Myös korttimaksu toimii

Pikavaihtopitimet sorviin ?

Aloittaja JuKa, 25.03.13 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JuKa

Moi,

Onko kellään kokemuksia tuon merkkisistä pitimistä ?
http://www.ebay.de/itm/Schnellwechselhalterset-System-Multifix-A-mit-AD1675-und-Harteprufprotokoll-/151012964950?pt=Werkzeug_Spannmittel&hash=item232912fa56#ht_2027wt_1037

Olen monesti käynyt kurkkimassa tuota sivua ja meinannut tilata, mutta miten mahtaa olla noiden laatu ?
Aidot multifixit kyllä toimisi, mutta hintaakin on hiukan enemmän...

Kommentit otetaan vastaan!

olli henttonen

Asiallisen näköinen pidin, ja miksei toimisi, samanlainen tuli puuhapajalle sorvin mukana ja oli toistasataa kalliimpi ja ainakin se toimii loistavasti.
dyykkari

pave

Oli aikoinaan duunista yksi aito teränpidin lainassa mallina, kun tein pari settiä C-kokoa.
(Kuvat löytyy mun kotisivulta) Huomasin tässä alkuperäisessä hieman kuluneisuutta ja kun
se oli mukana karkaisimossa se testattiin siellä kovuusmittarilla. Kommentti oli: viiskakkosta.
Omat tein 42CrMo4:stä ja ne karkaistiin läpi.

Tässä maailmassa on vaan niin paljon kaikenlaista....

JuKa

Tuo tarkoittanee sitä, että tuo alkuperäisen laatukaan ei ole parasta ja kulumatonta ... Nuo olisi tulossa aivan satunnaiseen käyttöön ja saattaisi kestää minulla ikuisuuden kulumatta, ehkä...

Pitäänee tilata ja testata... Kerron tulokset...

Jussi

JuKa

Tänään tuli paketillinen Kiinalaista tavaraa Saksasta. Toistaiseksi näyttää ihan hyvältä, ei mitään suurempaa kosmeettista häikkää, kuten yleensä tuosta alkuperämaasta tuotetussa.

Noiden koko on A ja ensisilmäyksellä nuo tuntui hirveen pieniltä, mutta taitaa olla juuri sopivia tuohon uuteen 320x900 sorviini.

Huomenna olisi tarkoitus iskeä paikoilleen ja sitten ihmetellään lisää :) Kokonaisuudelle tuli hintaa 325euroa ja siinä oli toolpost + kolme 20x90 pidintä + yksi pyöreälle varrelle sopiva pidin + 30mm reijällä oleva pidin + MK1 ja MK2 holkit tuohon 30mm varteen.

Jussi

Mika Kinnunen

No kappas sattumaa,
Minullekin tuli tänään saksanmaalta Multifix kopiot A kokoluokassa.
Omassa setissä oli toolpost, kolme 20x90 pidintä ja yksi pyöreälle varrelle.
Hintaa 252€ posteineen.
Mistä JuKa tilasit omasi?

Ehdin jo purkaa sorvista vanhan teränpitimen ja asentaa uuden paikalleen.
Ensikokeilu vaikuttaa hyvältä, tosin vähän nahkeita on teränpitimet menemään paikoilleen.
Eipähän tarvi enää hakea shimmauspaloilla teräkorkeutta kohdilleen..
Ex-nimimerkki chevy55

JuKa

Tilattiin tuon linkin takaa löytyvältä myyjältä pari settiä suoraan, jätettiin ebay pois välistä. Satiin sillä parikymppiä alennusta. Myyjä kehui kovasti että on kovaa tavaraa :) Tuo yksi hylsypidin ja ne holkit teki sen kaheksankymppiä extraa...

Jussi

eemeli

Hep.

Itse tilasin suoraan sylttytehtaalta

www.createtools.com

homma hoitui kylläkin eBayn kautta, mutta oli aika ok. Teetin heillä myös 3 speciaalipidintä, missä ei ollut terän paikkaa ollenkaan (niihin tulee kiinni hionta- ja jyrsintäaparaatit)

Palvelu sähköpostitse toimi hyvin ja toimitus oli aika nopea.

Multifix:in originaalin hankin työpaikalle kotimaisen toimittajan (työkalupalvelu) kautta. Ei ollut yhtä siisti setti kuin 20v ikänen, mitä olen joskus päässyt käyttämään, mutta on tuo minusta paras järjestely ko. tarpeeseen. Voi olla, että parempiakin on olemassa, mutta en ole vielä sellaista saanut käyttää =)

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

olli henttonen

Hei Eemeli
tuo osoite on virheellinen, yksi ässä liikaa
oikea on
createtool.com
dyykkari

hokkaju

#9
Sama juttu on ollut mielenpäällä. Tilasin BXA koon "wedge alorikset". Yksinkertaisesti multifix ja 10 kiinnikettä jäi liian suolaiseksi. On ne kyllä ameriikassa ei juuri minkään hintaisia. Tosin postit ja tullit niin tilanne hieman korjaantuu.

kauppa oli cdcotools

eemeli

Hep.

Kiitos tarkennuksesta Olli!

Kiinalaisten tapa käyttää engelsmannien monikkoa ei liene yleinen...

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

JuKa

Noniin,

Nyt on sitten sorvattu noiden pitimien kanssa oikein urakalla.
Kuten Mika jo totesi, niin hieman jäykkiä on menemään paikoilleen.
Muutaman satasen sisään menee terä aina samaan paikkaan, joten on tosi käteviä.
Tilasimme tuon holkkipitimen jossa on mm. MK2 holkki ja sihen kiinnitetyllä poraistukalla ja poralla, reikien tekemien käy vaivattomasti.

Suosittelen kyllä jos tuollaisista on uneksinut !

Jussi

Seppo K

Miten saat varmistettua että tuohon pitimeen kiinnitetty poranterä on tasan tarkkaan työstettövän kappaleen keskiössä?

Eikös pienikin virhe tässä voi johtaa reiän hakeutumisen vinoon, vai pakottaako kappaleen pyörimisliike aina poran seuraamaan tarkkaan pyörähdysakselia?
Seppo Köngäs

JuKa

Se menee aika helposti keskiöön kun laittaa sen ensiksi lähelle, painaa alun ja sitten siirtää tarpeen mukaan. Voisihan tuon tehdä tarkastikin siirtämällä kelkka päin topparia, nollaamalla dro ja sitten siirtämällä se oikeaan mittaan. Tuon keskiön saa taskastettua vaikka pakkaan kiinnitetyllä kellolla, joka pyörittelee terän ympärillä.
Tuon paikan voi sitten tallenta tk-muistiin...

Jussi

pave

Olen sorvissa alkuporalla haetun keskiön pitänyt nollana, eli merkannut sen vaihtopitimen nollaksi. Sen jälkeen muille terille vaan oikeat offsetit ja pitimiin tarroilla numerot. Mun dikitaaleissa on sata muistipaikkaa.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk