Kotka on savolaisten amerikka...tai ainakin matkalla.

Tutkin vähän enempi ja kuuntelin pari mielipidettä. Konsensus tuntui olevan että Römpän moottoreista ei lähde helposti akseli ja vaikka hitsaaminen on mukavaa, niin kaikkine tässä rempassa ei ole se tie.

Taidan unohtaa moottorin viemärirempan ja tutkitaan seuraavaksi "Plän B".

Kiitos mielipiteistä, eipä tullut lähdettyä soitellen sotaan ja seuraavaksi elintenluovuttajaksi otetaan sitten joku "import".

Pekka

PekkaNF

Plän "C": Kellään joutavaa laippakiinniteistä kolmivaihemoottoria 3000 rpm ja 0,75 - 2,2 kW?

Pekka

PekkaNF

Joo. sano. Eilen meggeröin yhden moottorinraadon....kaksi käämiä yli 500M/500V, mutta yksi reippaasti alle. Kytkentäkotelo on ruosteinen ja saastanen, joten tungin sen täyteen ruostesprytä ja sen jälkeen CRC:n ensiksi käteen sattunutta spräytä ja sen jälkeen kumosin lattialle kuivumaan. Tänään uusi yritys.

Pitääkö se ostaa uusi italialainen tai Moves-moottori ja seppiä siitä?

Pekka

Kremmen

Onko se moottori saanut osumaa niin että näkyisi ihan fyysisiä kolhuja? Meinaan että käämilakka ei ole mitenkään kosteusherkkää, eikä sen nyt pitäisi alkaa vuotamaan vaikka kone olisi märkäkin. Sen sijaan jos kytkentäruuvit ja/tai -kotelo on saastaisia niin törky voi hyvinkin johtaa sen verran, että eristysvastus menee pieneksi. Kannattaa siis putsata kytkentäkotelo kunnolla ja kun se on kuiva ja puhdas niin uusi mittaus. Jos edelleen näyttää kovin epäsymmetristä vastusta, niin silloin kone on kyllä poltettu. Senkin tietty näkisi jos riuhtoo kilvet auki ja katsoo käämejä silmällä. Väriero on helppo huomata jos käämi on käynyt ylikuumana. Semmoista voi sattua jos 3-vaihekonetta on rääkätty liikaa 1-vaiheisena.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

PekkaNF

"Vaatii vain laakerinvaihdon" sanottiin.

Pekka

eemeli

Hep.

Mahtokohan tarkottaa, että ehjempi laakereista pitää irrottaa ja siirtää johonkin käämeiltään ehjään koneeseen...?

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: PekkaNF - 16.09.15 - klo:19:52
"Vaatii vain laakerinvaihdon" sanottiin.

Pekka
Turha niitä laakereitakaan on vaihtaa. Kyllä tuo verkon vetää pohjaan noillakin laakereilla...
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

PekkaNF

En kyllä keksi yhtään osaa mistä olis mulle hyötyä, mutta ehkä sen vois kärrätä metallin kierrätykseen. Lakkeritkin siinä kunnossa, ettei voi käyttää kehiä asetuksiin/mittaukseen.

Tarviin toisen moottorin tai sitten pitää tehdä jo paljon lujemmin töitä jäljellä olevalla moottorilla.

Pekka

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk