Myös korttimaksu toimii

O:Fanuc 6m drip feed osat + kartio+manuskat

Aloittaja Hannu, 20.04.13 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

Kone on Kitamura -81 Maycenter 2.
Olisiko kellään sellaiset kamat tuohon masiinaan että saisi jatkuvan koodin luvun
aikaiseksi pcltä.
En ihan tarkkaan edes tiedä mitä siihen tarvitaan !
Tuossa joku kertoi että tape emulointikortti pitää olla mutta onkohan se pakollinen.....
luku ja kirjoitus kun onnistuu.
Tai sekin helpottaisi jos muisti määrää pystyisi kasvattamaan nyt olen saanut sopimaan
sinne 16k softan.

Mitään tuhansia euroja en kyllä maksa mistään emulointi korteista.

Lisäys:
Mikähän kartio mahtaa olla kyseessä.

Noita on useita kappaleita mutta kaikista puuttuu kartioholkki tuolta sisältä.
ostaisin sellaisia tietääkö kukaan kauppaa mistä vois kysellä tai sitten vaikka
koko pidin. Käytetytkin kelpaa.
Myös ohjekirjat hakusessa.
Jollekkin ne saattaa olla aivan turhanpäiväiset mutta mulle mielenkiinntoiset
koska kaikki on "uutta".

Hannu


olli henttonen

#2
Puuhapajalla on isossa koneessa BT50 kartio ja mitat melkei puolta suuremmat, eli olisikohan tuo sitten BT30 kartiollinen työkalupidin. Tuossa mutterissa lukee (esim ER32/) siitä näkisi millaiset kilkkeet sinne saisi sisälle (kuvasta ei saanut selvää siitä tekstistä). ja kauppoja löytyy pilvin pimein noille, esim kahlaamalla läpi noita linkkikauppoja.
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=1940.msg9874#msg9874

niistä löytyy joka lähtöön tavaraa

EDIT;
Googlella kun katselin niin jossakin koneessa oli tuollainen Spindle Taper:    CAT-40
dyykkari

Hannu

Mutterissa: K Bristol Erickson  188 
Sivussa:k_BBT,

Ei kerro mulle mitään.
En minä ainakaan uskalla tilata jostain nettikaupasta pitimä jos en varmuudella tiedä että sopii.
Linkit on kyllä tuttuja.
Viikottain kyllä tilailen jotain mikä on turvallista tai muuten selvää

Jollekin muulle käynyt kanssa samoin kun mulle en tajunnut ihan kaikkea mutta muutaman sanan alusta liittyy ehkä johonkin erickson QC...

jostain juttusivulta:
I love and hate the Erickson QC system at the same time. I love being able to set tools, and maintain lengths for production. I hate having to work that stupid locknut....all the tapping, and the low gear, and other people dropping the tool (okay me dropping the tool).

I have a couple NMTB30 holders that work well. I have also come across one that was too "small", and the lockring slid past the point at which it would have locked had it been QC30...had to disassemble the unit to remove the holder. The dimension from the gage line to the flange face must not be held as tight on NMTB30 holders.

Ville Vaho

Holkin kolo on suunnilleen suora? Jos niin en suosittele hankkimaan yhtään holkkia.
Työmaalla on n. 100 tollasta holkkia, lähinnä manuaali käytössä, mutta viimesen vuoden aikana ei edes siellä. Ei voi haukkua, mutta jos on saatavilla normi er holkkeja, en ymmärrä miksi sekaantuu näihin..

Eli tuuppaa sinne kempitettävien pitimien aihio kasaan jos ei ole holkkeja.
-vilderi

Prove Koneistus

Mikä vika noissa loivan kartiokulman omaavissa pitimissä?
Itse sanoisin, että parempia kuin ER-holkit. Työkalun pitovoima suurempi.


Lainaus käyttäjältä: Ville Vaho - 01.05.13 - klo:13:31
Holkin kolo on suunnilleen suora? Jos niin en suosittele hankkimaan yhtään holkkia.
Työmaalla on n. 100 tollasta holkkia, lähinnä manuaali käytössä, mutta viimesen vuoden aikana ei edes siellä. Ei voi haukkua, mutta jos on saatavilla normi er holkkeja, en ymmärrä miksi sekaantuu näihin..

Eli tuuppaa sinne kempitettävien pitimien aihio kasaan jos ei ole holkkeja.

pave

#6
Muistelin, että joissain mycenttereissä on BT-35 kartio, joka on harvinaisempi. Tässä ainakin on: http://www.youtube.com/watch?v=2WIksPJqiK4 Toki E-baystä kannattaa katella, siellä on joskus tullut vastaan.

Mulla duunissa on 80-luvun mycenter 3, siinä on BT-40 kartio.

Hannu

Nyt löyty:
http://www.tools-n-gizmos.com/specs/Tapers.html#BT

se on tuo BT35 mitat täsmää, se mistä mittasin oli aika kulunut.
Tuo kiristysholkki mikä noissa on niin huomasin että niitä on sitten kahdenlaisia.

Tuossa kuvassa oleva on vaan hiukan huulilla muutaman millin matkalla kiinni,
tuota vähän ihmettelinkin, tuossa viisteessä mikä näkyy tuossa kuvassa.

Mutta tuota kasaa kun tongin niin löyty erilainen holkki kiinitys, jossa on lukkorengas mutterin sisällä ja runko osassa kokomatkan kartio, tuo ei selvinnyt vielä pitää tutkia.
BT35 on vissiin joku harvinaisuus.
Ebayssa oli kyllä jotan myynnissä haulla BT35 hinta skaala 20-500€.

 


Ville Vaho

Ei siinä holkissa sinäänsä mitään vikaa ole, mutta kaikkialta saa perus er holkkia, näitä muita saa metsästää. Todennäköisesti saat er pitimen holkkeineen samalla rahalla kun tuohon pari holkkia..
-vilderi

Hiekkaranta_92

Toki harrastelussa nuo er holkit on mitä parhaimpia, kun kiinapoikakin niitä tekee miljoonia. Mutte kuten monessa muussakin hyvä ja halpa ei tahdo sopia samaan lauseeseen. Harrastepuolella ei liene pyörintäkeskeisyyksillä ja pitovoimilla niinkään merkitystä, mutta kun tähdätään suureen lastunpoistoon ja pitkään terän ikään alkaa näillä ollakkin jo oleellisempaa merkitystä.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk