Myös korttimaksu toimii

Roland JWX 10 uudelleen ohjaus

Aloittaja Kai, 24.06.10 - klo:23:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

Moi kaikille ja hyvää Juhannusta ja sori jos tää on väärä paikka kysyä.
Mulla on Rolandin JWX 10 jyrsin,joka ei toimi,siis käyttöpaneelista ei pysty  karaa liikuttamaan, jyrsii kyllä kun käynnistää Drop outillla ohjelman. Jos koneen karaa ei voi manuaalisti liikuttaa on se käyttökelvoton.
Ok, kysymys kuuluu, että miten vaikea on rakentaa ohjaus kokonaan uusiksi, siis käyttäisi Mach 3 ja mitä siihen sitten tarvii lisää?
Mitä kaikkea pitää laittaa että sen ohjauksen saisi toimimaan?
Kai

petko

#1
Lainaus käyttäjältä: brotowizard - 24.06.10 - klo:23:25
Moi kaikille ja hyvää Juhannusta ja sori jos tää on väärä paikka kysyä.
Mulla on Rolandin JWX 10 jyrsin,joka ei toimi,siis käyttöpaneelista ei pysty  karaa liikuttamaan, jyrsii kyllä kun käynnistää Drop outillla ohjelman. Jos koneen karaa ei voi manuaalisti liikuttaa on se käyttökelvoton.
Ok, kysymys kuuluu, että miten vaikea on rakentaa ohjaus kokonaan uusiksi, siis käyttäisi Mach 3 ja mitä siihen sitten tarvii lisää?
Mitä kaikkea pitää laittaa että sen ohjauksen saisi toimimaan?
Kai

Moi,
Sun Rolandissa lienee askelmoottorit, ei servot?
Omassa wanhassa Rolandin kynäpiirturissa oli askelmoottorit, ainakin siihen oli helppoa tehdä "ohitusleikkaus":
-Etsin piirturista prosessorin joka ohjaa moottorien ohjaimia.
-Katkaisin piirilevyn johtimet väliltä prossa -> ohjaimet, tässä välissä kokeilin toimintaa halpispulssianturalla (miksei kukaan tee näin vaan polttavat mieluummin pc:n rinnakkaisportin?)
-Asensin testiläppäriin emc2:n
-Kytkin ohjainten piuhat suoraan läppärin rinnakkaisporttiin (älä tee näin, käytä optoja)
-Tein tarvittavat asetukset emc2: een

Luulisi toimivan myös Mach3: lla
Periaatteessa noin ja halvalla.
Viisaammat saavat korjata jos mun tekstissä on asiavirheitä.

Hyvät juhannukset!
-Petko

Kai

Moi taas tuli mieleen tämmönen kun katoin Ebay:stä, siellä on kittejä joissa on askelmoottorit ja jonkulainen ohjauspiiri,eikä ne maksa paljoakaan.
Voisiko tollasesta rakentaa sen niin että ei riko niitä alkuperäisiä emolevyja eikä muutakaan, vaan lisäisi sinne sen mitä tarvitaan.

JWX.n askelmoottoreilta tulee johdot emolevyyn ja se ohjaus hoituu siitä??
Jos tää on sekavaa niin mitä sinne pitää lisätä jotta sen ohjauksen saisi tehtyä?
Se mach 3 minua kiinnostaa mutta mitä muuta, eli mitä tietoja pitää niistä askelmoottoreista antaa että voi sen ohjauspiirin hankkia,ja että en halua rikkoa niitä alkuperäisiä palikoita?
Kai

Kai

Kuinka vaikea on tollaseen rakentaa manuaaliohjaus ja onko sen  toimiminen onnenkauppa,kun en viitisi ostaa kaikkia piirilevyjä uusia jotta sen saisi toimimaan...


Kai

Kun tassä mietin eri vaihtoehtoja ton Rolandin jyrsimen kuntoonlaitossa, tuli mieleen tämmönen kysymys.
Tuolla toisessa osiossa on juttu cnc ohjaimesta, niin saako tollasella ohitettua rolandin oman järjestelmän?
http://www.planet-cnc.com/

En haluaisi rikkoa sitä omaa ohjausjärjestelmää, mutta en tajua näitä joten kysyn riittääkö tollanen kortti ja ne softat jyrsimen ohjaukseen?


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk