Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

BT-30 oma valmiste

Aloittaja Juvan, 28.04.19 - klo:22:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juvan

Moi tässä  mun tulevasta BT-30 karasta, tarkoitus on että terät vaihtuu nopeasti napista painamalla pneumaattisesti.
Tarkoitus myös rakentaa karan läpi työkalun paineelinen puhdistus, tulee myös sisäinen työkalun jäähdytys.
Saksasta on tilauksessa alumiinia, että saa lopullisen moottorin kiinityksen karaan.
Vaihdan myös mootoriin B14 laipan koska tossa alkuperäisessä sitä ei ole.
Tulen ajamaan tätä AC 2.2KW mootorilla, ja 3.0 KW tamulla ylikellotettuna jos tarvii niin 6000Kier/min.
Muutamia kuvia karasta.
Youtupesta löytyy tosta koeajoo 3000Kier/min, karaa ei ole vielä lopullisesti hiottu teen sen vasta kun saan mootoripedin valmiiksi.
Löytyy mun nimellä Juha Vanhala


Juvan

Tossa myös vetokynnet
Tietöiskö kukaan mistä löytyisi järkihintaiset suuttimet, 10mm reikään niikuin tossa kuvassa on.

Ville Vaho

Mä en kyllä laittais ulkoisia suuttimia ollenkaan jos läpijäähy löytyy. Modaa itse pitimeen suuttimet jotka on aina oikeassa paikassa.

Mitä rasvaa käytät laakereissa? Määrä näyttää aika paljolta.

Mä olen haaveillu karasta jonka veto tulee hihnalla karan alapäästä. Elääkseen kun cnc koneita korjailee, ketuttaa että remmin vaihtoon menee pahimmillaan neljä tuntia.. Aivan sama vaikka siitä maksetaan, tympeää työtä repiä kara alas. Hihnapyörän vois laittaa vetämään vetokiiloista ja tehdä siitä enemmän jarrulevyn keskiön näköisen häkätyksen.
-vilderi

Juvan

Käytän kendaalin rasvaa, suutimet lähinnä koska töissä on koneessa sellaiset.(työkaluvaihtaja törmäysvaara)
Rasvan tyyppi alhana kuvassa

Juvan

#4
No nyt on laakerit vaihdettu, FAG 6205-C-2Z-C3 ja B14 laippa.

Laippa ei ole saman värinen mutta ei haitaa kun muuten istu.

jkkmobile


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk