Myös korttimaksu toimii

Mikä on tulli CNC-osille?

Aloittaja Juha Hietamäki, 12.08.10 - klo:00:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juha Hietamäki

Olen tilaamassa Smoothstepperiä ja breakoutboardia USA:sta.
Mikähän mahtaa olla tullausprosentti kyseisille osille.
Aiemmin, kun olen tilannut esim. auton osia ym, niin tullin täti on kysellyt kategoriaa mihin ne kuuluvat.
Joskus jopa pyytänyt, että katsoisin itse niistä niiden kansioista.

Olisihyvä tietää, että ei maksa liikaa.

Pete2

Minulle ainakin laskivat:

Työstökoneenosat = tulli 0%
Alv:n joutuu maksamaan.

Jonne


Työstökoneet = 2,7%
Varaosat/tarvikkeet = 1,5%

...jos oikein muistan, mutta jos summa oli jonkin rajan alle, tullia ei mene ollenkaan.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

mono

Mulla oli juurikin tuo 2,7% tulli johteista.
Muistaakseni tullin osuuden ollessa alle 10 euroa, sitä ei peritä. Alv menee joka tapauksessa,
jos siis paketti päätyy tulliin.

Juha Hietamäki

Moro,
Lahden tullissa kategoria oli työstököneen osat ja 1,7% tullia.

Eligius

Turussa meni tietokoneen komponentteihin ja tullia 0%
-ArtCam Jewelsmith, Rhino 4.0, VRay, Roland JWX-10, Venice venture VPL50, pari Iseliä ym...-

Mika Kinnunen

Tilasinpa pieniä jyrsintappeja amerikanmaalta.
Hilut maksoi 25€ ja postit 7.5€.

Ikinä ei ole noin pieni ostos jäänyt tulliin.  Eka kerta varmaan 15 vuoteen.
Tänään tuli Itellalta oikein hieno kirje, missä lupasivat haluttaessa tullaamaan kamat puolestani hintaan 24,80€+tullit+alvit.

Just joo ja jetsulleen.. Eiköhän homma hoidu ihan omin kätösin nettitullauksena.
Mitäs tulliluokitusta noissa jyrsintapeissa voisi käyttää?
Ex-nimimerkki chevy55

Tauru

samasta paikkaa mistä teet netissä tullauksen, löytyy luettelo tullattavista tavaroista ja niiden luokittelusta. On aika hupaisaa luettevaa mutta eiköhän sieltä löydy joku sopiva kategoria. Minulla meinasi mennä hermo kesällä kun koetin keksiä oikean tulliluokituksen.

Mika Kinnunen

Juu, aika monta eri vaihtoehtoa kokeilin jo tuossa nettitullauksessa ja aina tärähtää loppulaskuun 7.81€ loppusumma.
Ja se kai on sitten aikalailla vain ALVia.

Ei tuosta taida päästä yli eikä ympäri.. maksettava se kai sitten on, kutales.
Ex-nimimerkki chevy55

Toni Kajala

Itse tullasin turussa juurikin samanlaisen paketin, ss ja bob kortin jenkeistä. Silloin ei mennyt tullia lainkaan, alvit piti tietysti maksaa. Virkailija selasi jostain kirjasta noita, kun kummallakaan ei ollut tietoa mihin kategoriaan ne pitäis laittaa. Silloin ainakin sanoi että se meni: työstökoneen osat->piirilevy johon valmiiksi ladottu komponenetit. Tyhmyyksissäni en ottanut sitä tariffinumeroa ylös.
Ben-Dover

TeacDance

Tulli nimikkeet löytyy nimellä cn-koodi kun googlella ettii pitkä lista löytyy mutta vähän kattoo niin kyllä sieltä aina oikea löytyy :)
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Seppo K

Alkuvuonna vastaanotin erän terätappeja tosi tuolta idän suunnalta, ja niille tullin täti soiteltuani antoi koodin 8466209100, työstökoneen osa.  Tullia menisi vasta aika kalliista osasta, eli siis vain ALV menee maksuun.
Tuo koodi lienee sopiva sinullekin.
Seppo Köngäs

Mika Kinnunen

Kiitos vastauksista.

Eipä tuolla tullauskoodilla tässä tapauksessa ollut lopulta mitään väliä, koska kannettavan tullin määrä jäi alle 10€ niin tullia ei makseta.
Merkkasin nettitullauslomakkeessa kohdassa harrasteet -> työkalut.

Mutta koska ALVin määrä meni yli 5€ rajan, se piti maksaa.
Käteväähän tuo siitä eteenpäin oli, laskun sai heti ruudulle, nettipankista suoraan maksu ja tulli kuittasi saman tien illalla, että Itellalle lähti viesti toimittaa paketti asiakkaalle.
Ex-nimimerkki chevy55

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk