Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

A-akselin lukitus

Aloittaja Karhumäen Puuhapaja, 23.11.17 - klo:09:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karhumäen Puuhapaja

Onko joku keksinyt kätevää tapaa, jolla voisi lukita linkin mallisen pyöröpöydän?



Tuossa kun on hieman klappia, ja poraukset ei enää satu ihan kohdalleen kun jyrsinterä tahtoo ääntää pyöröpöytää asteen verran sivuun ja takaisin, riippuen siitä mitä reunaa jyrsitään.
Toisinaan on tarve käyttää tuota vain kappaleen kiinnitykseen, ilman kappaleen pyörittämistä.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Karhumäen Puuhapaja - 23.11.17 - klo:09:14
Onko joku keksinyt kätevää tapaa, jolla voisi lukita linkin mallisen pyöröpöydän?



Tuossa kun on hieman klappia, ja poraukset ei enää satu ihan kohdalleen kun jyrsinterä tahtoo ääntää pyöröpöytää asteen verran sivuun ja takaisin, riippuen siitä mitä reunaa jyrsitään.
Toisinaan on tarve käyttää tuota vain kappaleen kiinnitykseen, ilman kappaleen pyörittämistä.
Itse veikkaan että tuossa on vaan matolaatikko sisällä... jos se on fiksusti tehty niin siinä on välyksen säätö tehty hammastukselle... itse käyttäisin auki ja katsoisin voiko hammasvälyksen säätää..
Tulee helposti uuden veroinen jos siinä on säätö...

pave

Näyttää sellaiselta, että tuohon voisi ehkä helposti rakentaa jarruvanteen pakan alla olevaan pintaan jarruttamaan tarvittaessa.

Karhumäen Puuhapaja

Pitänee purkaa ja kurkata sisälle.  Ostin BF20 jyrsimen mukana, eikä ole tuosta mitään räjäytyskuvaa eikä muutakaan ohjetta, ainoastaan steppimoottorin asennusohje.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Karhumäen Puuhapaja - 23.11.17 - klo:12:28
Pitänee purkaa ja kurkata sisälle.  Ostin BF20 jyrsimen mukana, eikä ole tuosta mitään räjäytyskuvaa eikä muutakaan ohjetta, ainoastaan steppimoottorin asennusohje.
Laita kuvat tänne foorumille niin saa muutkin ihmetellä :D

Karhumäen Puuhapaja

En löytänyt varsinaista välyksen säätöä, mutta tuon stepperimoottoripuolen kun avasin niin havaitsin, että osa klapista tulee tuosta pyöröpöydästä tulevan akselin sivuliikkeestä. Siihen sorvasin POM:ista sovitteen ja sain klappiliikkeestä puolet pois, eli merkittävästi vähennettyä, mutten kokonaan pois.

Mainittu vannejarru tuohon juureen lienee lopullinen ratkaisu minun tarpeisiin. Olisko vinkkejä millasen systeemin siihen kannattais rakentaa ja millasilla kiinnityksillä?

pave

Jos olis tappi pystyssä ja tähän saranoitu nämä vanteet ja vastakkaisella puolella kiristyssysteemi, ruuvilla jos käsikäyttöinen, paineilmasylinterillä jos tarvetta helpommalle/automatiikalle. Tämä olisi ainakin täysin välyksetön, koska kiristettäessä lähtee saranan välyksetkin pois. Voin skitsata jossain välissä tähän, jollet mun epäselvistä selityksistä saanut selvää.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Karhumäen Puuhapaja - 05.12.17 - klo:11:14
En löytänyt varsinaista välyksen säätöä, mutta tuon stepperimoottoripuolen kun avasin niin havaitsin, että osa klapista tulee tuosta pyöröpöydästä tulevan akselin sivuliikkeestä. Siihen sorvasin POM:ista sovitteen ja sain klappiliikkeestä puolet pois, eli merkittävästi vähennettyä, mutten kokonaan pois.

Mainittu vannejarru tuohon juureen lienee lopullinen ratkaisu minun tarpeisiin. Olisko vinkkejä millasen systeemin siihen kannattais rakentaa ja millasilla kiinnityksillä?
Saitko kuvaa hammasratas puolelta? Että minkälainen siinä oli rakenne...
Riippuen siitä rakenteesta saat tod. välyksensäädön tehtyä tuohon yhdellä lisäkilkkeellä...

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk