Myös korttimaksu toimii

Yleistä keskustelua 3D-tulostuksesta

Aloittaja Konemies, 16.02.13 - klo:11:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

dr_net

Lainaus käyttäjältä: TeacDance - 29.04.15 - klo:12:31
Nuot ruuvit kannattaisi tukea molemmista päistä...

Tuo vois olla järkevä syy. Tein tuon mutterin sillai että se sallii tuon ruuvin liikkua sivuttaisuunnassa ettei jää jäkittämään, mutta nuo ruuvin päät alkoi kyllä soutamaan n. 100 mm korkeudella todella voimakkaasti jo. Se ei varmaan ylös noustessa ole ongelma kun hakkaa uutta askelta niin kauan kuin tulee raja vastaan, mutta silloin kun pitäis mennä vain haluttu askelmatka niin tulee ongelmia. :/

Nyt on tarkoitus tehdä tuo uusi runko vähän toisella lailla, niin siinä on helpompi kiinnittää tuo ruuvin yläpää.

Toinen mitä mietin, niin mulla on tuossa rampsin päällä A4988 askelmoottoriohjain piirit, Z akselilla on kaksi 1,7 A askelmoottoria ja nehän on samalta kortilta otettu. Sen trimmipotikan joutui kääntä ihan tappiin että lähti liikkeelle, joten auttaisiko jymäkämpi askelmoottoriohjain tuohon nopeuteen?

Isto

4988 antaa vain max 2A eli noilla moottoreilla n. puolet tarpeesta. Tuolla yhdistelmällä käytössä on n. puolet moottorien tehosta. Saattaa olla että 1 moottori "täysillä" ja hihna ruuvien välille toimisi paremmin kuin 2 aliohjattua.
Isompi ohjain kahdelle moottorille tai kummallekin oma 4988. Jossain toisessa säikeessä oli keskustelua onko parempi laittaa 2 moottoria vai 1 isompi ja hihna...

Ruuvit pitäisi myös saada suoristettua ja tuettua molemmista päistä.

taitosonig

Nyt on rintattu skaalattu mallikappale seuraavan tulostimen laakeripukista. Vielä lasipöytä lämmityksellä hankinta ja puhallus suuttimelle sekä pientä viimeistelyä, niin eka tulostin olisikin valmis. Seuraavan tulostimen rungon sokkelista tulee korkeampi, niin sen sisään mahtuu poweri ja ohjainkortti piiloon :-)




taitosonig

Ja nyt on 1:1 osa tulostettu  :)

taitosonig

Langansyöttö sydeemistä tulostettu eka versio, jäi hieman parannettavaa seuraavaan vedokseen, kuten aina tuppaa käymään...


taitosonig

Löysin kirppikseltä halvalla 3mm paksuja peilin palasia ja niistä sitten aattelin kokeilla josko olis lämpölevyn päälle alustaksi.
Ainakin 60 astetta kestää halkeilematta ja sehän pitäis riittää PLA:ta varten.
Vielä, kun nuo pari reunaa hioo sileeksi, niin ei riko ittee.

Onko kellään kokemusta normi lasin käytöstä lämpölevyn päällä ?


TeacDance

Lainaus käyttäjältä: taitosonig - 24.01.16 - klo:14:09
Löysin kirppikseltä halvalla 3mm paksuja peilin palasia ja niistä sitten aattelin kokeilla josko olis lämpölevyn päälle alustaksi.
Ainakin 60 astetta kestää halkeilematta ja sehän pitäis riittää PLA:ta varten.
Vielä, kun nuo pari reunaa hioo sileeksi, niin ei riko ittee.

Onko kellään kokemusta normi lasin käytöstä lämpölevyn päällä ?

Minkälainen lämmitys elementti sulla on siellä

Lasia

Lasi + kapton mutta varmaan liian pieni sulle

_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

kupru

^Mitens karkastu lasi, jota käytetään takkojen yms. luukuissa?
Ei maksa paljoa lasiliikkeessä. (Ja saa ehjänä ;))

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: kupru - 27.01.16 - klo:10:50
^Mitens karkastu lasi, jota käytetään takkojen yms. luukuissa?
Ei maksa paljoa lasiliikkeessä. (Ja saa ehjänä ;))
Nyt tuli sen verta joutoaikaa että pysty tähänkin keskusteluun osallistumaan...

Helpoimmalla pääset kun menet lasiliikkeeseen ja kysyt tulenkestävää lasia karkaisematonta... pitäisi olla väriltään kellertävää/oranssihtavaa jos katsot kyljestä.
Kyseisen lasin voit sitten leikata vesileikkurilla halutun muotoiseksi ja tehdä vaikka kiinnitys reiätkin...
Näin olen itse tehnyt ja ei ole mitään ongelmia ollut...

Tuossa omasta tulostimesta otettu kuva jossa näet tuon värin kuva on aikalähellä todellisuutta. Käytän lasia myös alapuolella säteilylämmön minimoimiseen. Mahdollistaa paljon tukevamman ja tasaisemman lämpenemisen ainakin omissa kokeiluissa...
Lasin leikkaus vesileikkurilla kesti muistaakseni noin 15min ja vesileikkauksen yleinen tuntiveloitus taitaa pyöriä jossain 70e/h tienoilla...
Kaikki reiät ja muodot on tehty vesileikkurilla kerralla... Ei tarvi alkaa pelleileen kiinnityksen kanssa...


Maukka

Mistä ostaa tulostus materiaalit? Onko laaduissa eroja?

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: Maukka - 20.02.16 - klo:12:09
Mistä ostaa tulostus materiaalit? Onko laaduissa eroja?

Ite olen ostanut ne tuolta https://reprapworld.com/ samalla kuin muutakin kamaa sieltä tilannut mutta tuskimpa niissä niin suuria eroja on ei ainakaan näin harrastelia ole huomannut
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

timoteus

ite käytän normi alumiinipöydän kanssa tommosta car wrap vinyyliä.
Humalaisen ideana kyllästyin kaikenmaailman lasin hinkkailuihin ja vedin tommosen wräpin pöytään ja senjälkeen olen joka printtiin käyttänyt PLA:n kanssa. tarttuu hyvin ja helppo irrottaa pöydästä.
printterinä Prusa I3

pomit

Kestääkö miten lämpöä? Mistä olet hommannut? Ei vissiin absn kanssa toimi?
Ite olen nyt menestyksekkäästi tulostellut lasille suihkutetun PRF202 lakan päälle sekö ABS että PLAta.
https://m.verkkokauppa.com/fi/product/19749/kvqq/Taerosol-PRF-202-Plastic-Spray-suojalakka-220ml
Lämmöt alustassa ABSlle 110ast ja PLAlle ei lämmitystä. ABSn kanssa muuten ok mutta lakka irtoaa kappaleen alta niin joutuu sitten lisäilemään välillä.

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: timoteus - 25.02.16 - klo:16:52
ite käytän normi alumiinipöydän kanssa tommosta car wrap vinyyliä.
Humalaisen ideana kyllästyin kaikenmaailman lasin hinkkailuihin ja vedin tommosen wräpin pöytään ja senjälkeen olen joka printtiin käyttänyt PLA:n kanssa. tarttuu hyvin ja helppo irrottaa pöydästä.
printterinä Prusa I3

Tuo ei ainakaan ole näköjään kovin hyvin tarttunut, lähtenyt nousemaan nuot reunat  :-[
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

timoteus

60c olen kokeilut, hyvin siihen asti on ainakin toiminut. ABS:lle teen slurryn suoraan alumiinipöydälle, vähän huonosti lähtee slurrystä irti mutta ei ainakaan kesken printin putoa.
aliexpressistä vinyl car wrap nimellä löytyy, muutamalla eurolla rulla.
olis tuos kuvaski ollu tarttunu hyvin, jos olis ollu pöytä tasas

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk