Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

3DMAX ja CNC

Aloittaja Jonne, 21.12.06 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jonne

Onko kellään tietoa saako 3DMaxin tietostoja käännettyä G-koodiksi?
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

Jonne

Tarkennusta sen verran, että tarvisi saada tehtyä topograafinen jyrsintä 3D-mallista, ei välttämättä 3Dmax:in
mallista, eli mitä ohjelmia olette käyttäneet? Itse en löytänyt mitään netistä....
Niin, ja mites Inventorin 9:n mallit saisi jyrsimelle? Joku puhui Hypermill:stä tai vastaavasta, ei tule mieleen nyt...
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

Noppa

Muistaakseni tallensin topograafiset mallit Maxista stl muotoon ja sitten MeshCamilla G-koodiksi.
Ei ole tällähetkellä Maxia koneessa, joten en pääse testaamaan, pystyikö siitä suoraan tallentamaan stl muotoon.

Yksinkertaiset kappaleet Inventorista dxf muotoon ja jollain camilla koodiksi, lähes kaikki camit tukevat dxf muotoa.

mm. Edgecam ja Mastercam lukevat suoraan ipt-tiedostoja.

Hypermillin saa integroitua Inventoriin ja olisi siihen tod.näk. paras, mutta toimii vasta 10 versiosta ylöspäin näin muistaisin.
Olen nähnyt, kun Hypermillillä tehdään koodia, vaikutti huippu ohjelmalta.
Olisi todella mielenkiintoista päästä kokeilemaan, mutta en ole löytänyt "opetteluversiota" siitä.

Olen kokeillut niin montaa camia, etten ole enää varma mikä toimii minkäkin kanssa parhaiten, muisti pätkii pahasti.

Jonne

Juu, kiitoksia! Itsekin keksin DXF:t Inventorista, pitää sillä yrittää...
Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk