Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

cnc-harrastajien päivä.

Aloittaja 3-D, 27.02.17 - klo:13:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

3-D

Hei hoi.
Kun en tässä mistään aiemmista postauksista löytänyt juttua tähän niin päätinpä siinä sitten avata ihan uuden..

Mahtaisiko arvon foorumilaisilla löytyä aikaa taikka kiinnostusta tässä valtavan kiireen täyttämässä yhteiskunnassa ns "cnc-harrastajien" kokoontumisajoille ?
Okei. Oli ehken huono pohjustus syynä ehkä minun välttävien sosiaalisten taitojeni..😀
Todellisuudessa ajoin siis takaa sellaista ihminen-ihmiselle tyyppistä tuokiota jossain sopivahkossa määritellyssä paikassa .paikalle vois tuoda itsensä lisäks vaikkapa kuvia omista projekteista,tieto/ammattikirjallisuutta, ylimääräisiä koneenrakennus tilpehöörejä tyyliin "peräkonttikirppis"jne..

Yhteistyökumppanien kohtaamisia,koulutuspäivien infoja ym ym. Osahan täällä tietääkseni jopa yrittäjinäkin toimii

niin, olin jo aikeissa deletoida koko jutun koska valitettavasti minulla ei ole siihen mestoja tarjota .mutta mutta...
millasen kannatuksen tällainen puuhapäivä voisi saada ??

Onko ideaa moiselle ?




Konemies

Hyvä ajatus. Monetkin tämän foorumin jäsenet ovat silloin tällöin (täällä tutustuttuaan) tavanneet toisiansa, mutta sellaista yhteistä laajempaa juttutuokiota ei tietääkseni ole järjestetty. Muutama vuosi sitten sellainen oli suunnitelmissa, mutta ei tainnut silloin toteutua. Olemme aika hajallaan ympäri Suomea, joskin painopiste jäsenillä taitaa olla eteläisemmässä Suomessa. Näin ollen jossakin siellä päin voisi sopiva paikka olla. Minähän asun ja elän Oulussa. Jos kiirettä ei ole, niin kesällähän ihmiset liikkuvat ja jos paikka ja ajankohta selviävät hyvissä ajoin, niin itse kukin voisi tehdä lomareissu -suunnitelmiaan sen mukaan. 

Jätänpä tämän asian foorumin jäsenten keskinäiseen harkintaan, mutta uskon tällaiselle kannatusta löytyvän.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Hiekkaranta_92

Eikös jo pois nukkunut Olli joskus jonkinlaisen saunaillan Helsingin päässä puuhapajaan tutustumisen yhteydessä järjestänyt?

Tietysti omalehmä ojassa, mutta eikös Tampere olisi aika keskeinen paikka?

Tapani Honkanen

Ääni Tampereelle, vaikka matkaa noin viisinkertaisesti Helsinginmatkaan nähden, jonne matkaa noin kolmekymmentä kilometriä.

Saattaisi olla hyvä järjestää äänestys paikasta ja tietysti halukkuudesta ja tarpeesta järjestää tapaaminen.

Tuommoinen hyvä yleisharrastusfoorumi kun kotiverstas.com on järjestänyt vuosittain Lahdessa tapaamisen. Tehdasvierailut ja illanviettoa Lahden lähettyvillä edullisessa majoitusravintolassa. Siis majoituskin järjestyy pitkämatkakaiselle.

Kremmen

Tampereella on mm. Hacklab. Siellä saisi todennäköisesti lämpimän vastaanoton jos olisi halukkuutta sinnepäin vaeltaa. Suomen Hacklabithan järjestävät kahdesti joka vuosi "Hacklab Summit Finland":in eli HSF:n - tammikuussa Tampereella ja kesällä Helsingissä. Sikäli siis tämmöinen puuha on Tampesterin miehillekin tuttua ja päiväkokoontuminen varmaan onnistuisi kun kysyy vaan.

Stadin pään HSF lienee joskus kesäkuussa joka sekin tässä tulee vastaan ennen kuin huomaakaan. Toki matkaa kertyy monille enemmän tänne toiseen laitaan, mutta tapahtumaa ei tarvii erikseen järkätä, ja täällä näkee muutakin, mm. jo perinteeksi muodostuneen robokisan jossa on lukuisia aasinsiltoja cnc-tekniikkaan - kaikki kisaajalaitteet kun on itse tehtyjä.

Käytännön syistä Tampere varmaan ykköspaikka, ehkä hyvänä kakkosena Helsinki.


Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk