Myös korttimaksu toimii

2d jyrsin halpis osista

Aloittaja pelti, 03.10.10 - klo:17:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pelti

#105
Do dii vähän lähemmäs. Contourilla.

sit pitää vielä keksiä ton tason ajo :)

Kiitos, ei olis omin avuin ratkennut, kun en tuossa kolmessa ulottuvuudessa ole jyrsinyt.


Monet noista haluaa ajaa sen tason samalla ja silloin tulee se jako neljään. Eli toi kuva pitäisi varmaan tehdä jonkin eri tavalla, sillä usemmissa noissa 3d valinnoissa ei pysty tuota pallon pintaa valisemaan erikseen ajettavaksi.


Toi Body1 on alla oleva laatikko ja Body2 on pallo, joka on vaan upotettu ton sisään. Miten muuten toi kannattais tehdä. jos ajattelee että se metallikappale on pallon yläreunasta tuon näkyvään tasoon asti (tai siis jyrsitään siihen asti)

Jukka Peltonen

olli henttonen

Eiköhän tuon neliöpinnan jossa on reikä keskellä voi valita erikseen ja määritellä että työstö aloitetaan 0 tasista ja ajetaan pocet johonkin syvyyteen ja kun muistaa, että määrittelee että ääriviivojen sisäpuoli on raja niin ei koske palloon
dyykkari

cartti

Valitset siis boundaryksi puolipallon ja kantikkaan osan rajan ja määrittelet seuraavasta valinnasta niin että työkalu saa mennä rajan ulkopuolelle. Tason ajat vaan jollain 2d minkä kuvio vaan miellyttää. Rajaksi taas puolipallon juuri ja halutessasi ulkoreuna. Sillä scallopilla se tuon puolipallon kyllä radottaa ihan oikein kunhan valitset pyöreän boundaryn.

pelti

Lainaus käyttäjältä: cartti - 09.11.15 - klo:17:40
Valitset siis boundaryksi puolipallon ja kantikkaan osan rajan ja määrittelet seuraavasta valinnasta niin että työkalu saa mennä rajan ulkopuolelle. Tason ajat vaan jollain 2d minkä kuvio vaan miellyttää. Rajaksi taas puolipallon juuri ja halutessasi ulkoreuna. Sillä scallopilla se tuon puolipallon kyllä radottaa ihan oikein kunhan valitset pyöreän boundaryn.
Tuolla tavalla miten olen noi osat piirtänyt, ei saa palloa valittua [emoji17] . kaikki 2d ajot ajaa pallon läpi. Sen reunaa en saa valittua vaikka pocketin reunaksi.

Jukka Peltonen

pelti

#109
contourilla sain pallon ajaettua. Sama terä, mutta nyt pinta on tuollainen ?? mutta nyt ei ole noita sektoreita, joka on hyvä. Pitää tehdä noi kappaleet jotenkin eri tavalla.

edit. nyt tais olla tuplanopeus syötössä :(
Jukka Peltonen

olli henttonen

Mitä jos piirtää neliön ja ympyrän käyttäen samona 0 pisteitä ja määrittelee niille sen työradan. kappalehan pysyy paikoillaan ja silloin pitöisi onnistua
mitä materiaalia tuo on?
dyykkari

pelti

Jotain, mitä lie alumiinia?  joskus protopajasta jotain paloja ostin, Ei oo tarkempaa tietoo materiaalista. Mutta se toinen raidallinen  puolipallo on ton saman kappaleen toisella puolella :)

Nyt ehkä onnistuin piirtämään neliön, sitten pallon, jonka halkaisin (en saanut osia erilleen), mutta nyt saa siinä ympyrän ja laatikon leikkauskohdassa valittua sen kaaren, joka toimii eri leikkuiden rajana.

Ton pallon ajamisen taustalla oli se, että ajattelin sen olevan tuolle halpisjyrsimelle hyvä testi, tuleeko millaista jälkeä, kuinka paljon koneessa on klappia suuntaan ja toiseen ja paljonko paikat antaa periksi?

Mutta kompastuinkin jo tuohon piirtovaiheeseen :)

Jukka Peltonen

olli henttonen

Protopajan alumiinit on kyllä yleensä olleet hyviä työstettävyydeltään.
Jotenkin tuntuu, että leikkuuarvot eivät ole olleet kohdillaan tai terä ei enään terävä, oletko koittanut käyttää tenttua leikkuunesteenä.
olli
dyykkari

jyrki.j.koivisto

Piti oikein testata tuota ja kyllä minä sain tuon taskun ajettua 2d-työstöllä, jätti sylinterin puolipallon kohdalle. Puolipallolle valitsin sen morphed spriralin ja ajoi sen kiltisti (rest machining täppä valittuna).

Koitathan valita ne geometriat itse kuvasta? Tuolle spiraalin ajolle pitää valita se ympyrä kuten joku jo sanoi (taskun pohjan kohdalta mistä puolipallo alkaa eli puolipallon juuresta).

cartti

Suurin syy tässä oli ettei kappaleet (kokonainen pallo ja laatikko) olleet kiinni toisissaan eikä se puolipallon juuri siksi ollut valittavissa.

pelti

Kiitos cartti avusta!

Nyt ajelin adaptive clearingilla niin, että otti aina 1mm korkeudesta pois sitten ajoi siitä 0.1mm välein ylöspäin ja  finalisoi sen. Nyt kun kuvassa näyttää musta rengas olevan aina millin välein, niin epäilen z-klapin aiheuttavan sen. Eli kun ajaa alaspäin ja hioo sen tason ja  alkaa siitä ylöspäin viimeistellä, niin se eka (ehkä tokakin) kympin nosto ei oo oikeen mittanen. Tai sitten vehkeet antaa periksi siinä 1mm alasmenossa.

Vai millainen on tekijämiesten analyysi tuosta jäljestä. Nyt ajaa ainakin paremmin ympyrää.
Jukka Peltonen

pelti

Edistystä, kuva otettu melkein y:n suunnassa ja näkyy pieni ventti pinnalla, mutta parempaan päin ollaan menossa :)
Jukka Peltonen

pelti

Tutustuminen Fusioniin jatkuu. Ei vielä kaikkea ymmärrä, mutta (t)yrityksen ja erehdyksen kautta.

Puolikaari, josta exrudasin kirjaimet läpi. Yllättävä tolkullista jälkeä toi halpis tekee. Tuollaisia jämäpaloja joihin ajelen /testaan.


Jukka Peltonen

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk