Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

epoksi runko

Aloittaja jyrki.j.koivisto, 10.03.12 - klo:12:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juvan


PekkaNF

Kiitos. Tota en huomannutkaan, jossain vaiheessa minusta tuntui että mikään niistä onnistunut tai valmistunut.

Kitäs mieltä olet tosta ketjusta?

En ole vieläkään lopussa, olen lueskellut sitä aina kotihommien välissä. Muutama homma ihmetyttää: Käytetään epätarkaa muottia ja sitten hiotaan epoksikvartsia, jotta saadaan siihen pultattua johteet. Jotenkin tuntuu takaperoiselta.

Sitten toinen juttu oli jäykistys harjateräkset, mikä idea siinä oli? Jos ensin pelätään erilaista lämpölaajenemiskerrointa ja sitten kuienkin laitetaan kokomatkalle rautaa, niin ei oikein ymmärrä.

Siinä oli muutama oikein mielenkiintoinen kohta. Sivulla 18:
http://www.cnczone.com/forums/vertical-mill-lathe-project-log/259070-cnc-posts-18.html

In this small size the countertop material has a flatness of 0.054mm per 1000mm length (worst case) and your working with 60% of this so expect 0.0028mm (0.00011in) to 0.025mm (0.000984in) max.

We have used this material several times now and after CMM'ing we have found it to be around 0.008mm (0.000315in) and three tenths of one thousandth in flatness is more than acceptable and at 2.5in thick more than strong enough to resist any flexing (and yes the material will flex so using a flat surface to join the two slabs is important).

Kaikki kivilevyt, joita minä olen mitannut suomessa (kolmen eri putiikin levyt) ovat olleet lähempänä 0,1 mm kieroja 500 matkalla.....Mistä tätä suoraa matskua löytäis?

Pekka

Juvan

#17
PekkaNF
[En ole vieläkään lopussa, olen lueskellut sitä aina kotihommien välissä. Muutama homma ihmetyttää: Käytetään epätarkaa muottia ja sitten hiotaan epoksikvartsia, jotta saadaan siihen pultattua johteet. Jotenkin tuntuu takaperoiselta.]

Olen sitä mieltä että kyseinen henkilö haluaa vältää kallista koneistusta.(Tai ei ole mahdollisuutta koneistaa itse.)
Muuta selvitystä en itse keksi, vai meinaako että saa käsin hiomalla tarkemman?

Olisin itse upottanut sisälle johde ja laakeripukkien paikat ja koneistanut pinnat.

PekkaNF

Jep, mietin tota ja jostain syystä oli päätynyt hiomaan epoksigraniittia eikä metallia. Jännä juttu, ettei sitten käyttänyt injektiomassaa kiskona alla.

Pekka

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk