Kirjoittaja Aihe: Hammashihnapyörät  (Luettu 2819 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Plot

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Rekisteröitynyt: 29/09/2014
    YearsYearsYearsYearsYearsYears
Hammashihnapyörät
« : 29.09.14 - klo:11:57 »
Katselin Mekanexin sivuilta hammashihnapyöriä. Niissä ei näyttänyt olevan mitään muuta kuin pieni laippa toisella puolella.
Ajatus on porata säteensuuntainen reikä laippaan ja kierteittää se M3-kierteellä. Tähän reikään saisi asetinruuvin joka kiristettäisiin akselissa olevaa koloa vasten.
Mahtaisiko tämä toimia? Jos ei, niin miten nämä pyörät yleensä kiinnitetään?

Poissa ttontsa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 953
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #1 : 29.09.14 - klo:12:39 »
-kiilaura
-kitkaliitosholkki
-lämpökrymppi
-puristuspakote
-liimaus lukitteella
-pidätinruuvit
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa ttontsa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 953
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #2 : 29.09.14 - klo:12:40 »
Laitetaan ny vielä
-putki/lieriö/kartiosokka
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa saulij

  • Sponsori
  • *
  • Viestejä: 735
  • Rekisteröitynyt: 11/01/2006
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #3 : 29.09.14 - klo:13:39 »
Katselin Mekanexin sivuilta hammashihnapyöriä. Niissä ei näyttänyt olevan mitään muuta kuin pieni laippa toisella puolella.
Ajatus on porata säteensuuntainen reikä laippaan ja kierteittää se M3-kierteellä. Tähän reikään saisi asetinruuvin joka kiristettäisiin akselissa olevaa koloa vasten.
Mahtaisiko tämä toimia? Jos ei, niin miten nämä pyörät yleensä kiinnitetään?

Säteen suuntaisella pidätinruuvilla olen laittanut kiinni.

Poissa Plot

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
  • Rekisteröitynyt: 29/09/2014
    YearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #4 : 30.09.14 - klo:10:07 »
Mietelmäni olivat sitten aika oikean suuntaisia.
Noita ruuveja on monenlaisella kärjellä. Piikki on varmaan paras. Vai ehkä taso?

Poissa ttontsa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 953
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #5 : 30.09.14 - klo:12:30 »
DIN916 varmaankin eniten viljelty tuollaisessa lukituskäytössä.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa ttontsa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 953
  • Rekisteröitynyt: 06/09/2007
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #6 : 30.09.14 - klo:12:41 »
Normaaleihin vedettyihin koneenrakennusakseliteräksiin Fe/Rst tuo karkaistu pidätinruuvi uppoutuu ilman esiporauksia/tasaulsia ihan riittämin. Pintakarkaistuihin akseliteräksiin ei uppoa eli pinnasta on syytä sipasta rälläkällä puolen millin kolo, niin alkaa uppoamaan. Tasauksen teossa on järkeä rakenteen purettavuuden kannalta. Eli jos suoraan akseliin painaa upotusruuvin niin akseliin muodostuu "purse" eli kohouma joka verraten hankaloittaa purkamista. Kun ajaa vaikka rälläkällä pikku upotuksen/tason niin akselin tuo muodostuva "purse" ei yllä pyörään.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Poissa pave

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 690
  • Jyrsijän tunnistaa talttamaisista etuhampaista
  • Rekisteröitynyt: 05/02/2006
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Hammashihnapyörät
« Vastaus #7 : 30.09.14 - klo:13:16 »
Joskus kun on tiukka paikka, olen esim. M6 reikään porannut käsiporalla 5:n millin terällä kolon. (Poran kärkikulma hiottu 90ast. niinkuin topruuvissakin) Sitten paineilmaa perään ja ruuvi kiinni. Tämä siis tapauksissa, jossa pyörän paikka ja asento on tarkka.

 

Powered by EzPortal