Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Mach3 ja homing asetukset

Aloittaja jukkis, 14.10.17 - klo:16:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jukkis

Missähän mättää, kun z-akselin homing ei toimi.  X ja Y akselit ajavat limit antureille ja ottavat sitten himpun takaisin, siinä koti.
Kyseessä kolmiakselinen jyrsinkyhäelmä.
Z- akseli (spindlen-akseli) ei tee yhtään mitään (limit- anturien kytkentä samanlainen ja limitit toimivat normaalisti)
Olen kokeillut jos jotakin sinne Limits tauluun, mutta Z ei inahdakaan.  Onko jossain vielä Z-akselille jotain speksattavaa.
Siis tavoite: X ja Y ajavat nollaan (Vasen etukulma) ja Z ajaisi maksimiin +  eli ylä-asentoon.

Snowfly

Lähdetäänpä purkaan tätä hommaa ihan alusta... että meillä ei ole käynyt jossain välissä näppivirhettä :)
Oletan että ohjaat konetta LPT:llä.
1. Jos näpyttelet Z:n rajakatkaisijaa käsin, niin vilkkuuko Diagnostiikka välilehdellä tällöin valo jossain limit kohdassa? Varmistetaan tällä eka että meillä tieto kulkee sieltä rajakatkaisimelta.
2. Jos valo vilkkuu niin sitten mennään tarkistamaan: ports and pins ja sieltä inputs kohdassa että kyseinen kytkin on oikeaan kohtaan määritelty.

Tarkistatko tämän asian ensin...

Jos asennat teamviewerin niin voin etänä vilkaista sitä... oma kone jyrryttää tuossa niin olis aikaa tsekata...
https://www.teamviewer.com/fi/

jukkis

Ok ! Näin sitä vaan tulee kammiossaan sokeaksi ja toistaa saman näppäilyvirheen uudestaan ja uudestaan.
Väärään pinniin se inputti sitten menikin. Nyt kepittää ihan ok.
Käytän USB:lta UC100 mokkulalla ja olin jo melkein varma, että siellä se bugi on. Eipäs ollutkaan vaan omien korvien välissä.
Kiitos Snowly !

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: jukkis - 15.10.17 - klo:10:36
Ok ! Näin sitä vaan tulee kammiossaan sokeaksi ja toistaa saman näppäilyvirheen uudestaan ja uudestaan.
Väärään pinniin se inputti sitten menikin. Nyt kepittää ihan ok.
Käytän USB:lta UC100 mokkulalla ja olin jo melkein varma, että siellä se bugi on. Eipäs ollutkaan vaan omien korvien välissä.
Kiitos Snowly !
Ei mitään... kovaa ajoa vaan :)

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk