Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Kierteytys 16ER ISO ja pistoteräpaloista

Aloittaja PekkaNF, 04.03.17 - klo:20:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PekkaNF

Terve

Mulla olis pari terävartta jotka syö 16ER ja 16NR paloja. Tarve olis lähinnä osakierre tai kokokierrepaloille 1,0/1,5 mm nousulle ja käyttö manuaalisorvissa hitailla kierroksislla. Halppispalat on halpoja ja toimivat välillä. Mitä/mistä kannattais ostaa laatikko tai lajitelma sellaisia paljoja jotka oikeesti toimii ja saa ostettua lisää?

Vai pitäiskö vaihtaa pidin/palatyyppiä?

Toinen kysymys on pistoterät, erityisesti sisäpisto pääteurille ja akselivarmistimille. Joitakin teriä on tultu kokeiltua ja osa on ihan hyviä, mutta helposti menee 2 mm tai 3mm terästä käsin hiomiseen lopuksi kumminkin.

Mulla on pikän aikaa ollut laatikossa SECO:n terävarsia jotka ovat lähes käyttämmättömiä, mutten ole kiksinyt mikä pala siihen käy. 16 mm sisäpisto terävarren merkintä on SNP0016M9 ja palakoko on hyvin lähellä CCMT09 biittiä, mutta hieman neliskanttisempi. Terästä saa silvottua sisäsorvausterän CCMT09 palalle, mutta mulla on niitä jo tarpeeksi ennestään.

Ehdotuksia?

Kiitos,
Pekka

Snowfly

#1
Etkö ole koskaan secon varaosa kirjaa käyttänyt? Kertoo secon varsi koodilla kaiken mikä siihen käy.... teräpala, aluslevy, pidätinruuvi jne...
Itte tullu monta kertaa selattua opusta paikallisessa koneistustarvike liikkeessä...
Jos ei kirjaa löydy sieltä päin, niin soita http://www.jomatig.fi/store/

Tauru



PekkaNF

Lainaus käyttäjältä: pave - 04.03.17 - klo:22:22
https://www.secotools.com/en/Global/Services--Support/Machining-Navigator/

Kiitos

Selvisi se secon tyyppi ilmeisesti 9NL ja sen jälkeen merkintä kertoo pistettävän uran leveyden esim. 1.15FG,

Eikun troolaamaan ebayta.

Pekka

Hiekkaranta_92

Seco mini-shaft on varmasti harrastelijalle monipuolinen työkalu, onnistuu sisäkierteet, sisäurat ym ym. Varsinkin kun harrastelijan osat on yleensä sieltä pienemmästä päästä.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk