Myös korttimaksu toimii

G540 tuhosinko Y-akselin?

Aloittaja Ozz, 19.01.12 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ozz

Nyt tuli tössittyä oikein huolella  :'(

Sain koneen liikkumaan ja kaikki toimi hienosti. Rupesin sitten säätämään Y-akselin trimmiä ja enkös innoissani tehnyt sen tavallisella metallimeisselillä (varsi ei ollut eristetty) ja niinpä G540 etulevyyn syttyi myös punainen valo palamaan ja Y-akselin G250 punainen led ei pala enään  ???
Etuseinässä palaa nyt vihreä ja punainen ja Y-akseli on pimeänä. Vehje kyllä toimii kun otin sen A-akselin käyttöön Y-akselin tilalle.

Olisko sieltä mennyt siitä yhdestä G250:stä jänniteregulaattori vai onko siellä mitään sulaketta tai vastaavaa?
Mikähän voi hajota kun johtaa sen rungon suojamaan sinne trimmiin (ilmeisesti näin kävi)?

Vaikka tarvetta ei olekkaan kuin kolmelle akselille niin ottaa päähän aivan törkeesti moinen tyhmä moka  :-[ :'(

Ozz

Löysin syyn!

Oon tökkiny sillä meisselillä yhden pintaliitos komponentin irti!

Tässä kuvat eli ekassa näkyy puuttuvan komponentin paikka ja toinen on mitä siinä pitäis olla

On kyllä niin jumalattoman pieni että ei taida saada takaisin (jos edes on ehjäkään enään).


Kremmen

Jaahas, siitä on lähtenyt 330 k ohmin vastus jonnekin komponenttitaivaaseen...
Helppo nakki laittaa uusi, jos sulla vaan sattuisi noita olemaan. Kuvasta päätellen 0805-kokoinen pintaliitosvastus jonka kyllä kolvaa paikalleen helposti vaikka tavallisella elektroniikkajuottimella jos vaan on tarpeeksi kapea kärki. Toivottavasti tuon puute ei ole nyt sitten särkenyt mitään muuta.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Ozz

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 19.01.12 - klo:20:05
Jaahas, siitä on lähtenyt 330 k ohmin vastus jonnekin komponenttitaivaaseen...
Helppo nakki laittaa uusi, jos sulla vaan sattuisi noita olemaan. Kuvasta päätellen 0805-kokoinen pintaliitosvastus jonka kyllä kolvaa paikalleen helposti vaikka tavallisella elektroniikkajuottimella jos vaan on tarpeeksi kapea kärki. Toivottavasti tuon puute ei ole nyt sitten särkenyt mitään muuta.

Onni onnettomuudessa on se että se oli noussut pystyyn ja sain sen talteen. Ensi järkytyksen jälkeen kun järki taas kulki niin on sitä aikoinaan tullut juotettua PS2:een pienempiäkin kohtia joten eiköhän toikin onnistu.

Otin pois ton Y-akselin G250:sen ja pistin tilalle sen Z-akselin G250:n eli A-akseli on tyhjänä ja nyt ei pala enään punainen valokaan.
Korjaan ton sitten aikanaan kun kerkiän ja toivottavasti ei ole hajottanut muuta.

Luin aikasemmin jostain kun "geckon Marissa" kertoi että kannattaa ottaa toi etulevy pois trimmauksen ajan niin näkee paremmin sen meisselin pään.
Nyt ihmettelen että miksen tehnyt niin heti alkuunsa? Muut akselit trimmasin niin ja on huomattavasti helpompaa eli jos jollain on trimmaus edessä niin etulevy pois niin onnistuu varmemmin.

jyrki.j.koivisto

Omalle kohdalle on käynyt muutaman kerran siten että tuollaisen vastuksen noustua kuvatulla tavalla pystyyn on vastus hajonnut, toisin sanoen sähköinen liityntä on katkennut vastuksen päästä, kannattaa mitata ennenkuin juottaa kiinni...

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk