Myös korttimaksu toimii

Särmärin ohjainlaitteen uudistaminen

Aloittaja 131rally, 30.08.19 - klo:07:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

Turvallisuushommista muistelisin tuolta jostain 80 luvun alusta tai jopa ennen että konesssa piti olla niin sanottu 8mm raja.
Sen lähemmäksi kappaletta kun painin meni niin piti olla kaksinkäsin laukaisu turvareleellä,kahdennetut venttiilit tai niiden karan asennon valvonta,valoverho  jalkakytkin ja nopeuskin taisi olla kriittinen pysähtymisen suhteen ym..  näiden yhdistelmiä sitten sovellettiin eri  tavalla.

Aika villiä touhua kilvessä luki Työsuojeluhllituksen hyväksymä No:xx.xx  no se oli silloin.Nyt on nyt ja idea varmaan saman suuntainen käytännön toteutuksessa.
Konedirektiivi ja CE merkillä  ne vaatimuksen mukaisuus määrittelyt varmaan sitten luvataan
tehdyiksi.

131rally

Lainaus käyttäjältä: Snowfly - 13.03.24 - klo:05:16Sulla on hieman helpompi :D

Kaavio.JPG
Mikä tuon SPR04-SPR05 venttiilin ja sen parin tehtävä on? En hahmota, omassa samanlainen (vissiin) ja siitä lähtee vain yksi putki mutta on kaksi solenoidia.

Snowfly

#17
Ellen väärin kattonut tuota sun hydrauliikka kuvaa niin sulla on siinä kaikista yksinkertaistettu versio prässi ohjauksesta. Mikä käyttää paineentasaus venttiilejä kummaltakin sylinteriltä ja käyttää sitä suoraan laskimisessa.

Tuossa mun kuvassa on propoventtiilit jotka pystyy reaaliajassa kompensoimaan mittasauvojen tiedon kanssa sitä terän kulkua.

Suurin ero näissä on että propot pystyvät heti reagoimaan terän vinouteen, kun nuo paineentasaus venttiilit ns. yksinkertaiset antavat tietyn verran toleranssia siihen ennen kuin ne alkavat kompensoimaan... se että jos niistä on yksi venttiili jumissa tai rikki niin terä tulee laskemaan vinossa ja sitten lopulta se on niin vinossa että painevaro laukeaa mikä estää koneen hajoamisen.
Tämä myös lopettaa terän liikkeen kokonaan. Itsellä koneessa on erillinen nappi joka pitää painaa pohjaan koneen käynnistyessä mikäli tämä tilanne tapahtuu, jonka jälkeen sen pysty jonkun ohjeen mukaan ajamaan takasin suoraan.

Veikkaan että sun kone on ollut vain yhdellä mittasauvalla, jolla on otettu raaka mitta terän sijainnista ja pysäytetty sitten sopivalle kohdin ilman sen kummempia tietoja.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk