Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

mach3 uudelleen asennus

Aloittaja Kai, 05.01.16 - klo:09:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

Moi,kun asensin mach3 uudestaan läppärille,niin latasin sen niiden saitilta ja laitoin siihen päälle 2010 näkymän joka on pc:lläkin.
Nykyinen toimiva on pc:llä
Pari kertaus kysymystä tuli mieleen.
Kun siellä  toimivassa on se .xml tiedosto jolla saa ne parametrit kohdilleen,niin pitikö se nimetä eri nimiseksi kuin alkuperäinen,ennenkuin sen kopio sinne uuteen mach3 kansioon.sinne läppärille?
Kai

saulij

Nimellä ei ole väliä. Jos on aiemmin saman niminen, se korvautuu. Muuuten ei ole merkitystä.

Kai

#2
Kun sen ekan kerran kopioin jäi vaan sellanen tunne että ne parametrit ei muuttunu.
Mä liikuttelin akseleita manuaalisesti ja siellähän pitää olla samat näppäinkomennot ja toiminnot jos ne on tallentunu eikö.
  Eiko sitten pidäkin säätää asetukset samoiksi kun toimivassa.siis läppäriltä,koska ne on asennuksen jälkeen defaultit.
Tää on taas tämmöstä sekoilua kun on aikaa siitä kun viimeksi ne on ronkkinu kuntoon.

toi on tilanne nyt>>http://screencast.com/t/Z3GImtBX9I

saulij

Käynnistä Mach3.exe, löytyy Mach3 kansiosta. Saat listan kaikista profiileista. Valitse siitä oikea.

Kai

Siellä on tilanne tollanen>>http://screencast.com/t/uy5fVLuMfZ.

Kun selasin läpi asetukset mach3 stä niin siellä on kaikki samat kuin toimivassa.eli silloin se .xml on ilmeisesti oikea.

Kun sitten käynnistin jyrsimen ja koitin ethernet kaapelia läppäriin niin ei tapahdu mitään,mikään akseli ei liiku mihinkään.

Tää typeryys hävettää kun ei tajua että mitä uupuu kun se ei reagoi.

Kävikö tässä niin että kun siellä on ne molemmat,xml filet ja samannimiset profiilit löytyy niin onko mulla kuitenkin väärä profiili käytössä?

Kai

Lähinnä kaipaan vinkkejä siihen että mitä olen unohtanu kun ei mitään tapahdu kun koittaa liikutetella akseleita.
Jyrsinkoneesa on virrat kaapeli kiinni läppärissä,mach3 käynnissä mutta mikään akseli ei liiku jyrsimessä.
Onko mach3 asennuksessa jääny jotain oleellista tekemättä.

Snowfly

Tarkistappa kaitsu ekana että sulla on pinout yms määriteltynä...
Myös että lpt portti on oikea mach:ssa määriteltynä

Kai

Moi.enhän mä mitään noita ole kattonu,tää on tyypilllinen perse edelleä puuhun yritys.
Mistä saisi ne ohjeet mitä siinä pitää kattoo tai tehdä.
Mä latasin mach3 ja siihen nahka päälle ja xml tiedosto sisään eikä muuta eli ne on oikein todennäkösesti mutta tärkeitä asioita jääny kokonaan tekemättä.

Snowfly

http://www.machsupport.com/wp-content/uploads/2013/02/Mach3Mill_1.84.pdf
5.0 kohdasta eteenpäin on asetusten laitto
Tärkeimmät on lpt portin hex:a osoite
Sitten pinout välilehti, että mitä on missäkin
Input välilehti, jossa määrittellään rajakytkimet.
Sitten vikalla välilehdelle spindle asetukset

btw kaitsu miten sulla sen scm:n kannsa kävi vai hautasitteko koko ajatuksen?

Kai

kun katoin ne portit ja pinnit läppäriltä,, niin ne on samat kuin toimivassa pc:ssä.
se on hullua että noi kaikki parametrit on juuri samat kuin toimivassa koska se .xml kopio tuo ne sinne uuteen.
silti jotain puuttuu eikä mun  laho pää tajua yhtään mikä mättää

Snowfly

Portin hexa osoite on eri joka koneella...
Se on kone/laitekohtainen...
Laitehallinnasta näet oikean hexa osoitteen
Tuossa alla olevassa kuvassa se olisi DF00

Snowfly

Palaako diagnostiikka välilehdellä ne 8 vihreää diagnostiikka valoa mach:ssä?

Kai

läppärissä ei ole noita pci portteja ollenkaan, eli miten se porttijuttu hoidetaan.
tuleeko sinne virtuaaliportti tai jotain.

Snowfly

Siis eikö sulla laitehallinnassa näy lpt porttia? LPT1
Portit osaston alla?
Mikäli ei näy niin sulla on varmaan piirisarjan ajurit asentamatta....
vai oletko toteuttanut ohjauksen muuten kuin lpt portin kautta?

Pete2

Eikös Kai:lla tämä:

CSMIO/IP-A Ethernet Motion Controller

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk