Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Freewarea sähkökaavioiden piirtämiseen?

Aloittaja mkuivamaki, 23.09.13 - klo:09:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mkuivamaki

Löytyykö mitään näppärää softaa jolla voisi piirtää sähkökaapin kaaviot? Olen joskus kouluaikoina käyttänyt CADS ohjelmaa mutta saisi olla joku vähän simppelimpi, ihan omaan käyttöön menee piirikaaviot.

timopen

En oo ite testaillut, mutta juuri vähän aikaa sitten etsin ilmaisia CAD-ohjelmia ja löysin tuon listan, mikä mielestäni oli aika kattava:

http://www.freebyte.com/cad/cad.htm

Siellä on ainakin alaotsikon "Electrical CAD Systems" alla noita, mutta noin nopeasti, kun vilkaisin niin taitavat suurin osa olla elektroniikan/piirilevyjen suunnittelua varten.

- Timo

Jussik

Terve

Miten olisi Solid edge.
Saat ladata ilmaisen 2D Solid Edgen täältä (eli saa käyttää ihan teollisuudessa):
http://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/velocity/solidedge/free2d/

Sillä on ainakin itte tullut piirrettyä sähkö ja hydrauli kaaviot.

masaV

Itse käytän niin talojen piirtelyssä kuin mekaniikassa ja sähkötyö kaavioissa taloihin autocad 2010 torrentista ladattua "vapaata"versiota, tosin turhan raskas ja vaatii koneeltakin turhan paljon,
saa kyllä pitkän ja kovan työn kautta laadittua omakseen eli kuvat,kytkimet,piirosmerkit,asetukset,yms,itse tehden valmiiksi pohjiksi ja blokeiksi tuonne.
turhan paljon työtä vain vaatii alkuun,itsellä meni 2V kunnes lopetin kirjastojen rakentamisen tuohon.
on niitä kirjastoja ja blockeja valmiinakin mutta löytämistäni ilmaisista oli kaikki melkein amerikan mallissa eli ei käy suomalaisiin kuviin.
joku kevyempi vanhalle xp koneelle kyllä hakusessa jolla siasi niin talot,mekaniikan,sähkökaaviot,jopa elektroniikan jututkin documentoitua itselleen arkistoon,
pääasiassa mekaniikan kuvia,sähkökaaviot taloihin ja kaappeihin, ja joskus harvoin arduinon elektroniikkaakin pitäisi saada piirreltyä.valmiilla blockeilla tietenkin ettei tarvis pyörää uudelleen keksiä ja piirtää joka osaa uudelleen tuhansia tunteja.
CNC puolelle tilailin joskus valmistajien cd kirjastoja osista esm,lineaarijohteet yms,laakerit nini noita ei tarvi enää piirtää kun on valmiina blockeina kirjastossa.
Sähkö hakusessa.


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk