Myös korttimaksu toimii

O: joutavaa plasmaleikkuria lojumassa nurkissa ?

Aloittaja Seppo K, 25.08.12 - klo:17:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seppo K

Hieman heikosti sopii tiukasti tulkiten CNC-tekniikkaan, mutta tältä porukalta löytyy kaikenlaista ja saa vinkkejä.

Siis, olisiko kellään joutavaksi jäänyttä pientä plasmaleikkuria joko myydä tai vuokrata vähäksi aikaa yhteen harrastusprojektiin?

Kyse olisi luokkaa 5mm levyjen ja putkien leikkomisesta traktorin metsäkärryn modauksessa (ja mahdollisesti myös vanhan navetan parsilaitteiden irrottamisessa).  Noista hankkeista ei "rälläkällä" oikein selviä, eikä kaasupullojakaan ole.

Jos sopiva löytyy ostettavaksi, ostaisin omaksi ja silloin se jossain vaiheessa päätyisi myös CNC-projektiin, mutta akuutisti pärjäisin myös vuokralaitteella, jos jollain on sellainen hankittuna mutta sille ei ole paljoa käyttöä muutaman seuraavan viikon aikana.

Arvon herroilla on varmaan myös hyviä vinkkejä siitä, mistä edullisesti laitteita saa jos uutta joutuu pohtimaan.

Yksityisviestillä vois tarjota, mutta vinkit uusien saatavuudesta varmaan kiinnostaa muitakin, joten pistäkää yleiseen jakoon.
Ja Oulussa itse oleilen, tosin projekti on tuolla pohjoisempana Kittilän suunnalla.

Seppo

puhelimellakin tavoittaa: O4OO 5O2 674
Seppo Köngäs

Anagonda

Multa olis voinut saada lainaan, mutta asustan pk-seudun lähistöllä.

Omani ostin saksasta, samoja kiinalaitteitahan noi kaikki tuntuu olevan. Sama laite kuin koneita.com myy, mutta lähes puoleen hintaan.
Itse en käytettyä lähtis ostamaan, kun ei uudetkaan oikein mitään maksa... Noihin kiinalaitteiden "Up to 20mm" lupauksiin yms. suhtaudun vähän varauksin.

Omani ostin ben-royalilta ebayn kautta:
http://stores.ebay.de/BEN-ROYAL-INVERTER-SCHWEIsTECHNIK?_trksid=p4340.l2563

Mulla on cut-60 3-vaihekone. 10mm musta meni vielä kevyesti. Sitä paksumpaa en ole kokeillut. Tai kokeilin mä 25mm valurautaa, mutta luovutin ennen kuin sain mitään aikaiseksi. Siihen tuskin olis uponnut.
Omalla ajettu nyt varmaan noin 100h ja vielä ei ole mitään hajonnut. Tai no kärkiä tietty muutama mennyt, mutta ostin muutamalla eurolla kiinasta(ebayn kautta) jonkun ison laatikollisen kärjen osia. Kärkiäkin pääasiassa hajonnut siksi, että jouduin pienellä kompuralla ajamaan ilmat ja siinä paukkui lämpörele, mitä en leikatessa huomannut. Eli paineet pääs laskemaan niin koko kahvan kärki räjähti. Teki muutaman kerran ennen kuin keksin mistä johtuu.

TeacDance

pitääkö tuossa mallissa kärki olla ihan kiinni pellissä vai saako olla irti pellistä eli kävisikö tuo cnc plasma käyttöön
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk