Myös korttimaksu toimii

CNC-plasman rakennus

Aloittaja mukkala, 12.09.14 - klo:10:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mukkala

Elikkäs olisi aika aloittaa ensimmäinen cnc projekti. Suunnitelmissa olis saada sopiva plasma autotalli käyttöön eli leikkaus ala n1000x1500mm moottoreiksi mietin tätä sarjaa http://www.ebay.com/itm/Free-shipping-to-USA-3-Axis-Nema-34-Stepper-Motor-892OZ-In-Control-CNC-Mill-/130835798759?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e766bdae7 Onko käypä sarja plasma leikkaus tarkoitukseen?
Runko ois tarkoitus valmistaa 50x50 huonekalu putkesta Ja Johteet myös huonekkaluputkesta. Veto tulee hammastangolla.


TeacDance

Lainaus käyttäjältä: mukkala - 12.09.14 - klo:10:58
Elikkäs olisi aika aloittaa ensimmäinen cnc projekti. Suunnitelmissa olis saada sopiva plasma autotalli käyttöön eli leikkaus ala n1000x1500mm moottoreiksi mietin tätä sarjaa http://www.ebay.com/itm/Free-shipping-to-USA-3-Axis-Nema-34-Stepper-Motor-892OZ-In-Control-CNC-Mill-/130835798759?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e766bdae7 Onko käypä sarja plasma leikkaus tarkoitukseen?
Runko ois tarkoitus valmistaa 50x50 huonekalu putkesta Ja Johteet myös huonekkaluputkesta. Veto tulee hammastangolla.

Onko mitään kuvaa suunnitelmasta? sinuna vielä vähän miettisin
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

mukkala

ei ole vielä kuvaa muutaku omassa päässä.  ;D niin tekeekö tuolla moottorisarjalla mitään plasmassa.

HTL

Kyllä tuolla sarjalla toimivan pelin saa tehtyä. Kannattaa ensimmäisena hommata hyvä plasmaleikkuri lincoln tai mieluiten hypertherm ja siihen hyvä konepoltin, jos aiot laittaa kiinan plasman suosittelen jättää rakentamatta koko pöytää ja ilmankuivain on pakollinen muuten sillä ei saa aikaan muutakuin tatin ohtaan jomottaan vitu********, eli low pudjetin vekotinta ei kannata edes ryhtyä rakentamaan tämän kaikki sanon vain omasta kokemuksesta mutta jos tämä cnc-tekniikka on tuleva harrastuksesi niin sitten asia on toinen, jos rakentamisen ottaa harrastuksena eikä aikomuksena ole saada työ kelpoista konetta.

mukkala

Joo eli kone on tarkoitus valmistaa harrastus mielessä. Mutta tarkoituksena on saada rakenneltua aivan työ kelpoinen kone laippojen ym leikkaamiseen.
Tekeekö nuilla everlast plasmoilla mitään?

HTL

Mulla on everlastin powerplasma 80 ja siinä 400€ konepoltin ja ei ole hyvä. Kyllä nämä käy hitsattaviin ei tarkkoihin leikkeiden tekemiseen, mutta vähänkään tarkempi paikka niin kannattaa teettää laserilla esim hammasrattaan laipat taikka jarrulevyjen laipat näitä ei pysty tekemään halppis plasmalla, itse joudun plasman jossain vaiheessa vaihtamaan parempaan ja hyperthermin 80a maksaa noin 4000-5000€ + 800€ konepoltin ja siihen päälle ilmankuivan n.2000€ ja kun nuot laittaa niin tilanne paranee jonkin verran mut ei mopolla mahottomia, näillä hinnoilla saisi aika paljon tilailtua laserleikkeitä mutta itsellänikin tämä on harrastus ja harrastuksille ei saa laskea hintaa  ;D

sorvaaja123

Itse rakensin suunnilleen saman kokoisen plasmaleikkurin ja moottoreina juuri samat paitsi z akselille hieman pienempi, Ne on toimineet todella hyvin. Johteiksi kannattaa minun mielesä ostaa oikeat pyöröjohteet. Maksaa pari sataa mutta säästää aikaa ja rahaa. Omassani on hihna veto ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen, hiukan saattaa olla enemmän välystä mitä esim kuularuuvissa mutta omasta mielestä ihan toimiva ratkaisu. Voin laittaa omasta plasmapöydästä kuvia jos tarttet.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk