Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Yaskawa sigma2

Aloittaja mikkov1976, 13.01.17 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikkov1976

Miokka
Tuli tuossa hommattua tuollainen 2.9kw Yaskavan servo käyttö, mutta mukaan ei tullut käyyö kaapeleita. Nyt olen onnistunut kaikki muut kaapelit hommaamaan, mutta toi voima kaapeli puuttuu. Mistäs semmoisen sais. Liitin on tyyppiä:JL04V-8A22-22SE-EB se 90asteen kulma. Jodon pituus saisi olla 3m.
Tarttis apua voisin ostaa valmiinkin virta kaapelin jos joltain löytyy ylimääräsenä joltakulta.

T:Mikko

Voinko muuten liittää tuon suoraan verkkoon ilman mitään muuntimia? Servopäkki on:SGDM-30ADA ja Motti:SGMH-30ACA61. Etten polta taloa poroksi.

Kremmen

Parasta onnea vaan kaapelin etsintään. Itse en ole löytänyt - jouduin tekemään omat kaapelit.
SGDM-30ADA on todennäköisesti niin iso, että sen syöttö on 3-vaiheinen. Siinä tapauksessa tuossa on pieni epäyhteensopivuus: -nnAxx -mallit on tarkoitettu jenkkien 208V kolmivaiheverkkoon. Meillä pitäisi olla -nnDxx joka on 400V syötöllä. Tarvitset siis alennusmuuntajan tuohon eteen.

Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

mikkov1976

Ok, joo niin oon käsittänyt että se on kolmivaihe peli. Mistäpä sitten muuntaja  Jan sen Ruuvit tavan liittimen sais hommattua? Onneksi siinä virtajohdossa ei ole kuin 4 johtoa ja melko paksua kin ohje vihko pyytää joten vähän tumpelompikin osaa juotella☺ M inkälainen muunnin pitäis olla? Ei ole aikaisempaa kokomestu moisesta kapistuksesta. Entäpä kun olisi ajatus ohjata tuota nopeusmodessa ja käskyt lähtee multa 0-10v komentoa ja tuo yaskawa ottaa -10/10v komentoja vastaan niin tarkasti varmasti semmonen muuntaja boksin väliin. Löytyykö sellainen valmiina vai täytyykö tehdä?

pave

#3
Moi, tässä viiestiketjussa Hiekkaranta neuvoi minulle toimivan muunnoksen :
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=6889.msg27526#msg27526

Edit: Ai niin, toi on toisipäin kuin sinun tarve?

Ville Vaho

#4
Mulla on noita muuntajia.... Input 400 output 200. Kaikissa käämeissä kolme liityntää tyyliin 380-400-420 / 190/200/210 että saa varmasti sitä mitä haluaa. Yaskawan servoja ja kaapeleita on nurkissa myös ylimääräisenä.. Mallista en sano mitään...

Muuntaja ei taida kulkea postissa, käsin saa kyllä liikutettua jos paikat on kunnossa.


https://1drv.ms/i/s!Aoi2VYpHbBHtgaw5usRcM03YgDJmTw

Tuollaisia servoja täällä, täsmääkö liitin?
-vilderi

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: mikkov1976 - 14.01.17 - klo:08:12
Ok, joo niin oon käsittänyt että se on kolmivaihe peli. Mistäpä sitten muuntaja  Jan sen Ruuvit tavan liittimen sais hommattua? Onneksi siinä virtajohdossa ei ole kuin 4 johtoa ja melko paksua kin ohje vihko pyytää joten vähän tumpelompikin osaa juotella☺ M inkälainen muunnin pitäis olla? Ei ole aikaisempaa kokomestu moisesta kapistuksesta. Entäpä kun olisi ajatus ohjata tuota nopeusmodessa ja käskyt lähtee multa 0-10v komentoa ja tuo yaskawa ottaa -10/10v komentoja vastaan niin tarkasti varmasti semmonen muuntaja boksin väliin. Löytyykö sellainen valmiina vai täytyykö tehdä?
Joo tuohon pitää laittaa tasonvaihtaja+ 2x vahvistus väliin. Ei ole kummoinen homma, sen kyhää vaikka protolevylle tunnissa parissa. Onko sulla +-15V apujännitettä käytettävissä, vai joudutko tekemään senkin? (Minun SGDH-pakeista ainakaan ei saa miinusapujännitettä...). Ulkoisesta +24V apujännitteestä sa suoraviivaisesti tehtyä muutamalla kompolla apujännitteet ja muunoosoperaation. Jos haluat niin voin piirtää piirikaavion.

Mulla on muuten myös joutilas 400V/230V ~4kVA säästömuuntaja josta lähtee muutama porrastettu jännite. Hommattu 200V R88D -servopakille jota ei sitten lopulta käytetty mihinkään. Toi joutaa sisäänostohintaan eli lähtee satasella. Painaa kyllä sen verran että ei kehtaa postiin laittaa, mutta Matkahuolto tuon siirtäisi...
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

Mikkov:n kanssa sovittiin että tekisin hänelle tuon skaalausvahvistimen. Se on nyt tehty ja testattu - kuvatus liitteenä.
Kun tässä ollaan saman aatteen asialla, niin tämmöiset designit on foorumilaisten vapaasti hyödynnettävissä. Että jos joku muu tarvii vastaavaa niin näitä tämmöisiä saa lisääkin. Vanhemmat foorumilaiset tietääkin, että mä olen työstänyt rakennussarjoja ja valmiitakin palikoita yleisemmin kiinnostavista jutuista. Kuten vaikka tuo kiekkamittari jolle nyt juuri syntyi 3D-tulostettu kotelokin :)
Tästä laitteesta ei olisi kummoinen juttu teettää piirilevyjä kiinalaisella, kun ei ne mitään maksa.

Laite on siis skaalausvahvistin joka muuttaa 0 ... +10V yksipäisen signaalin kaksipäiseksi -10V ... +10V signaaliksi. Tämmöistä tarvitaan ainakin Mesan FPGA-korttien kanssa kun niissä on vain yksipäinen pwm-lähtö. Laitteessa on jonkin verran säätövaraa ja komponenttiarvoja muuttamalla skaalauksen voi asetella melko mielivaltaisesti käyttöjänniteiden puitteissa.
Signaalipolku on galvaanisesti erotettu syöttöjännitteestä tuolla kuvassa näkyvällä Muratan palikalla. Kyseisellä modulilla vahvarin voi sovittaa 5,12,24V apujännitteelle sopivaksi valkkaamalla sopivan modulin (siis vain 1 jännite kerrallaan modulin tyypistä riippuen).
Hintaa tämmöiselle tulee pari kymppiä kun tuo Muratan moduli maksaa veroineen noin 15 euroa. Muuhan tässä ei juuri mitään maksakaan.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk