Myös korttimaksu toimii

Optimum BF20 vaihdeongelma

Aloittaja Tauru, 29.08.17 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowfly

#15
Lainaus käyttäjältä: Tauru - 07.09.17 - klo:13:34
No kun tuossa ei ole öljyä lainkaan. Manuaalissa ei mainita sanallakaan öljyä tai sen vaihtamista ja olen olettanut että kuiva laatikko tuossa on.
Manuaalista löytyi kyllä ohje miten rattaat voi voidella eli laatikko kallelleen ja sitten takaa löytyy tarkistusluukku. Tuo pitääkin seuraavana käydä tutkimassa.
Se optimum jyrsin jota ite käytin... niin siinä oli ihan öljyt sisällä...

Poistoroppu oli karan ja pystyakselin välissä "katossa"...
Se suoja pelti suojas siinä koneessa sen ainakin että sitä ei välttämättä heti osannut edes katsoa...

Täyttö roppu oli koneen päällä... silmä oli sitten öljy tason näyttöön koneen kyljessä...

Onko sulla se kone muuten vario? Kun tuo mun rassaama vehje on ns. vario edeltävää mallia... ns. vanhan liiton

Tauru

Minulla on Vario ja kyljessä ei ole mitään silmää oljytason tarkkaiiuun. Lienee siis hieman muuttunut tässä mallissa aikaisemmasta.

Snowfly

Juuh se selittääkin... variossa moni osa on päivittinyt...
Tuossa vanhassa on nimittäin teräs rattaat ainakin :P

Snowfly

#18
Ai niin vinkkinä... jos siinä optimumissa on viel käytössä se ihme vakio holkki...
Niin kannattee suosiolla ostaa siihen er32 holkki sarja + kara adapteri er32:lle... tulee huomattavasti halvemmaksi entä ne vakio holkit joissa puristuma oli jonku 0.5mm tjsp "tarvii 2x holkkeja vs normi er32 samalle halkaisija välille"...

Sarja (3-20mm holkit) ja pitimen kanssa makso muistaakseni jonku 170e alv0 ellen nyt väärin muista kun se vaihdettiin siihen koneeseen... kun ne vakio optimum holkit oli jonku 25e/kpl alv0

Tauru

Käytössä on ER32 holkit ja Bisonin varsi MT2-kartiolla joka on siis tuossa jyrsimen pinoolissa.


Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Tauru - 07.09.17 - klo:14:49
Käytössä on ER32 holkit ja Bisonin varsi MT2-kartiolla joka on siis tuossa jyrsimen pinoolissa.
Tuo vanha oli varustettu näillä ellen väärin pikasesti katsonut: http://www.ortlieb.net/en/1/tool-clamping/collets/


Todella loiva kartio nuissa holkeissa, jonka myötä se puristumakin on vähäinen... voivat varmaan olla hyviä jossakin käytössä (en vielä keksinyt missä :D )... mutta käytännössä er32:n on huomattavasti parempi arkikäytössä...

On se optimum siis jossakin viisastunut ajan myötä kun siirtynyt er32:een...

jsr8501

Voi kun mulla olis kohta jäämässä koko toimiva vaihteisto pois kun tulee hihnaveto taajuusmuuttajalla. Tarvis vaan muutos palikat nii pääsis purkamaan.

JR


Tauru

No tuo on hyvä pitää mielessä varaosien suhteen.
Avasin tarkistusluukun jonka olemassa oloa en muistanut ennen kuin luin manuaalin uudelleen. Rattaat on ihan kunnossa eli joku ihme härö sotki pään että jyrsimen.
Tuossa kuva sisuskaluista.



Snowfly

Nyt ehjänä olis hyvä laskea hammasluvut ja moduuli ja tehdä kuvat nuista...
Helpottaa ns. varaosien tilausta... sitten joskus kun tulee tarve...

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk