Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

C-TEK tiedonsiirto

Aloittaja pave, 01.10.11 - klo:12:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pave

Terve

Olen töissä ollut viimeaikoina pystykaraisessa keskuksessa (Primero KM-200, X-liike 2 metriä). Ohjauksena tässä on DOS-pohjainen C-tek CNT 830.92. Suomenkielinen, kyselevä, kaikin puolin näppärä. Tämä on hallussa aika hyvin.

Ongelmana on tiedonsiirto. Koneen pitäisi hyväksyä myös G-koodi. Ohjelmia pitäisi myös saada talteen koneen kovalevyltä kuin myös DNCkin näyttäisi olevan ohjekirjan mukaan mahdollinen.

Olen tehnyt RS-323 kaapelin tehtaan ohjeen mukaan ja yrittänyt siirtää koodinpätkää Wincamin ja Ciscon tiedosiirtoohjelman avulla enkä ole onnistunut tässä mitenkään.

Onko foorumilla ketään, jotka tuntisitte C-TEKin ja olisitte siirtäneet tiedostoja koneen ja PC:n välillä?

viilari

Jouduin taannoin virittämään Bosch C 220 dos pohjaisella ohjaimella varustettuun laseriin tiedonsiirron pc:ltä.Ongelmana oli  ehtiä hyväksymään lähetetty tiedosto laserille.Laserin valmistaja antoi ohjeeksi perustaa pc:lle kirjoitin (yleinen/generic) ja kirjoittimen asetuksista valita sille portti ja portin asetukset.
Tuolta löytyy 830 manuaali.
http://www.ctek.com.tw/EN/Download.htm

pave

Lainaus käyttäjältä: viilari - 01.10.11 - klo:15:37
Tuolta löytyy 830 manuaali.
http://www.ctek.com.tw/EN/Download.htm

Olen aikaisemminkin törmännyt noille sivuille.
Siellä on jopa tuollainen "network"-tiedosto josta saattaisi apu löytyä. Ongelma on etten saa puretuksi noita pakattuja tiedostoja. Kysyy jotain salasanaa.

vento

Moro,

Tätä aihetta hieman nostaisin pintaan sillä itselläni on vastaava ongelma!

Pitäisi saada Primero KM-150 kone (C-TEK) yhdistettyä mastercamiin/tietokoneeseen ohjelmien siirtoavarten.

Osaisiko joku neuvoa kyseisessä asiassa? ::)

Mstcnc

Piti mennä ajassa taaksepäin parikymmentä vuotta, mutta vanhoista viesteistä löytyi tuo maaginen avainsana: 5363131
On itse asiassa tuon CTEK firman puhelinnro.
Siitä on tosiaan kauan kun noiden kanssa painin, mutta jotain suomennettuja manuaaleja vielä löytyy sähköisenä.
Jos oikein muistan jonkin ongelma verkko korttien kanssa oli, kun oli jo aikanaan vaikeuksia löytää kortteja jotka toimivat DOS 6:sen alla.

-Mika

cam_manag

Moi, Parasta olisi kysyä suoraan valmistajalta sähköpostilla noita manuaaleja.
Monasti ne ovat kiven alla ja kun ne saa, niin ne ovat vajaita.
Jos kyseessä on RS-232 liityntä, niin silloin kannattaa vilkuilla
millaisia toteutuksia siellä päin maailmaa on tehty.
Usein ohjaimien valmistajat pitäytyvät jo hyvksi koetuissa vakio tavoissa.
Esimerkiksi tämä C-TEK kun on idästä, niin luultavasti heidän systeeminsä on
lähellä FANUCIA.
cam_manag

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk