Myös korttimaksu toimii

aliohjelma kyssäri?

Aloittaja tanantunari, 20.01.12 - klo:16:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tanantunari

Kun on olemassa oleva ohjelma esim. poteron rouhinta ja pitäis tehdä 7kpl samanlaista eri pisteisiin niin. kuinka se ohjelmoidaan että ajetaan kone x.y johonkin ja sen hetkinen nollapiste on siinä, kutsutaan aliohjelma =>(poteron rouhinta) ja seuraavaan pisteeseen sama jne. että ei tarvis joka kohtaan näpytellä omaa ohjelmaa. Pää ohjelmassa vaan kerrottais koneelle pisteet jossa aliohjelma suoritetaan?

Maukka

#1
onko käytössä emc, mach vai mikä?

edit:
Ehkä helpoin tehdä yksi potero minkä ohjelmoit incrementaalisesti ja paikoitat jokaisen poteron paikan absoluuttisesti.
Silloin ei tarvitse muuttaa kuin paikoitus joka poterolle ja itse poteron ajot kopioida.

eli paikoitus g90, poteron ajo tuosta pisteesta g91 kun potero ajettu g90 uusi paikotus. jne. 

tanantunari

#2
Juuri kuvaamallasi tavalla haluaisin tapahtuvan. Tänään kerkesin vähän kokeileen eli se se mun potero ohjelma on ohjelmoitu absoluuttisesti. ja koitin eka ajaa pisteeseen ja siitä kutsua aliohjelmaa niin se ajo aina kappaleen nolla pisteeseen eikä alkanu siinä pisteessä tekee. tarviikin koittaa että tekee sen potero ohjelman inkrementaalisesti jos se auttas

ja ohjaus oli tää taiwanilainen cnt803

Niin olisko jollain pistää ohjelma esimerkkiä?

pave

#3
Mulla on duunissa käytössä cnt-830, taitaa olla erilainen.
Tässä laitetaan vaan taskun, muodon tai porauksen lukumäärä ja etäisyys X ja/tai Y-suunnassa.
Tosi simppeli. Mitään G-koodien miettimisiä ei tarvita, lukee kyllä tarvittaessa niitäkin.

http://www.ctek.com.tw/EN/Download.htm

Maukka

Tuossa yksinkertainen esimerkki. emc:lla sitä simuloin just läpi. Tuosta tulee idea esille.
Ensin paikoittelin x0 y0 sen ympärille 20x20mm ura z-5mm. Tämä kun valmis copy, paste neljä kertaa ja vain paikoitus pisteen muutos. Joka kohtaan.
Isommilla ohjelmilla siten vaan ali ohjelmaan samalla idealla. Tämä vain yksi tapa miten voi toteuttaa..

tanantunari

Kiitokset! näistä pitää kokeilla kun taas pääsee koneen ääreen

Kysymys Pavelle: millä noi manuaalit tuolta c-tekin sivuilta saa auki kun kysyy salasanaa?

Maukka

Jos haluat tehdä cam:llä työstö radat. Voi kait ottaa ensimmäiselle työstölle nollat g54, kohtaan ja siitä laskea nollat toiselle poterolle g55, jne. Ja sitten hakea aliohjelmasta itse ohjelman. Niin toimii absoluuttisena. Inckrementaali siirroissa aina oma homma laskea. Joten ei toimi isoille työstöille. Pikku hommille kyllä..

pave

Lainaus käyttäjältä: tanantunari - 21.01.12 - klo:09:50
Kiitokset! näistä pitää kokeilla kun taas pääsee koneen ääreen

Kysymys Pavelle: millä noi manuaalit tuolta c-tekin sivuilta saa auki kun kysyy salasanaa?

The password is 5363131. Löyty tämä s-posteista kun kysyin tehtaalta tiedonsiirrosta.

tanantunari

Kiitoksia oikein paljon. manuskat aukes

pave

Kerroppa kun kerkeet, että onko se työstökoneen ohjain manuskassa kuvatun kaltainen?
Mulla on töissä tollanen kun siinä manuaalissakin, kieleksi laitettu suomi.

tanantunari

Pikasella vilkasulla samalta näyttää

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk