Myös korttimaksu toimii

planet-cnc.com - cnc usb controller kokemuksia?

Aloittaja Oswald, 19.01.11 - klo:14:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Oswald

Hep!

Onkohan kenelläkään kokemuksia http://www.planet-cnc.com/ kaupattavasta controllerista?

Löytyy sekä täysin valmiina hintaan 69€+10€ postit että pelkkää piirilevyä tai piiriä hintaan 10,50€+10€ postit.
Controlleri on 4 kanavalle joista jokaiselle kytkettävissä 2 limittiä.

Ominaisuuksista en osaa sanoa mitään kun ei itseläni vielä kokemuksia mistään controllerista ole. Mutta hinta taitaa ainakin olla kohdallaan? Kertokaa toki viisaammat jos tästä jotain hyvää/pahaa sanottavaa..

awallin


25 kHz nopein pulssi-ulostulo ei ole kovin vakuuttava. Samaan pääsee hyvällä real-time emolevyllä (itx-kokoiset Intelin Atom levyt ovat hyviä) ja EMC2:lla.
Jos EMC2:n perään haluaa tästä selvästi nopeampaa IO:ta niin onnistuu pluto-p tai mesa fpga-kortilla (näiden pulssiulostulot/enkooderisisäänmenot menevät jonnekin ~1MHz).

Jos ei ole muuta kuin vanha windows-kone jossa Mach3/EMC2 ei toimi tai toimii huonosti mutta koneessa USB-portti niin tuo voisi olla sopiva.

reprap-sivuilta löytyy varmaan arduino-pohjaisia vastaavia joissa mahdollisesti mikrokontrollerin koodi on avointa

JuKa

 Moi,

Vaikuttaa aika hitaalta, mutta on kyllä edullinen. Olen itse kiinnostunut http://www.edingcnc.com/index.php?taalid=2 , tuollaisesta tuotteesta.

Jos jollain kokemuksia, niin olisi myös kiva kuulla.

Jussi

Oswald

#3
Onhan se tietty Smooth Stepperikin yksi vaihtoehto ja pelaisi MACH3 kanssa suoraan..

Ja tietty vielä tämmösen löysin
http://www.burger-web.com/ProductDescription/AKKON_CONTROLLER_BOARD/en_AKKON_USB_Controller_Board.htm.

Tarkoitus olisi kuitenkin löytää jokin passeli USB liitäntäinen controlleri...


EDIT: Zapp Automation näyttää kauppaavan myöskin tuota www.planet-cnc.com myytävää vermettä, ainakin päällepäin identtinen =)
Tosin siellä sanotaan näin "25 KHz maximum step frequency (Soon to be 150Khz)", eli päivitystä olisi tulossa...

EDIT2: Sähköpostilla selvisi että on suunnitteilla kokonaan uusi controlleri jossa 9 akselia, ja siihen siis tulossa 100-150KHz eikä päivitystä tuohon nykyiseen.

Teppo Leinonen

Tuli tilattua tällainen:
CNC USB CONTROLLER MK2
   
100 kHz maximum step frequency
7 digital outputs
12us (or 50%) minimum pulse width
manual jog inputs for all axes
limit inputs for all axes
5 general inputs
8 control inputs for pendant or similar device
SD card support for running g-code without computer
control external devices with I2C protocol
transformation matrix
3D digitize with probe
index and encoder input for lathe spindle synchronization

Onko jollain käyttökokemuksia?
En mä kaikkia ajatuksiani toteuta....
...mutta niitä ajatuksia vaan tulee ja tulee...

Ilari


Teppo Leinonen

Olen lueskellut noista Mach3 USB -korteista, mutta enemmän tai vähemmän on ollut yhteensopivuus tms. ongelmaa.
Itse päädyin tähän juuri sen takia.
Tässä rauta ja softa on saman jannun käsialaa.
En mä kaikkia ajatuksiani toteuta....
...mutta niitä ajatuksia vaan tulee ja tulee...

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk