Myös korttimaksu toimii

Aspire-Linux??

Aloittaja Pietu, 04.08.17 - klo:07:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pietu

Kertokaapa joku aloittelijalle, mihin muotoon pitäis Aspiren 3D kuva tallentaa että saan sen siirrettyä Linuxille?
Vaihtoehtoisesti miten saisin/toimiiko Aspire jos saisin sen asennettua LinuxCNC koneelle?
Minulla ei ole muita juttuja siinä Linuxissa, ainoastaan cnc.
Jyrsin alkaa olla siinä kunnossa, että olis jo kiva ruveta opettelemaan käyttöä.
Ohjeet mielellään selkokielellä, kun en tiedä cncstä mitään.
Utelias Salosta

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Pietu - 04.08.17 - klo:07:46
Kertokaapa joku aloittelijalle, mihin muotoon pitäis Aspiren 3D kuva tallentaa että saan sen siirrettyä Linuxille?
Vaihtoehtoisesti miten saisin/toimiiko Aspire jos saisin sen asennettua LinuxCNC koneelle?
Minulla ei ole muita juttuja siinä Linuxissa, ainoastaan cnc.
Jyrsin alkaa olla siinä kunnossa, että olis jo kiva ruveta opettelemaan käyttöä.
Ohjeet mielellään selkokielellä, kun en tiedä cncstä mitään.
Utelias Salosta
Jos puhut Vectricistä eli camistä niin sinun täytyy postprossesoida ne mallin työstöradat G-koodiksi... mitkä sitten LinuxCnc ymmärtää...
Työstöratojen tallennus:
https://www.youtube.com/watch?v=kX18cIwvQ9M
Muista valita oikea postprosessori ennen työstöratojen tallennusta...

Täältä löytyy varmana henkilö joka osaa opastaa linuxcnc:en käytössä... itsellä kun ei ole koneissa kuin Mach3:sta...

Jarkko Nieminen

Moi.

Olen käyttänyt vectric cut 2 D ohjelmaa ja kokeiluversiota v carvesta, mutta vain mach3 kanssa. Eikä se linux siitä juuri eroa. Jos voin jotenkin auttaa niin laita yksityisviestiä. Asun myös salossa.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

JuKa

Eikös linux syö ihan tavallista g-koodia... Ja tuon tiedostopäätteen jota linux lukee näkee varmaan helpoiten kun yrittää avata linuxilla jotain työstökoodia, niin valikossa näkyy hyväksyttävät päätteet.

*.nc voisi olla yksi tallennus pääte tuolle tiedostolle. Ja kokeilisin varmaan tallentaa sitä gcode postprosessorin kanssa. Itellä on vaan käytössä usbcnc ja mach3, joihin ainakin tuolla postalla tallennan työstöradat.

Linux ymmärtää varmaan *.txt päätteisiä tiedostoja... Viisammat tietää, minä vaan kulutan perjantaita antamalla tyhjänpäiväisiä neuvoja 😊

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 04.08.17 - klo:21:23
Eikös linux syö ihan tavallista g-koodia... Ja tuon tiedostopäätteen jota linux lukee näkee varmaan helpoiten kun yrittää avata linuxilla jotain työstökoodia, niin valikossa näkyy hyväksyttävät päätteet.

*.nc voisi olla yksi tallennus pääte tuolle tiedostolle. Ja kokeilisin varmaan tallentaa sitä gcode postprosessorin kanssa. Itellä on vaan käytössä usbcnc ja mach3, joihin ainakin tuolla postalla tallennan työstöradat.

Linux ymmärtää varmaan *.txt päätteisiä tiedostoja... Viisammat tietää, minä vaan kulutan perjantaita antamalla tyhjänpäiväisiä neuvoja 😊

Kyllä tuolla vectrissä moni posta tekee g-koodia... se mitä pitäisi tietää on alustukset mitä postan pitää tehdä koneelle ja se että onko linuxcnc:ssä jotkut omat alustuskomennot jotka pitää ajaa läpi...
Eli käykö ns. vectricin mach3 posta tolle linux cnc:lle... Että ajetaan normi g54, g90 etc alustukset... vai onko siellä jotain erikoisalustuksia jotka pitäis ajaa parhaan yhteensopivuuden saamiseksi...

kariss

aspire sisältää postan  linuxcnc lle  pääte  .ngc

Isto

Winkkarista linuxcnclle tiedostoja siirrettäessä varmista että pääte .ngc on pienillä kirjaimilla, muuten ei löydy.
Eli sama juttu kuin muutenkin tiedostonimillä linuxissa kirjainkoolla on väliä

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk