Tue foorumia ja varaa lomahotellisi tästä!

Loma-aika on jo lähellä. Onko hotelli vielä varaamatta? Booking.com on paikka, jossa voit varata majapaikkasi peruutusmahdollisuudella ja maksaa vasta saavuttuasi hotelliin.

HUOM! Kun varaat majoituksesi tästä tai muualta foorumin sivuilta, niin tuet foorumin ylläpitoa. Se ei maksa sinulle mitään!


Konemies kiittää!

Kirjoittaja Aihe: Kierroksen nostajat?  (Luettu 1795 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ttontsa

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 888
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Kierroksen nostajat?
« : 12.04.18 - klo:12:30 »
https://us.bigkaiser.com/products/spindle-speeders/high-spindle.html

Onko noista jonkun sortin kokemuksia? Oma BT40 kara pyörii max 4000rpm niin tulee vähän ikävä 4mm tapeilla alumiiniin.

Löytyykö joltakulta myydä asti? 
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa Snowfly

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1087
  • To save time Lets just assume that Iam never wrong
  • Rekisteröitynyt: 27/01/2014
    YearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #1 : 12.04.18 - klo:21:29 »
Kattelin nuita cnczonen foorumeilla aikoinaan...Toimivien hinnat oli silloin muistaakseni 3000e tietämillä... tästä on tosin 2-3 vuotta että hinnat ovat voineet muuttua...
Yleinen kokemus porukalla oli että jos se ei ollu laadukas se hajotti vaan terät liian suuren runoutin takia...

Lisäksi nuita oli 3 päätyyppiä ellen väärin muista ja linkkaamasi oli se ns. paras teollisuus päätyyppi... muut ovat ns. halvempia mutta niissä oli tiettyjä rajoituksia käyttötarkoituksien mukaan...

Muistelen nähneeni yhden version jossa karaan laitettiin käytännössä paineilma surraa vastaava värkki ja karaa ei laitettu ollenkaan pyörimään koneessa... surran tapaiselle värkille vaan syötettiin paineilma ja sitten alettiin jyrsiin...

Poissa ttontsa

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 888
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #2 : 12.04.18 - klo:21:49 »
Joo, sähköllä käyviä löyty kanssa joku. Paineilmavetoiset tuntus olevan turbiinikoneita ja pyörii 60000....100000. villi veikkaus että ebay:n käytetyt on laakerivikaisia, eli tavallisen kuolevaisen ei kannata korjautella.

"Karalaakerointi" on karvan ohkasenlainen mitä tollaseen saa rakenneltua, läshinnä kiinnostas onko noi sellasia vuoden räpsäyksiä ja se on siinä.

Joku BT40 kartioon istutettu laakeroitu kara irtomootorilla ja remmivedolla käyneis kanssa, mutta tuntuu ettei kaupallisena oo tarjolla. "Support" tyyppisissä hiontakaroissa joita voisi ajatella istutettavan BT-pitimeen DIY hengessä tuntuu olevan järestään  hihnapyörä on "väärässä" päässä.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa Kumpumäen seppä

  • Trade Count: (0)
  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 136
  • Rekisteröitynyt: 08/07/2012
    YearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #3 : 12.04.18 - klo:22:55 »
Entäs joku tällainen kunnollinen suurnopeusmoottori alkuperäisen karan viereen kiinni. Kestää kyllä alumiinin jyrsimistä, ja löytyy riittävästi kierroksia. Hinta on paljon halvempi kuin kunnollinen kierrosluvun nostaja, ja melko varmasti on pitempi ikäinenkin.
http://www.gcolombo.eu/prodotto.htm?p=11

Poissa ttontsa

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 888
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #4 : 12.04.18 - klo:23:30 »
Bridgeportissa on vähän tuskallinen kun siinä on Z-liike toteutettu karaputkella. Eli 150mm karaputki liikkuu ylös alas 150mm. Apukara pitäs istuttaa melko kauas originaali keskipisteestä ja villi veikkaus on että karaputken tuennassa on kiertosuunnassa klappia, eli pitäs inssata jonkun sortin momenttituki. Eli aika tuskanen viritys. Tuokin on kyllä ollu mielessä. Tollanen kiinan kara ois kyllä onnen omiaan ja mahtuisikin ja olisi edullinen pyörittämään sivusta hihnalla BT-istukkaan istutettua karaa. Näin se ois linjassa originaalin kanssa eikä tarvis momenttitukea. BT otsajyrsin istukka+Viistokuulalaakerit + pätkä ainesputkea ja 20mm lieriövartinen ER16 holkki-istukka niin niistä kyllä rakentelisi. Hirvittää vain tuo karalaakeroinnin vaatima yhdensuuntaisuus, toleranssi, tasapainotus  ja tarkkuusvaatimus ettei millään jaksas ruveta.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa Snowfly

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1087
  • To save time Lets just assume that Iam never wrong
  • Rekisteröitynyt: 27/01/2014
    YearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #5 : 13.04.18 - klo:06:49 »
Joo, sähköllä käyviä löyty kanssa joku. Paineilmavetoiset tuntus olevan turbiinikoneita ja pyörii 60000....100000. villi veikkaus että ebay:n käytetyt on laakerivikaisia, eli tavallisen kuolevaisen ei kannata korjautella.

"Karalaakerointi" on karvan ohkasenlainen mitä tollaseen saa rakenneltua, läshinnä kiinnostas onko noi sellasia vuoden räpsäyksiä ja se on siinä.

Joku BT40 kartioon istutettu laakeroitu kara irtomootorilla ja remmivedolla käyneis kanssa, mutta tuntuu ettei kaupallisena oo tarjolla. "Support" tyyppisissä hiontakaroissa joita voisi ajatella istutettavan BT-pitimeen DIY hengessä tuntuu olevan järestään  hihnapyörä on "väärässä" päässä.

Tuossa on yksi niistä halvemmista...
http://www.hemingwaykits.com/acatalog/Speed_Increaser.html

Joka on käytännässö planeettavaihteisto... se että kauan tuo sitten kestää ja tekeekö sillä mitään on sitten eri asia :D

Poissa ttontsa

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 888
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #6 : 13.04.18 - klo:08:09 »
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa Snowfly

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1087
  • To save time Lets just assume that Iam never wrong
  • Rekisteröitynyt: 27/01/2014
    YearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #7 : 13.04.18 - klo:08:38 »
https://www.cnczone.com/forums/charter-oak-automation-support-forum/29118-cnc.html
Tuolla juttua nuista ja se elinikä nuissa on niin ja näin pitkäaikaisessa käytössä...

Tuolla on sitten pari kuvaa itse tehdystä virityksestä:
https://www.cnczone.com/forums/cnc-tooling/86802-cnc.html

Mutta suurimman osan suositus on että virittää toinen kara rinnalle omalla z-akselilla...

Poissa JuKa

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 939
  • Rekisteröitynyt: 12/01/2006
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #8 : 14.04.18 - klo:00:31 »
Sartoriuksella oli hetki sitten läpikarajäähdytyksellä toimivia kierroksen nostajia, jotka on tarkoitettu pienille terille. Aika kompakteilta vaikuttivat...

https://www.saratools.com/products/10023747/4300000025

En tiedä tuotteesta sen enempää... Mutta varmaan tuon linkin kautta selviää.
Ajatuksena ihan mielenkiintoinen...

Jussi

Poissa Mika K.

  • Trade Count: (0)
  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Rekisteröitynyt: 06/11/2017
    Years
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #9 : 24.04.18 - klo:21:18 »
Löyhästi liippaa aihetta, onko törmätty kierroksen nostajaan, jossa olisi tulopuolella morse-kartio ja lähdöpuolella istukka? Tallin perältä löytyy vanha Arbogan pylväsporakone, joka on muuten hyvä laite mutta kierroksia niukalti pienempien porien käyttöön.

Poissa Kone ja Stone

  • Trade Count: (0)
  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 36
  • Rekisteröitynyt: 01/02/2018
Vs: Kierroksen nostajat?
« Vastaus #10 : 17.05.18 - klo:04:25 »

 


Powered by EzPortal