Myös korttimaksu toimii

Sorvi Emco E45

Aloittaja Maka, 25.09.12 - klo:12:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maka

Olisi tuollainen uuden karhea Emcon E45 sorvi kaupan joka olisi kooltaan minulle melko sopiva. Pyörintähalk. 430mm, sorvaushalk. D220mm ja sorvauspituus 310mm + 12-paikkainen revolveri + pyörivät työkalut. Runko on ainakin osin rakenteeltaan hitsattu, josta olen ymmärtänyt että se saattaa olla riskaabeli valinta. Sattuisiko jollakulla olemaan kokemuksia tuollaisesta tai muutoin ajatuksia + huomioita? En ole juuri sorvilla työskennellyt joten en oikein osaa olla mitään mieltä tuollaisesta.

Kiitoksia jos joku viitsii vastailla.

Hiekkaranta_92

Kyllä nuo ammattikoulu kaverit kovasti pitivät leluna, varsinkin kun ruvetaan oikeasti ottamaan lastuja, eikä vain hivelemään. Värinää esintyy ja noissa oli vielä erikoinen fanucin käskysarja, eli ei mene työkierrot samoilla koodeilla kuin tääläpäin maailmaa fanuceilla yleensä. Lisäksi jotain ihmeellisä sähkövikoja nämä ammattikoulun koneet pitivät, mutta en tiedä oliko enemmän käyttäjän vika kuin koneen.

Maka

Oliko siellä ammattikoululla juuri tuollainen E45 vai joku pienempi?

Haasin vastaavankokoista sorvia mulle joskus moitittiin huteraksi, mutta en tiedä oliko se oikeasti vai oliko sille kaverille vähän kaikki asiat huonoja. Hitsattu runko oli siinäkin.

Hiekkaranta_92

Se oli pykälää isompi MT65. Itsellä ei ole koneesta muutakokemusta kuin taitaja kisoista vuodelta 2011. Mutta ammattikoulujen koneita nuo olivat.

Maka


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk