Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

plasmaan konepoltinta...

Aloittaja c.n.c, 13.01.17 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JuKa

#15
Terve,

Olen tilaamassa kamulleni tuollaista Thermal Dynamics 1 konepoltinta ja varmistaisin vielä,että ei tule ylläreitä, niin onko tuossa vielä jotain mitä pitäisi ottaa huomioon.
Plasma johon se tulee on kiinalaismallia S-PLASMA 80P ja olen hieman epävarma, että onko tuo 100A poltin tuolle teholle hyvä, vai tuleeko ongelmia ?

Noissa kuvissa oleva polttojälki on aivan sairaan hyvää !


Jussi

HTL

Mullakin on 80a plasma ja ei mitään ongelmia. Suuttimia löytyy eri amppeeri määrille mutta käytännössä leikkaan kaikki 80a suuttimella vaikka käyttäisin esim 40a koneesta, on mulla noita suuttimia eri amppeereille mutta en ole käytännössä eroa huomannut joten siksi menee kaikki leikkuut samalla suuttimella. Se kannattaa huomioida että millä adapterilla se tulee mulla oli Atc liitin niin jouduin siihen hommaamaan adapterin väliin ATC to rtp ja tuohon rtp laitoin central euro adapterin. Kannattaa poltin ottaa suoraan tuolla rtp(o2b) liittimillä niin sen saa suoraan kiinni tuohon euro adapteriin. Sen voin sanoa tuohon polttimeen ei pety ja sytytykset onnistuu 99.9℅ varmuudella

JuKa

Kiitos HTL!

Otan tuollaisen polttimen O2B liittimellä ja setin 80A suuttimia lisäksi. Katotaan kuinka äijän käy :)

c.n.c

HTL mistä ostat kulutus osat?

HTL

Hiukan on jo kokemusta karttunut erilaisista konepolttimista ja plasmoista, joten kerrotaas eteenpäin muillekkin kun yv:llä tuli kyselyä polttimista.

Heti alkuun totean, että Trafimetin p80 ja p81 konepoltinta ei kannata ostaa edes kokeilu mielessä. Noissa menee rahat täysin hukkaan, ikävä kyllä kokemuksesta tiedän.



Alla olevaan pöytään tuli Victor TD Cutmaster 25 plasma ja TD SL100 Onetorch
Leikkauslaatu ja puhkaisu kyky erinomainen. Suuttimet kestää tosi hyvin









Alla olevaan pöytään tuli Hypertherm Powermax 85 plasma ja hyperthermin konepoltin
Leikkauslaatu ja puhkaisu kyky erinomainen. Suuttimet kestää tosi hyvin. Kuvan osat polttelin tänään










Testailin myös Lincoln electic tomahawk 1538 plasmaa ja käsipoltin oli pöydässä kiinni
Leikkauslaatu ja puhkaisu kyky hyvä. Suuttimet kestää kohtuu hyvin.




Hyperthermin ja sl100 välillä en näe minkäänlaista eroa leikkauslaadussa ja suuttimien kestossa.

Sl100 ja Everlast powerplasma 80 yhdistelmällä on leikattu sivulla 1 olevat osat. Sen olen huomannut että tuo Everlast syö puhkaisu kykyä verrattuna jos plasmana on Victorin cutmaster plasma. On kuitenkin toimiva ja taloudellinen vaihtoehto.

Erittäin vahva suositus Hyperthermille ja Victor cutmasterille.

Snowfly

Itse oottelen mielenkiinnolla:
https://www.hypertherm.com/learn/consumables-and-torches/for-powermax-and-max-systems/hypertherm-cartridges/
Nuiden hintoja ja toimivuus tietoja kerta ovat yhteensopivia Hypertherm 45XP:n kanssa jos ei käytä diagnostiikka tietoja.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk