Kirjoittaja Aihe: Deltan servon encoder kaapelin rakentaminen - kaksi "ylimääräistä" johtoa?  (Luettu 752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa veeti

  • Trade Count: (0)
  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Rekisteröitynyt: 26/05/2016
    YearsYears
Moi

Koitan rakennella johtosarjoja ASDA-B2 ohjaimen ja ECMA-C20807SS servon välille.
Manuaalin mukaan moottorilta tulisi vain 5 johtoa encoder liittimelle  - mulla tulee seitsemän.
Liitteenä olevassa kuvassa ylimääräiset johdot korostettu oranssilla neliöllä ja johtojen värit merkattu.
Voiko nämä jättää kytkemättä??

T: joskus neljännen akselin omistaja :D
« Viimeksi muokattu: 05.03.18 - klo:21:27 kirjoittanut veeti »

Poissa veeti

  • Trade Count: (0)
  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Rekisteröitynyt: 26/05/2016
    YearsYears
Asia selvisi kokeilemalla, sai jättää kytkemättä.

Seuraava kysymys, kun tämä yksilö on jarrulla, niin laahaako nuo jarrut aina?
Eli kun moottori pyörii esim. 20rpm niin äänestä kuulee että jarru ottaa kiinni joka kierroksella.
Pyörimiseen se ei vaikuta, ja isommilla kierroksilla sitä ei edes huomaa.

Voiko tuota jarrua säätää? Tai jopa ottaa kokonaan pois?

Poissa ttontsa

  • Trade Count: (0)
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 882
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Äkkiseltään sanoisin että jarru on virrattomana päällä ja virrallisena auki. Eli jotain sinne täytyy kytkeä! Veikkaisin että liittimen pinnit 3 ja 6.

Jarrun voi kytkeä joko hätäseis piirin ohjaamaksi tai sitten ohjaimen ohjaamaksi. Ohjaimesta löytyy sitten sen seitsemänsataa parametriä jarrun käyttöön ottoon. Eli tutustuppa manuaaliin!!

http://www.delta.com.tw/product/em/motion/motion_servo/download/manual/DELTA_ASDA-B2_M_EN_20130906.pdf
« Viimeksi muokattu: 07.03.18 - klo:10:38 kirjoittanut ttontsa »
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa veeti

  • Trade Count: (0)
  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Rekisteröitynyt: 26/05/2016
    YearsYears
Moi

Pahoittelen epäselvää kysymystä,  jarru on kytketty 24V dc jännitteeseen ja se vapautuu. Mutta hipaisee joka kierroksella vähän kiinni. Ja käsin pyöritellessä jarrun vastuksen tuntee joka kierroksella.
Eli voisi sanoa että täyden kierroksen aikana jarru laahaa 90 asteen sektorin verran ja aina samassa kohtaa.

 


Powered by EzPortal