Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

ubuntu 6.06, emc ja päivitykset

Aloittaja Maukka, 17.12.08 - klo:22:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maukka

Joo mulla tuli ongelmia ton emc kanssa kun linuxin päivitysten jälkeen emc ei suostu ajamaan akseleita kuin ensimmäisellä käyttö kerralla.?
Mikähän mahtaa olla vikana?
Eli jos ton emc käyttää kiinni niin ei akselit enää liiku. --> Joutuu tietokoneen käynnistään uudelleen ja taas toimii.
Ennen kuin nuo päivitykset on asentanut toimii ihan normaalisti.
Tosiaan tällä koneella tuo ubuntu 8.04 live cd ei toiminut ollenkaan. Mutta kuitenkin kuutonen on toiminut.
Tietäs vaan mikä noista 187 eri päivityksestä tuohon vaikuttaa niin jättäisi sen asentamatta..



Jussik

Terve

En menisi päivittelemään mitään....
Ellen ihan varma ole että tuon saa päivittää.

Itse tein saman virheen.

porepe

samat ongelmat oli mulla.

Ongelma korjautui, kun latasin tuon uudemman live cd:n ja ajoin sen sitten vanhan päälle. Nyt emc toimii jälleen.
Petri Junnila
Mynämäki

Maukka

Joo oisin minäkin sen uudemman live ceedeen sen 8.04 laittanu mutta se ei suostunut tässä koneessa toimimaan
ollenkaan, kokeilin kyllä toisessa koneessa toimi!
Joku häiriö siinä oli että se ei tämän koneen kanssa hallunnut keskustella oikein se ohjelma.

Maukka

Joo päivitys mitä ei voinut tuohon tehdä oli itse EMC päivitys. Pelkän EMC kun päivitti niin ongelma palasi.
Pitänee taas laittaa kone uusiksi. Harmi vaan kun ei toi 8.04 toimi tällä koneella.

Mutta asiasta seinään mikähän mahtaa tossa EMC:ssä olla vikana kun noita steppereitä ajellessa
tota tilapäistä rajojen ylitys hommaa ei voi tehdä? mulla se ei suostu laittaan sitä ruksia siihen lokeroon.
Tällä hetkellä ei ole mitään raja kytkimiä.
Ongelma on siinä kun, ja jos askelia jää välistä niin ei voi ajaa home limitsien yli. Kun pitäisi päästä tonne fyysiseen nollaan ajaan takas.
(stepperit on pienet ja eivät aivan vielä säädöissään niin sillä niitä askelia hukkuu näin alkuun.)

porepe

Lainaus käyttäjältä: Maukka - 21.12.08 - klo:23:55
Joo päivitys mitä ei voinut tuohon tehdä oli itse EMC päivitys. Pelkän EMC kun päivitti niin ongelma palasi.
Pitänee taas laittaa kone uusiksi. Harmi vaan kun ei toi 8.04 toimi tällä koneella.

Mutta asiasta seinään mikähän mahtaa tossa EMC:ssä olla vikana kun noita steppereitä ajellessa
tota tilapäistä rajojen ylitys hommaa ei voi tehdä? mulla se ei suostu laittaan sitä ruksia siihen lokeroon.
Tällä hetkellä ei ole mitään raja kytkimiä.
Ongelma on siinä kun, ja jos askelia jää välistä niin ei voi ajaa home limitsien yli. Kun pitäisi päästä tonne fyysiseen nollaan ajaan takas.
(stepperit on pienet ja eivät aivan vielä säädöissään niin sillä niitä askelia hukkuu näin alkuun.)

Mulla tuo 8.04 sekoilee ihmeellisesti läppärissä, joten pitänee asentaa toi vanha takaisin.

Et voi ajaa home:n yli jos sitä ei ole??? Mulla on tuo pikkunakerrin toteutettu niin että siinä on vain home kytkimet joka akselilla ja rajat ovat ohjelmalliset, eli laskee etäisyydet rajolle kotiasemasta. Tässä on tietty se riski, että jos askelia hukkuu, tai akselikytkin kusee tms niin törmää varmasti, koska etäisyydksien lasku heittää...

Askelhukan johdosta kiihtyvyyttä ja nopeutta alaspäin, niin pitäisi korjaantua. Veikkaisin että kiihdytys ja jarrutus hukkaa askelia eniten.
Petri Junnila
Mynämäki

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk