Kirjoittaja Aihe: Karan nopeusnäyttö  (Luettu 74610 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kremmen

• Trade Count: (0)
  • Konkari
  • Rekisteröitynyt: 25/11/2009
    YearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYearsYears
Vs: Karan nopeusnäyttö
« Vastaus #315 : 04.12.18 - klo:10:48 »
Voisi noita iC-NV-piirejä kokeilla mutta en ole löytänyt niille jakelijaa (en ole tosin juuri etsinytkään). Mistäpäin itse olet hommannut noita ja mihin hintaan?
Tiheärasterisiin mittasauvoihin noi soveltuu ja siihen ne on kai suunniteltukin. Itsellä on mielessä myös pyörivän resolverin tulkinta ja siihen haluaisin mielellään 6 bitin sijaan vähintään 12 tai ehkä jopa enemmänkin jotta absoluuttiaseman dekoodaus olisi tarkka. Elättelen toiveita, että parilla nopealla A/D-muuntimella ja ehkä Artix-7:lla saisi kilpailukykyisen ratkaisun. Semmoisen kehittämisessä olen tuota Zynqiä käyttänyt kun siinä se PL-osuus on juuri Artix.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Poissa dzy

• Trade Count: (0)
  • Tulokas
  • *
  • Rekisteröitynyt: 12/11/2017
    YearsYears
Vs: Karan nopeusnäyttö
« Vastaus #316 : 04.12.18 - klo:11:44 »
Muistaakseni hommasin ic-nv:t elfalta ja joitain kiinasta aliexpressin kautta.

EDIT: Joo, elfalta olen osan noista hommannut. Ei mitään halpoja, yli 8€ kappale, mutta yksinkertaisia käyttää.
Tuon IC-Housen romuja käytetään yleisesti teollisuudessa, muun muassa TR-Electronicsin antureissa on näiden mittapiirejä, ihan legitiimi puolijohdevalmistaja siis.
Tuon IC-NV:N indeksi pulssi on käytännössä enable signaali, jos sen kytkee app noten mukaan niin niitä index pulsseja saa aina sini/cosini käyrän tietyissä kohdin, eli siis useita per kierros. Heidenhainin 11uApp index pulssi on alhaalla ei aktiivisena  (TNC:ssä siis alle 15v/2 jännitteellä, koska tuo 11uApp signaali kelluu siinä puolivälissä positiivisella jännitteellä) ja nousee komparaattorille sitten yli tuon jännitteen. Tuolla ilmeisesti tarkkaillaan myös mittasauvojen toimintaa minkä tuo TNC ilmoittaa mikäli parametroitu mitta ei ole kytkettynä. Index pulssi ei ole 11uApp, vaan sillä on eri raja-arvot.
« Viimeksi muokattu: 13.12.18 - klo:15:05 kirjoittanut dzy »