Myös korttimaksu toimii

Kiinan halppis laser leikkuri

Aloittaja taitosonig, 18.01.13 - klo:16:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stoppari

Tuo 120W putki on mitoiltaan aikamoinen, taitaa pituutta olla likemmäksi pari metriä.materiaali on ohutta lasia, joten on tuurissa, jos tuon saa ehjänä Kiinasta Suomeen....nimimerkillä kokemusta on.Joitain vuosia sitten tilasin 2 kpl 80W putkea, molemmat oli pakattu hyvin, vanerilaatikkoon.rahtari oli TNT, mutta niinpä vaan molemmat putket oli rikki.Mitään kuljetusvakuutusta ei ollut, joten TNT korvasi putket painon mukaan.Elikkä jos isoja putkia tilailee, niin ehdottomasti kuljetusvakuutustäydestä hinnasta.Hintaa tulee putkille tästä, mutta ei mahda mitään.Mulla olisi joutilassa 80W putki, josta voisin luopua sopivaan hintaan, ja löytyisi isomman kiinan laserin mekaniikkakin, peileineen ym, kun itellä jää näköjään tekemättä.Nämä on lähtöisin Kiinalaisesta ohutlevyrunkoisesta laitteesta, jonka aikoinaan tilasin Kiinasta.

Konemies

Lainaus käyttäjältä: Mika Kinnunen - 10.08.13 - klo:10:49
Näemmä monella on samanaikaista kiinnostusta  samankaltaiseen laitteeseen ja porukan kokemuksien mukaan kiinanvärkin osto ei juuri kannata.

Tuumailin vain, olisiko mitään ideaa yhdistää voimia ja suunnitella rakenteeltaan toimivaa laitetta porukalla?
Mittoja voisi muutella kunkin tarpeen mukaan, mutta perusasiat lienee hyvin samanlaisia.
Voisi samalla jakaa täällä ajatuksia, kenties tilata kimpassa komponentteja, teettää kenties porukalla jotain tarvittavia hiluja ja jakaa kokemuksia muiden rakentajien kesken?

Hankkeessa syntyvät tiedostotkin, kuten piirustukset voisi varmaan laittaa jakoon jonnekin tämän foorumin kulmalle?

Mitä tuumaatte?

Olen ajatellut joka tapauksessa järjestää foorumiin erillisen paikan, johon voidaan ryhtyä keräilemään erilaisten asioiden dokumentaatiota. Yksi osa sitä voisi olla juuri foorumissa kehitettyjen vehkeiden dokumentit. Download -modulikin on tähän foorumiin saatavilla, mutta en ole sitä vielä asentanut.  Saattaapa olla, että joskus syksyn aikana saisin tuohon jotakin aikaiseksi.

Jos päätätte projektin perustaa, niin voin tehdä sille oman alueen.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Stoppari


olli henttonen

Lainaus käyttäjältä: Stoppari - 10.08.13 - klo:15:46
Mulla olisi joutilassa 80W putki, josta voisin luopua sopivaan hintaan, ja löytyisi isomman kiinan laserin mekaniikkakin, peileineen ym, kun itellä jää näköjään tekemättä.Nämä on lähtöisin Kiinalaisesta ohutlevyrunkoisesta laitteesta, jonka aikoinaan tilasin Kiinasta.

Mihinkäs hintaan nuo lähtisi PuuhaPajalle
dyykkari

taitosonig

No nyt on veivattu koneen runkoa niin, että kättä pakottaa  ;)
Teen rungon 20x20 mm alumiini profiilista ja sitä menee vain 19.5 metriä. Laittelin juuri Saksaan kyselyn alun hinnasta sahattuna halutun pituiseksi.
Oliskohan jollain suhteita saada moista alumiinia huokoseen hintaan ?

Jape

Moi,

Mites noi kiinan laaseriputket on oikeen toteutettu, jos 120w putki on pitiudeltaan toista metriä  ???

Mulla 1500w fanucin laseri ja sen resonaattorissa on vaan 2 kpl suunnilleen metrin pitusta putkea...

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: taitosonig - 15.08.13 - klo:20:52
No nyt on veivattu koneen runkoa niin, että kättä pakottaa  ;)
Teen rungon 20x20 mm alumiini profiilista ja sitä menee vain 19.5 metriä. Laittelin juuri Saksaan kyselyn alun hinnasta sahattuna halutun pituiseksi.
Oliskohan jollain suhteita saada moista alumiinia huokoseen hintaan ?

Tilaa täältä sahaavat halutun mittaiseksi mukavia heppuja
www.profican.fi
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: Jape - 15.08.13 - klo:21:12
Moi,

Mites noi kiinan laaseriputket on oikeen toteutettu, jos 120w putki on pitiudeltaan toista metriä  ???

Mulla 1500w fanucin laseri ja sen resonaattorissa on vaan 2 kpl suunnilleen metrin pitusta putkea...

Onko se co2 laseri vai yagi
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Jape


taitosonig

Tuolta profican sivuilta en löytänyt 20 x 20 mm alu profiilia, tosin olen puusilmä joten  ;) on varmaan parempi ihan laitella sähköpostia heille...

Löysin tuollaisen paikan josta myöskin saa alumiinia tilattua. Kyselin heiltä toleranssia sahaukselle ja he ilmoittivat sen olevan +/- 0.5mm
On kyllä mielestäni aika suuri haitari tarkkuudelle. Olen joskus itse sahaillut profiileja paremmalla tarkkuudella.
No toisaalta varmaan kelpaa laserleikkurin rungolle.

http://aluminium-profile.co.uk/acatalog/20x20-Aluminium-Profile--KJN992888.html#SID=31

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: taitosonig - 17.08.13 - klo:13:14
Tuolta profican sivuilta en löytänyt 20 x 20 mm alu profiilia, tosin olen puusilmä joten  ;) on varmaan parempi ihan laitella sähköpostia heille...

Löysin tuollaisen paikan josta myöskin saa alumiinia tilattua. Kyselin heiltä toleranssia sahaukselle ja he ilmoittivat sen olevan +/- 0.5mm
On kyllä mielestäni aika suuri haitari tarkkuudelle. Olen joskus itse sahaillut profiileja paremmalla tarkkuudella.
No toisaalta varmaan kelpaa laserleikkurin rungolle.

http://aluminium-profile.co.uk/acatalog/20x20-Aluminium-Profile--KJN992888.html#SID=31
Juuh ei näyttänyt olevan tuota kokoa, proficanin sivuilta saa myös imaistua komponentti kirjaston omaan cad ohjelmaan jolla onkin sitten mukava mallinnella konetta kun näkee mitä komponentteja on saatavilla samasta firmasta. ja tuo firma on onneksi vieläpä tuossa naapuri kunnassa :)





_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

taitosonig

Laittelin kyselyn profican porukalle alumiinista, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka heiltä löytyisi tarvittavaa kokoa.
Tuossa yksi monista kaupallisista versioista http://www.kickstarter.com/projects/fsl/affordable-20x12-laser-cutter-engraver-assembled-i
Pystyy vissiin, vaikka ladon seinään polttelemaan ....

porepe

Kaikista varoituksista huolimatta menin minäkin hommaamaan kaksi tuollaista halppis laseria kun halvalla sai.
Sitä en tiedä onko tuuri sitten yhtä hyvä kuin Sulo Vileenillä...

Pitänee lähipäivinä perehtyä noihin ja kertoilla sitten paremmin.

Nämä sen verran vanhempaa mallia että liitäntä on vielä mallia rinnakkaisportti eikä usb. Vaikka toinen kone oli vielä tehtaan paketissa ja toista oli joskus jopa hieman testattu. Kyseessä siis perus 40w potikka säädöllä...
Petri Junnila
Mynämäki

TeacDance

Jos siinä se oma ohjelma on se moshidraw niin siinä saakin perehtyä ja ihailla kiinan logiikkaa ja taitoa teho säädetään potikalla manuaalisesti
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

porepe

Lainaus käyttäjältä: TeacDance - 01.05.14 - klo:18:38
Jos siinä se oma ohjelma on se moshidraw niin siinä saakin perehtyä ja ihailla kiinan logiikkaa ja taitoa teho säädetään potikalla manuaalisesti

enpä ole vielä cdtä korkannut... mites tuollaisen ajo esim emcllä?
Petri Junnila
Mynämäki

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk