Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Tuplamutterit

Aloittaja Kai, 06.03.13 - klo:01:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kai

 Kun puhutaan tuplamuttereista niin onko se niin että voi laittaa kaksi singlemutteria peräkkäin ja tulee tupla?
Kun kattelin tuolta ebaystä  ruuveja niin niissä on mutteri,miten se jälkeenpäin onnistuu ,jos haluaa samaan ruuviin   uuden mutterin.
Voiko sen tilata ruuvin halkaisijan ja nousun perusteella,mistä vaan, siis tarkoitan joltain muulta kauppiaalta.
Kai

JuKa

Kyllä se teoriassa on mahdollista koota itsekin tuollainen mutteri. Eri valmistajilla on erilaisia versioita muttereista jotta ne saadaan yhdistettyä toisiinsa. Eri valmistajien mutterit ei varmaankaan ole yhteensopivia. Jos itse tarvitsisin tuollaisia kuularuuveja, niin ottaisin yhteyttä Rollco Oy:n
Kaverit antavat sinulle varmasti hyvään hintaan tuollaiset ruuvit !

Jussi

saulij

Tuplamutteri systeemi on tarkoitettu välyksen poistoon. Yleensä ne asennetaan jo tehtaalla ruuville.
Ruuviin ei uusita pelkkää mutteria vaan ostetaan molemmat, molemmat kuluvat. Ruuvit ja mutterit ovat aina valmistaja ja malllikohtaisia, joten niitä ei voi sekottaa.

Kai

http://www.zappautomation.co.uk/en/11-ball-screw-supports
Moi taas,linkitän tohon saitin josta ajattelin tilata noi ruuvit,mutterit ja laakerit,ja mitä nyt sitten tarviikin.
Kysymys johon tuolta saa luku ja kielitaitoinen vastauksen,kuuluu että jos tuolta otan tuplamutterin niin laittaako noi sen paikalleen vai tuleeko se irrallaan?
PS. mulla on 3tonnin edestä kamaa otettu suomalaisilta,olisin ne saanu täältä reilusti halvemmalla ,mutta oppirahoja joutuu aina maksamaan.
Kai
 

Timo Hotti

 Zappilta" on tullut mutteri irrallaan, sellainen aluputki sisällä. Kun laitat sitä mutteria ÄLÄ ota putkea ensin pois vaan kun katkaiset sen nippusiteen pidä huoli ettei se putki luiskahda pois ja laita se putki ruuvia vasten siihen hoikennettuun osaan jos ruuvi on valmiiksi koneistettu. Jos ruuvissa ei hoikennusta niin varovasti putki ja ruuvi vastakkain ja pyörität varovasti mutterin ruuvin päälle.
timi

ttontsa

#5
Rollco:n ruuvit on ollu noita zapp automationinkin kauppaamia gten ruuveja. Ruuvit tulee lentorahtina ruottista. Mahdollisuus tilata myös sovitettuna 0 völykselle eli kuulat vaihdetaan suurempiin. +20e.

Hetken takaisia hintoja..
RSWR1204 mutteri 54,40
SR1204C5 ruuvi 68,75

Zapp:lla 69,78 ja 130,91. Zapp:n webshop hinnoista uupuu alv. Lisätään ostoskorissa.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Kai

Kun yhellä saitilla oli 1605_190mm C7 ruuvi ,niin onko tuo 190 mm se matka jonka kelkka liikkuu kun toi on kiinnitetty,eli sen nimellismitta on saatava liikematka.
Mulla on johteet 600 mm ja liike joka halutaan on 300mm, niin jos ruuvi on vaikka 350 mm,joutuuko siitä sitten leikkelemään ne 50 mm pois vai voiko ne ylimääräset olla siellä.
Kai

Ville Vaho

Ainakin noi 35-50mm kuularuuvien tuplamutterit on ihan "normi" muttereita pari peräkkäin. Yleinsä kasattu parilla kiilalla yhteen ja väliin hiottu sopiva simmi.

Isommilla kuulilla ei ruuvikauppiaan mukaan saada kun pienempi välys, ei välyksetöntä.

Tuplamutterin voi helpolla tehdä itse, pistää kaks mutteria samalle ruuville ja pistää pientä pänninkiä.
-vilderi

Kai

Lainaus käyttäjältä: Kai - 07.03.13 - klo:01:52
Kun yhellä saitilla oli 1605_190mm C7 ruuvi ,niin onko tuo 190 mm se matka jonka kelkka liikkuu kun toi on kiinnitetty,eli sen nimellismitta on saatava liikematka.
Mulla on johteet 600 mm ja liike joka halutaan on 300mm, niin jos ruuvi on vaikka 350 mm,joutuuko siitä sitten leikkelemään ne 50 mm pois vai voiko ne ylimääräset olla siellä.
Kai
Jatkan omaan kirjoitukseeni,ja kysyn uudestaan kun en saanu  selkoa pulmaan.
Voinko tilata nimellismittaa pitemmän ruuvin siis,vaikka 300mm liikkeeseen, 350mm ruuvin,eikä sille ylimäärälle tarvii tehdä mitään.
Kai

Pate

Lainaus käyttäjältä: Timo Hotti - 06.03.13 - klo:11:10Kun laitat sitä mutteria ÄLÄ ota putkea ensin pois
Pakko kysyä; otitko itse putken ensin pois ("kuulapeli" pitkin pöytää ;)?

JuKa

Ruuveista yleensä ilmoitetaan kokonaismitta, liikematka on taas yleensä kokonaismitasta mutterin ja laakeroinnin vaatiman mitan erotus. Eli 350mm ruuvi luultavasti ei liiku kuin 300mm. Riippuen ruuvin myyjästä, hän voi ilmoittaa trave lenght= liikepituus tai total lenght= kokonaispituus... Ylimääräinen saa olla toisessa päässä. Itse suosittelisin tietysti laittamaan laakeroinnin toiseenkin päähän.

Kannattaa mikäli mahdollista, niin rasvata nuo mutterit enne poisottoa. Silloin ei kuulat tipu itsestään.
Rasvaa voi laittaa ruuvin päälle ja pyörittää mutteria muutama kerta edestakaisin, jotta rasva menee sisään.
Holkkia pitää silti käyttää, jos mutterin otta pois.

Jussi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk