Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

pikavaihtopitimet

Aloittaja ttontsa, 28.01.19 - klo:16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ttontsa

Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Snowfly

Paulimotin pidin tulee ittelle huomenna... piti tulla tänään mutta jostain syystä postilla unohtu se ouluun...

pave



Hiekkaranta_92

D koon pitimiä on jokunen pajalla käytössä. Olikohan se AXA merkkinen pidin kun oli pehmoista se pidin. Murtunut monesta kulma kun on pikku kolari tullut  ::) Tämä pehmeä on myös tarkka kiristyksestä, vipua kun vääntää niin aina kiristyy ja samalla terän kärki vaihtaa paikkaa useita sadasosia. Sorvin mukana tulleet ovat pintakovia ja ilmeisen sitkeitä. Kiristäessäkin tulee nopeasti seinä vastaan. Luulin aidoiksi, mutta youtube videon mukaan ei ole aito, liekö kuitenkin joku keskieurooppalainen.

ttontsa

pewetools tuntus ihan ok:lta mutta pitkät on pojalla toimitusajat. Ilmesesti ei oo varastoa vaan toimii vaan kiinantoimitusten välikätenä. Tullien  kanssa ei kyl tarvis touhuta
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

ttontsa

Liekö tuo suomen pojan kampe ois laatua., ei ny ihan poskettoman hintainen sekään,, itellä kun on taipumus vielä tinkiä jokaisesta verkkokaupasta jos yhteydenotto on mahdollista.  Pikku sorvilla on ton tyyliset pitimet.. Multifix:ssä kiehtoisi se 40 vapaavalintaista kiinnitys asentoa, mutta liekö niitä käytössä tarvii. ilmesesti pitkällä akselilla tai tukikärjen kanssa käy niin että pitimen kiristyskahvan puoli ottaa kiinni kärkipylkkään tai kappaleeseen eikä terä yllä kappaleeseen??

https://machinet.fi/lisalaitteet-ja-varusteet/sorvin-tyokalupitimet/rapid-501-5-b-pikavaihtoistukka
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

pave

#7

Työmaalla aikoinaan oli rapidit parissa sorvissa. Niissä mielestäni huonoa tarkkuus, siis terän asema heittelee ja sitten kiinnitysruuvit oli karkealla kierteellä, ehkä unc. Sittemmin sain käyttöön uuden sorvin. Siinä oli multifix. Kyllä sillä kääntöominaisuudella käyttöä on. Tein sitten pari settiä matkien tuota c-koon multifixiä asentaen ne duunikoneissa samaan korkeuteen, jotta voi lainata ristiin kaluja eri pöydiltä. Nyt on sitten omassakin koneessa multifix.

PS: Näistä multifixeistä, mistä otin mallia, huomasin että alkavat antaa periksi, pehmeetä ovat. Itse tein sitten nuorkkarista ja ne karkaistiin. Tosin silloin oli paljon raskaita "ryskähommia".


ttontsa

koviahan tuo Pewetools lupailee materiaalien ja  kovuuksien suhteen.

Hmm n.17 pidin sarjan hinnalla saa uuden henkilöauton ja siinäkin on  puolet sipilän veroja.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

JuKa

Mulla on noita pewetoolssin pitimiä ja olen tyytyväinen. 320mmx1000 sorvissa käytän ja ostaisin isompaan sorviin saman merkkiset. Kannattaa pyytää tarjous suoraan myyjältä, jos meinaa isomman erän ostaa. Itse sain ainakin edullisemmin, kuin ebayn kautta samalta myyjältä.

Jussi

eemeli

Hep.

Omat kokemukset lähinnä Multifix-järjestelmästä. Itte tykkään, ja 40 eri asentoa ovat niissä pikkujutuissa mitä olen itse tehnyt osaoittautuneet käyttökelpoiseksi ominaisuudeksi. Isommilla lastuilla ei kokemuksia, itte harvemmin tarttee työmaillakaan alumiinista yli 5 mm lastua tai raudasta paria milliä enempää säteestä kertalastulla raapasta pois, valtaosa nökäleistä kun on alle tuuman tangoista tehtäviä.

Aidotkaan ei taida mahdottomia maksaa, ainakin Työkalupalvelulla niitä on ollut.

Omaan pikkusorviin ostin Aa-koon setin muutamalla ekstrapitimellä suoraan sylttytehtaalta. Ison osan kopioista valmistaa Createtool -niminen firma Kiinassa. Sieltä onnistui jopa tilata omilla spekseillä pitimiä, tosin lisähintaan, mutta kuitenkin onnistui. Palvelu ei olisi paljon parempaa voinut olla, miinusta lähinnä ettei suomeksi voinut kommunikoida. Sama setti brexit-landiasta olisi maksanut noin 150€ enemmän, ja mitä ilmeisimmin samasta pajasta peräisin.

Sitte jos vielä on matolaatikko, missä on muistipaikkoja työkaluille nin vot!

-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

Mehulinko

Onko Paulimotin pitimestä syntynyt jo tuntumaa?

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Mehulinko - 31.01.19 - klo:22:21
Onko Paulimotin pitimestä syntynyt jo tuntumaa?
Pidin on tullu, mutta työ ja koulu kiireitä sen verta että menee varmaan pari viikkoa ennen kuin kerkeän pajalla oikeasti testata tuota...

Mehulinko

Lainaus käyttäjältä: Snowfly - 01.02.19 - klo:08:37
Pidin on tullu, mutta työ ja koulu kiireitä sen verta että menee varmaan pari viikkoa ennen kuin kerkeän pajalla oikeasti testata tuota...

Työt haittaavat harrastuksia, niin se on täälläkin.

Hankin syksyllä Optimum D320x920 sorvin, nyt varustelen sitä eri tavoin. Terien alle peltiä mittailessa alkoi kiinnostus pikavaihtopitimiä kohtaan heräämään nopeasti. Jossakin kohtaa vuotta pikavaihtotyökalut on hommattava, etsinnässä on itse työkalut sekä kohdemaa mistä ne hankitaan. Tuota hankkimaasi pidintä pidän kiinnostavana vaihtoehtona.

ttontsa

Jaahas, Pewetools:n tilaus tehty 7.2.2019, sitten jännitetään :P. Lupailin jonkunlaisen "review:n" rustata kun ilmestyvät.

1x Multifix size B body + keys,
7x BD32120
2x BD25120
1x BJ40120
1x BT25120 incl. 1 Blade
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk