Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

uHu-servo-ohjain

Aloittaja saulij, 27.01.06 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

saulij

Käy. Itsellä on 130V 14A tavallinen kestomgneettimoottori.
Encoderin saa edullisesti US Digitalilta.
UHU Wikistä saa hyvin tietoa osien toimittajista, tai sitten voi tehdä kaiken itse, kuten minä.  Jos teet useamman ohjaimen, kannattaa ehä tilata osa saksasta, ne saa noin puoleen hintaan sieltä.
Prosessori ja kide on hankittava Uli Huberilta. Vastaa hyvin sähköpostiin, ja toimitus tulee alle viikossa.

http://www.uhu-servo.de/servo_en/index.htm
http://gsst.wikispaces.com/UHUget

Nasty

#31
taidan päätyä siihen settiin missä on kaikki paitsi prossa ja se kide tai jotain ja tilaan ne uhulta erikseen mutta kumpainen on minun moottorille parempi se 150 setti vai 180 jos siis puhutaan 3 seteistä. en oikeen löytäny mitä eroa noilla on muuta kuin hinta.

kiitos että jaksatte auttaa tulokasta.
ps.olen lukenut nuo uhu servo hommat moneen kertaa läpi mutta kun englanti oo vahvin puoleni niin :(
öh ainiin mitenkäs on jos tuolta us digitalta tilaa encoderin mikä ois toimiva ja halpa.



masaV

#32
eroa niissä on jännitteen ja virran kesto
en ulkoa muista mutta periaate sama,

150 setissä virran kesto 10A ja 180 setissä 30A tai jotain tollasta,siis riippuu siitä mitä IRF fettiä siinä on käytetty ja konkkien jännitekesto.

eli 180 sella voi ajaa isompivirtaisia moottoreita kuin 150 sellä.
katso spekseistä nuo tarkemmat tiedot mitä ne fetit kestää en niitä tähän nyt heittänyt kuin periaate arvion eli eivät oikein 10A-30A

Sinun tapauksessa kummnikin tuo 14A ja 130V oli se moottori niin fetit pitää olla isommat että kestää.
samoin syöttävä muuntaja moottoreille järeä.
korttihan ei ota kuin sen 12V

Samoin itsellä,tuo enkku heikkoa mutta askarruttaa omassa kortissa nuo opto juttu,pitikö jättää R18 yms,pois toisella optotyypillä, pyw27/200 diodit pois 260N feteillä,ja niiden 0,1 ohmin lankavastusten määrä? kun moottorista ei ole tarkempaa speksiä,romiksen löytöjä.

0-240V säätö/suojaerotusmuuntajalla kokeilin diodisillan kanssa niin 0,3 amp ja max 240V otti ja pyöri kauniisti,kun akseliin meni roikkumaan jarruksi koko painolla niin amp nousi 3A.eikä edes hidastunut,vahvoja ovat.
samoin askarruttaa noiden encodereiden piuhat moteissa,mikä mikin on-
kunhan kevät koittaa niin pitää tallissa käydä(lumihangen sisällä nyt)katsomassa ja mittaamassa,on ne täällä myyntipuolella speksattuna mitä löysin kuvineen aikoinaan.
eli mitä motin kyljestä löysin ja kuvia myyntiin otin itse.
+encoderien tekstit.

seur,homma onkin nuo kalleimmat osat tilata eli diodit,fetit,jokunen puuttuva osa vielä.
olen kasannut korttia kuin iisakin kirkkoa taisin viimevuoden alussa aloitella :) unohtunut hyllyynkin jo vuodeksi kun ei vaan ole aikaa ollut tehdä osalistaa ja tilailla osia.
saisi vaan tuon yhdenkin kasaan että pääsee kokeilemaan ,sitten pitääkin JOS toimii niin 2 lisää tehdä/tilata joltain vaikka kasattuna.

Halvimmalal pääsee kun tilailee kaikki kerralla saksasata,itse tein tyhmästi ja aloin pikkuhiljaa keräilemään osia sieltä sun täältä,partco,sp-elekrt,yms.ja postimaksut nousee :( ei olisi kannattanut.

Samoin askarruttaa nuo parametrit? eli pitääköhän sitten aikanaan kun ekaa kerta kokeilee niin sinne piiriin mottikohtaiset parametrit syöttää vai toimiiko perus asetuksilla tms.no se aikanaan sitten.


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk