Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

delta asda a2 servon jarrun ja servo-ohjaimen päälle pois kytkentä mach3.

Aloittaja rakolju, 15.04.18 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rakolju

z akselin jarrun kytkentä? Ohjausjärjestelmänä mach3.
Servo-ohjaimet päälle pois mach3? Asetukset ja pinnit ohjaimessa?

rakolju

Sain pinnit selville itse. Näyttää asda-a2 ohjaimessa olevan vakiona seuraavasti:
do4 Servo brake control
do5 Servo alarm
di1 servo on
di5 Servo alarm reset
di8 emergency stop
Pinnit ovat myös muutettavissa servo-ohjaimen asetuksista toisiksi.
Minkälaista relettä (24vdc) suosittelette jarrulle?

Jonne

#2
Lainaus käyttäjältä: rakolju - 17.04.18 - klo:22:05
Sain pinnit selville itse. Näyttää asda-a2 ohjaimessa olevan vakiona seuraavasti:
do4 Servo brake control
do5 Servo alarm
di1 servo on
di5 Servo alarm reset
di8 emergency stop
Pinnit ovat myös muutettavissa servo-ohjaimen asetuksista toisiksi.
Minkälaista relettä (24vdc) suosittelette jarrulle?

Huomaa että lähdön kesto on 40mA 10mA (ulkomuistista). Siihen voi laittaa esim. jonkun Phoenix Contactin minireleen. Varmista ettei kelan virta ylitä 40mA:ta ja varmista että siellä releessä on diodi kelan yli vastasuunnassa. Muuten palaa lähtö.

Parempi tapa on kyllä käyttää CNC-ohjaimen IO:ta jarrun ohjaamiseen. Servot kun vedetään päälle CNC:n puolelta, tarkistetaan ettei ole virhettä käytöllä ja vapautetaan jarru noin 0.5s sen jälkeen. Eri juttu on, saako Machiin jotenkin tuota.




Delta Electronics -tuotteet www.thelentech.fi - Blogi ennenmikrotietokoneita.blogspot.fi

rakolju

Lainaus käyttäjältä: Jonne - 30.04.18 - klo:11:18
Huomaa että lähdön kesto on 40mA 10mA (ulkomuistista). Siihen voi laittaa esim. jonkun Phoenix Contactin minireleen. Varmista ettei kelan virta ylitä 40mA:ta ja varmista että siellä releessä on diodi kelan yli vastasuunnassa. Muuten palaa lähtö.

Parempi tapa on kyllä käyttää CNC-ohjaimen IO:ta jarrun ohjaamiseen. Servot kun vedetään päälle CNC:n puolelta, tarkistetaan ettei ole virhettä käytöllä ja vapautetaan jarru noin 0.5s sen jälkeen. Eri juttu on, saako Machiin jotenkin tuota.

Onko Jotain mallia heittää releelle, jossa myös diodi sisällä?
Voihan sen diodin toki kytkeä ulkopuolellekkin.

JW

Itse olen käyttänyt ihan perus 400x sarjan diodia ulkopuolelle asennettuna ja aina on toiminu hyvin. Brainseillahan saa kyllä machiin aikaviiveellä tapahtuvia toimintoja helpostikin jos on uusin versio käytössä, muuten joutuu varmaan tekemään hardwaressa sen viiveen jarruun.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk