Myös korttimaksu toimii

B9 Creator 3d tulostimen johteiden järkevöittäminen.

Aloittaja eno-, 08.02.14 - klo:00:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eno-

Lainaus käyttäjältä: Kai - 09.02.14 - klo:22:02
Mä olen seurannu CNC zonea,, ja 3dcadjewelry.commia joissa on maailman luokan kultaseppiä,mutta en ole nähny ainuttakaan itsetehtyä 5-akselikonetta toimivana.

On siellä sellasia videoita joissa akselit pyörii jollain makrolla, tai sitten tehty lyhyt koodin pätkä,mutta mitään palaa kuten Miran videolla eivät tee.

Madcamissä on posta joka tekee työstöradasta G-koodin jota itse muokkaan Mach3:ssa vähän lisää,ja ne toimii ,kuten pitääkin.

Toi on kyllä kova juttu, respectit täältä :)

porepe

Hatun noston arvoinen saavutus saada tuo Mach3 oikeasti 5 akseli työstöön.
Mitä joudut G-koodista muokkaamaan? Meinaan vaan että jos kyseessä aina samat muutokset niin eikä postprosessoria pysty muokkaamaan mieleisekseen jolloin koodi olisi kerralla valmis. Ainakin Artcamissä tuo on suht helppoa...

Koneen akselirakenteen perspektiivistä katsottuna tuo Miran posta/kinematiikka on simppelimpi tehdä kuin tuo Kain versio jossa C akseli on Z tolpassa.

Sitten kysymys Printtaajille....
Kuinka nopea tai hidas tuollainen videotykillä toteutettu kone on eli montako milliä korkean kappaleen saa minuutissa tai tunnissa aikaiseksi. Alkoi hieman polttelemaan tuollainen kapistus....
Petri Junnila
Mynämäki

Kai

Mä laitan sinne loppuun akselien (4 ja 5) käännöt takaisin alkuasemaan.
Sen postan muokkaus voisi olla oikea tapa, mutta kokemus Rolandin vastaavasta ei ollu kovin helppoa,se rupesi tekemään jotain mitä ei olisi saanu.
Ja sehän on parasta treeniä kun muokkaa G-koodia suoraan editorissa.
Miran tapaus on hauska, koska ne ei kerro mitään ulkopuolisille,saa ne tiedot kun ostaa Miran,näin sen ymmärtäisin.
Kai

porepe

Totta että koodin muokkaus käsin on vain huväksi. Ajattelin vaan että jos tuon tekee aina niin helpomminkin hoituis.
Rolandi on ihan oma lukunsa omine koodeineen...
Petri Junnila
Mynämäki

eno-

Lainaus käyttäjältä: porepe - 10.02.14 - klo:08:07
Hatun noston arvoinen saavutus saada tuo Mach3 oikeasti 5 akseli työstöön.
Mitä joudut G-koodista muokkaamaan? Meinaan vaan että jos kyseessä aina samat muutokset niin eikä postprosessoria pysty muokkaamaan mieleisekseen jolloin koodi olisi kerralla valmis. Ainakin Artcamissä tuo on suht helppoa...

Koneen akselirakenteen perspektiivistä katsottuna tuo Miran posta/kinematiikka on simppelimpi tehdä kuin tuo Kain versio jossa C akseli on Z tolpassa.

Sitten kysymys Printtaajille....
Kuinka nopea tai hidas tuollainen videotykillä toteutettu kone on eli montako milliä korkean kappaleen saa minuutissa tai tunnissa aikaiseksi. Alkoi hieman polttelemaan tuollainen kapistus....

Nopeus riippuu asetuksista, mutta noin 30mm korkean kappaleen tulostus 40mikronin kerrospaksuudella vie viitisen tuntia. Eli ei mitään päätähuimaavaa vauhtia mitään tapahdu. Periaatteessahan tämä DLP projektorikone pitäisi olla nopeampi kuin stereolitografiakone koska koko kerros valotetaan kerralla.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk