Myös korttimaksu toimii

Bridgeport vm.-80 modernisointi

Aloittaja Jonne, 20.09.07 - klo:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jonne


Sain joku aika takaperin näyttötelineeseen lisättyä näppis- ja hiirituen.
Tarkoitus laittaa vielä näytön oikealle puolelle kauko-ohjaimen teline.

Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

Pitäähän minunkin taas pitkästä aikaa kertoilla omasta projektista, tuli laajennettua bridgeportin kitaväliä 35cm että sopii 75cm pitkä sorvin vaihdelaatikko työstettäväksi. pitää laittaa kuvia kun kerkeää, on nimittäin aika mielenkiintoinen viritys.:):)
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

JuKa

Anatoli,

Mitäs se jatko-osa näyttää ?  ???


Jussi

petko

Muistatko Jonne mikä on tuon Z-akselin servomoottorin tyyppi ja millä ohjaimella ajat sitä?

Jonne


Joku Fanucin 1 KW DC-servo se on. Ohjaimena kokeilin jotain Unkarilaista (muistaakseni
CNCDriven Mammuth), mikä tranformasi itsensä hiileksi kokeen aikana. Olisi tarvinnut vissiin
etuvastuksen... Ajattelin tilata tuohon Granite Devicen VSD-A:n, lupasivat että se kestää
tuon servon.

Tähän Z-modaukseen olisi tarkoitus laittaa vielä kaasujouset keventämään pöytää
ja vaihtaa strapetsiruuvi kuulamalliseen. Ei ole oikein ollut tarvetta tuolle
pidemmälle Z-liikkeelle ja teen tällä hetkellä nelosakselia, joten homma on
jäänyt hiukan kesken.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

petko

Mulla samannnäköisiä moottoreita 3kpl, tosin yhdestä anastin enkooderin tuohon vickersin AC-servomottiin: http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=438.msg1778#msg1778
Fanucin DC-servon tyyppikilvestä poimittua:
Model 5M
Tyyppi A06B...ja jotain, osa teksteistä hankautunu pois
Vääntö 5,9 Nm
Virta 9A
Jännite 151V
2000rpm
Hankin kesällä wanhan venäläisen!?! työkalujyrsinkoneen ja sen modaus on menossa.
Vaihdoin X-akselille trapetsin tilalle kuularuuvin ja laitoin tuon modatun vickersin AC-servomotin siihen. Testasin EMC2:lla ja VSDA:lla ja hyvinhän tuo toimi.
Nyt on Y-akseli työn alla, vaihdoin siihen kuularuuvin ja toisen vickersin modaus heidenhainin enkooderilla on menossa. Jos tuo pelittää niin vaihdan myös X:n enkooderin heidenhainiin.
Tuota Fanucin 5M DC-servoa kaavailin Z-akselille, toivoin että olisit kokeillut samanlaisen moottorin jo valmiiksi:)
Kaikille akseleille on tarkoitus laittaa VSD-A:t
Pöydän kevennyksen ajattelin toteuttaa vastapainoilla tai paineilmalla.

anatoli

#66
Tossa ois kuva siitä jatko-palasta, oon ottanut sen taas pois mutta täytyy asentaa se taas kun pitää työstää jotain isompaa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

Jonne


Oletko joutunut hakkaamaan kattoon reiän?  ;D
Itselläni oli hiukan samanlaisia ongelmia, kun
kasasin variaattoria koneestani, selvisin siitä
rälläköimällä pienen palan pois variaattorikopasta...

Itselläni on 4-akseli työnalla, laitain siitä ihan oman
topicin kunhan saan sen valmiiksi. Loppusuoralla
ollaan...

Ps. Todella siistikuntoisen näköinen BP, onko sulla siinä
MACH 3 käytössä?
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

Oon varastanu teiltä ideoita, mm. näytön ja näppiksen telineen malli. mach3:han  mulla siinä on ja sain litteän-näytön paikalleen viikko sitten.
Mulla on pajan katossa reikä ja sinne on asennettu kaksi vinssiä, joilla voi nostaa yläosan tarvittaessa ylös kun asentaa jatkopalan paikalleen. ;D
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

anatoli

Tuossa on mun "ritke" tämän hetkisessä kuosissa
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

anatoli

Huusin ebaysta viisi kappaletta omronin 400w servovahvistimia, servot vain puuttuu. Olis tarkoitus laittaa bridgeportiin servot askelmoottorien tilalle, ja lisätä nelosakseli. Sen yhden varasin tuohon mun sorviprojektiin. Jos tällä järjestelyllä sais istua rauhassa kahvilla kun kone työstää kappaletta. Ei sillä etteikö se nytkin onnistuisi(7 tuntia yhtäjaksoista koneistusta), mutta varma on aina varmaa. 8) ;D ;D Sain tuossa viime yönä EMCn ohjelmoitua kohdalleen, ja heti piti heittää 10000 rivin CAMi koneeseen ja kokeilla ;D ;D
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

Jonne


Itsekin olen ihmetellyt tuon Bridgeportin askellusvarmuutta  ??? (tosin minulla ei ole enää orkkis-ohjaimia
käytössä), pirun hyvin se vaan skulaa.
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

anatoli

Mulla on ollu vaan semmosta että pitää laittaa kiihdytysrampit ja maksiminopeus riittävän maltilliseksi, tahtoo moottorit tipahtaa kelkasta. Muuten en oo huomannu että olis askeleita hukkunut. Saa nähdä huononeeko tilanne kun laitan servot tilalle. ???
Hyvin suunniteltu on puoliksi pilalla!

jklöpö

Itse ostin juuri Mahon Mh 500W jyrsimen maho CNC 232 ohjauksella (Heidenhain ???). Tietääkö joku onko Mahon CNC 232 sama kuin Heidenhainin TNC 232 vai mikä kun pitäisi löytää uudet manuaalit? Lisäksi koneessa on näyttö (Heidenhain BE 132 B = Matsushita M-1203DNB )rikki (kuvaputkessa reikä) uusi heidenhainin näyttö joka sopisi vanhaan kaappiin maksaa n 2000 euroa ja vanhanmallista 12" kuvaputkinäyttöä ei enää tunnu löytyvän mistään (tietäisikö joku). Kuvaputki = Matsushita 310KRBQA (N).

Maukka

Lainaus käyttäjältä: jklöpö - 17.02.09 - klo:00:31
Itse ostin juuri Mahon Mh 500W jyrsimen maho CNC 232 ohjauksella (Heidenhain ???). Tietääkö joku onko Mahon CNC 232 sama kuin Heidenhainin TNC 232 vai mikä kun pitäisi löytää uudet manuaalit? Lisäksi koneessa on näyttö (Heidenhain BE 132 B = Matsushita M-1203DNB )rikki (kuvaputkessa reikä) uusi heidenhainin näyttö joka sopisi vanhaan kaappiin maksaa n 2000 euroa ja vanhanmallista 12" kuvaputkinäyttöä ei enää tunnu löytyvän mistään (tietäisikö joku). Kuvaputki = Matsushita 310KRBQA (N).

http://cgi.ebay.de/Monitor-CRT-fuer-Deckel-CNC-Fraesmaschine-mit-Dialog-1-4_W0QQitemZ380077406923QQcmdZViewItemQQptZIndustriemaschinen?hash=item380077406923&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1121|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

ebay:tä selaillessa osu tomonen ruutuun liekko samanlainen ko toi mun saksa on niin heikko..

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk