Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Heidenhain ROD 456 4500

Aloittaja dzy, 02.02.21 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dzy

Moro,

Hommasin halvalla (yllätys sinällään) tommosen 11uA vitkuttimen Ebaystä ja nyt pitäs saada siihen pitempi johto, en vain keksi miten tuo purkki on kasassa. Koitin sitä varovasti kiilata auki ruuvimeisselillä mutten oikein onnistunut.
En tahdo tuohon jälkiä ja sen pitäisi myös pysyä ehjänä...

Tuo on ehjä ja toimiva kapistus, pulsseja saa tuosta omaan jyrsimeen (TNC155A) 4500x20 (tai 4500x10, miten sen parametroi)

Olis tarkoitus tulla neljännen akselin mittavehkeeksi, niin pitäs sen takia pysyä ehjänä.

Osaako kukaan kertoa jos tietää miten tuo kuori tuossa on kiinni?


Snowfly

Enkooderit jotka itse olen avannut ovat käyttäneet joitan seuraavista kiinnitys tavoista.
1. Kylki ruuvi lukitus
2. Koppakierre (kokokierre tai varti kierros)
3. Prässätty rakenne liimalla (vaaditaan tietyissä suojausluokan enkoodereissa)

Itse tarkistaisin että ei ole ruuvia tarrojen alla...

Mutta voi olla että halvemmalla pääset kun katsot löytyykö tohon suoraa enkooderi kaapelin extender kaapelia... veikkaan että ei maksa paljoa kiinassa.

dzy

Joo, kiitti... Pitää kattoo mitä tän kans tekee. Mitään ruuveja tuossa ei ole, siitä olen melko varma.
Johdon vedonpoisto on kyllä tiukka mutta kaiketi (?) purkin sisältä löytyy vähän löysää ettei se nyt sen takia ahista tuon avaus.

Noista piirustuksistakaan ei itelle ainakaan ole apua. Uskoisin että tuo on joko tiukasti painettu kiinni, ehkäpä tiiviste sielä välissä tai sitten on kierteillä...

On mulla sitten toinen pidemmällä johdollakin, ROD 1050 3600. Siitä ajattelin käyttää sen johdon, mutta sekin pitäisi ensin avata. Noita M23 (?) rungolla olevia liittimiä kyllä löytyy niin saan kyllä johdon kasattua jos en saa noita nätisti auki.




Snowfly

Voin sanoa kokemuksella että johdolla saat 90% tod. toimivamman entä avaamalla...
Kerta sensori levylle kun menee pölyhiukkanen tai paskaa niin se on entinen enkooderi...

dzy

Kyllä tämä vaikuttaa olevan mallia "hermeettinen", tuo likaantuminen ei kuitenkaan tässä kovin arveluta. Onhan tuossa ympyrällä se 4500 viivaa muttei silti ole vielä se tarkin mitä on tullut vastaan.

Mutta totta kuitenkin että parempi jättää tämä nyt rauhaan kun on parempiakin etenemistapoja.

JuKa

Kyllä se purkki aukeaa veitsen kanssa, mutta ei ole enää nätin näköinen sen jälkeen. Eli M23 liitintä vaan kehiin, niin tulee hyvä.

Jussi

dzy

Kiitoksia, koitin sitä lämmittääkin hiustenkuivaimella mutta tiukassa se on.

wdb2021

Ole varovainen, johteiden korjaaminen itse voi aiheuttaa oikosulun.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk