Myös korttimaksu toimii

Gecko 540

Aloittaja FAARI 58, 12.11.16 - klo:13:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FAARI 58

 Levahti tosta Geckosta X piirikortti :'(   Onko jollain sattunu samaa Geckon kanssa?
FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

pelti

Moi.  Millee on rikki. Ei syty ledit? Vai ei vaan liikuta?
Jukka Peltonen

Kremmen

Siitä oli trimmerin viereinen vastus (330k) irronnut jostain syystä. Mä laitoin siihen uuden, mutta en pystynyt itse testamaan. Harmi kyllä ei näköjään sillä lähtenyt toimimaan - ilmeisesti ledi ei syty eikä ohjain tee mitään.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Snowfly

Kremmen, korttia hypistelleenä mittasitko kortin sisäisen juotetun sulakkeen?
(Yksi tyyppi vika)
Huom! http://www.mouser.fi/ProductDetail/Littelfuse/0251007MXL/?qs=rkYlxpo0zrHey%252bxRP3GOXg%3d%3d
Kyseessä on äärimmäisen nopea sulake...

Ps. Itse en ole korttia nähnytkään tsekkasin pikaiseltaan sen tyyppiviat foorumeilta vain...  ^^ kertokaa että osuko :D

pelti

#4
Mulla kärähti joskus se juotettu Sulake, mutta silloin taisi olla kaikki akselit mykkiä. Jossain Täällä foorumilla siitä vois olla juttua ( en nyt muista)

Tällainen http://www.homanndesigns.com/index.php?main_page=product_info&products_id=174
Jukka Peltonen

Snowfly

Pieni hintaero sulakkeella XD

pelti

Se on kauppa joka....
Jukka Peltonen

FAARI 58

 Moron
Tihrustin tänään suurennuslasilla tota Geckoa ja sen trimmerisäätimen viereen mihin Kremmen tokkäs uuren vastuksen palaneen tilalle, niin hokasin, notta trimmerin toisella puolella on led valo mikä on lähteny irti ja menny ledien hautuumaalle. En huomannu tuota silloon, kun hokasin sen palaneen vastuksen, oliskohan silloon jo ollu hukas.
Kaikki muut akselit pelittää aivan normaalisti. Enkä oo räplänny meisselillä ko. kohoras, notta sillä olis irronnu. Oliskohan tullu aikansa päähän on mallia 2008. kun osat irtoilevat kuten pairanknapit krillijonon tappelus.
FAARI 58
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

pelti

Tossa on se tylsyys, että taitaa kaikki akselit olla samalla kortilla. Mulla on ymmärrys, että valmistajakin niitä korjaa, jos ei muuten tuu kuntoon.

Jukka Peltonen

rakolju

Lainaus käyttäjältä: pelti - 12.11.16 - klo:20:52
Mulla kärähti joskus se juotettu Sulake, mutta silloin taisi olla kaikki akselit mykkiä. Jossain Täällä foorumilla siitä vois olla juttua ( en nyt muista)

Tällainen http://www.homanndesigns.com/index.php?main_page=product_info&products_id=174

Se sulake ei ollut minun g540 juotettu vaan painettu juotettuihin nastoihin jossa läpi reijät piirikortissa.
Sulakkeita sai elfalta tai farnelilta en muista kummalta tilasin muutaman uuden.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: pelti - 13.11.16 - klo:10:45
Tossa on se tylsyys, että taitaa kaikki akselit olla samalla kortilla. Mulla on ymmärrys, että valmistajakin niitä korjaa, jos ei muuten tuu kuntoon.
Itse asiassa akselit on kyllä jokainen omalla kortillaan (ne on G250-yksiköitä). Sitä vaan ei pääse näkemään ennen kuin nysvää kotelon auki. Ulospäin näkyvät liittimet on yhteisellä emolevyllä johon akseliyksiköt liittyy piikkirimoilla. Tota sulaketta en tsekannut mutta tuskin se palanut on, se on nimittäin siellä emolevyn puolella. Akselikohtaisissa G250-yksiköissä ei tuollaista sulaketta ole.

Gecko varmaan korjaa ton G540:n, mutta tekee sen vaihtamalla koko G250-yksikön uuteen. Satavarmasti eivät ala hieromaan yksittäisten pintaliitoskompojen kanssa. Hinta on sitten tietty sen mukainen.

Tässä linkissä on G251 joka on muuten samanlainen paitsi G250:ssa riviliittimen kohdalla on piikkirima: http://www.ebay.com/itm/gecko-g251x-stepper-motor-driver-4-cnc-milling-machine-mill-lathe-router-/161910948186?hash=item25b2a5015a:m:mY663ROhV19PPbGLmk-dIfw
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

pelti

eli kannattaako  vissiin tilata täältä http://www.geckodrive.com/g250x.html   ?
ja ohjeiden mukaan : If you are ordering this drive as a replacement for an axis on a G540, please choose the G250XR3 from the dropdown menu. This revision will only work with G540 REV8  and cannot be operated individually due to several pin reassignments

jos on iisi ite vaihtaa?
Jukka Peltonen

Kremmen

Vaihtaminen on helppoa. ruuvarilla väännetään G540:n kansi auki ja akseliyksiköt irtoaa kahdella 6-koloruuvilla kun emolevyn kuorii varovasti ensin irti piikkirimoista.
Tuohan se yksikkö on joka sieltä sitten löytyy. Sitä en osaa sanoa pitääkö tuo varoitus pinnien sekoittamisesta paikkansa vai onko vaan pelottelua ettei ostettaisi halpoja klooneja.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 13.11.16 - klo:21:44
Vaihtaminen on helppoa. ruuvarilla väännetään G540:n kansi auki ja akseliyksiköt irtoaa kahdella 6-koloruuvilla kun emolevyn kuorii varovasti ensin irti piikkirimoista.
Tuohan se yksikkö on joka sieltä sitten löytyy. Sitä en osaa sanoa pitääkö tuo varoitus pinnien sekoittamisesta paikkansa vai onko vaan pelottelua ettei ostettaisi halpoja klooneja.

Se ei ole vain varoittelua...
XYZ akselien kortteja voi vaihtaa ristiin alkuperäisessä. Mutta A-akselin kortti ei käy XYZ-akseleissa (CNCzonen foorumilla pari käyttäjä testas asian, että toimiiko A-akseli vara korttina... ja tulos ei toimi). Cnc-zonen foorumeilla tais olla myös gecko developerint tjsp posti tästä, että ne kortit sisältää jonkin sortin custom romin joka estää seka käytön.
Myös tämä on varmasti se millä ne rajaa yhteensopivuuden korttien eri revisioiden välillä.
Itse ainakin varmistaisin mikä G540 revisio tuo on Faari:lla ennen kuin edes harkitsisin tilaamista.
Muuten menee vaan rahat hukkaan kun ei kortti toimikkaan...

Kremmen

Okei, kiitos tiedosta. Tuo on hyvä pitää muistissa jos vielä tulee tarvetta noita fiksailla.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk