Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

ohjelmisto cad/cam 2d/ 2.5d/ 3d

Aloittaja black_jack, 26.11.12 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

black_jack

millaisia ehotuksia olisi... HARRASTE käytöön olevaa pakettia ?

koneet nyt on vain tuollainen halpis kiina laaseri mach3 ohjauksella...

mutta pitäs olla myös 3d jyrsintä mahdollisesti sorvaukseen (jos sorvini muutasin gcodille) Ehkä plasma mutta tuo plasma voisi mennä toisella post-prosessorilla kuin laseri

Itse olen vähän katelllut rihnoa cad 3d juttuihin 2d DraftSight

Mutta entäs cämi

esim... deskproto ? kokemuksia vaiko oisko jotain muuta järevää pakettia

ilsaarin

Osta Cam-softaksi jokin versio Vectricin ohjelmista. Itselläni on VCarve Pro. Ovat uskomattoman helppoja käyttää ja tuki pelaa mainiosti. Lisäksi heillä on ihan mainio käyttäjäfoorumi jossa todellakin tapahtuu.

http://www.vectric.com/

ftec

Lainaus käyttäjältä: black_jack - 26.11.12 - klo:11:35
millaisia ehotuksia olisi... HARRASTE käytöön olevaa pakettia ?

koneet nyt on vain tuollainen halpis kiina laaseri mach3 ohjauksella...

mutta pitäs olla myös 3d jyrsintä mahdollisesti sorvaukseen (jos sorvini muutasin gcodille) Ehkä plasma mutta tuo plasma voisi mennä toisella post-prosessorilla kuin laseri

Itse olen vähän katelllut rihnoa cad 3d juttuihin 2d DraftSight

Mutta entäs cämi

esim... deskproto ? kokemuksia vaiko oisko jotain muuta järevää pakettia

Jos olet hankkimassa Rhinocerosta, niin sitten et kyllä tarvitse Draftsightiä (vaikka onkin ilmainen). Itselläni on RhinoCAM pro, plugin Rhinocerokseen, mutta sitä en ole ihan ensimmäisenä suosittelemassa, parempiakin tai ainakin siis helppokäyttöisempiäkin varmasti on.

black_jack

Noh omasta mielestä jossain tapauksisa Rihno ei ole 2d piirossa ehkä paras mullle tai siiten en ole vain sitä osannut sisäistä

joo olen minä kattonut noita vectric.com lähinnä aspire muistokseen hintaa jotain 1800 veroineen

softia mutta kun on lähinnä 3d kappaleitten luontia teknillisiä osia esim pienoismalleja työkaluja   yms niin minun pitäsi ostaa tuon lisäksi rihno ja tuleepi kaliiksi

sais tukea mielellään 5 axselia graavinen helppo käyttö liittymä kappaleet on lähes aina 3d pintoja

vois olla myös että laserille ostas oman softan nyten vaan lazycamillä tehnyt coodia mitä on vectoreita leikellyt ihan toiminut ok...

mutta valokuva leikaus pitäsi saada toimimaan vielä laaserila siten että samalla ohjelmalla voin generoida myös vectori kuvat että saisin tehtyä irtileikkauksen kappaleille :)

TeacDance

Ilmeisesti olet vasta aloittanut tämän harrastuksen ja monesti jostain oin tigittävä jos noin moneen koneeseen pitää saada sama ohjelma. Mikä on se pää kone mihin haluat ohjelman.

Lainaus käyttäjältä: black_jack - 26.11.12 - klo:22:16
Noh omasta mielestä jossain tapauksisa Rihno ei ole 2d piirossa ehkä paras mullle tai siiten en ole vain sitä osannut sisäistä

joo olen minä kattonut noita vectric.com lähinnä aspire muistokseen hintaa jotain 1800 veroineen

softia mutta kun on lähinnä 3d kappaleitten luontia teknillisiä osia esim pienoismalleja työkaluja   yms niin minun pitäsi ostaa tuon lisäksi rihno ja tuleepi kaliiksi

sais tukea mielellään 5 axselia graavinen helppo käyttö liittymä kappaleet on lähes aina 3d pintoja

vois olla myös että laserille ostas oman softan nyten vaan lazycamillä tehnyt coodia mitä on vectoreita leikellyt ihan toiminut ok...

mutta valokuva leikaus pitäsi saada toimimaan vielä laaserila siten että samalla ohjelmalla voin generoida myös vectori kuvat että saisin tehtyä irtileikkauksen kappaleille :)
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

black_jack

eikö jos on confattava Post-prosesori... ? voi tehdä omat postat noita kaikkia varten ?

oli se sitten plasma laaseri jyrsin tai sorvi...

edellyttäin että cami tukee pyörähystä kappaleelle ?


ftec

Lainaus käyttäjältä: black_jack - 26.11.12 - klo:22:16
Noh omasta mielestä jossain tapauksisa Rihno ei ole 2d piirossa ehkä paras mullle tai siiten en ole vain sitä osannut sisäistä ...


Sehän on 2D:ssä melkein yks yhteen ACAD Liten kanssa samoin kuin Drafsight, lähes kaíkki samat käskyt komentoriviltä kirjoitettuna.

Jussa

Lainaus käyttäjältä: ftec - 26.11.12 - klo:23:25
Sehän on 2D:ssä melkein yks yhteen ACAD Liten kanssa samoin kuin Drafsight, lähes kaíkki samat käskyt komentoriviltä kirjoitettuna.
Itse käytän paljon draftsightia pieniin muokkauksiin, korvaa melko hyvin autocadin ja äkkiseltään on ollut hyvin yhteensopiva acadin kanssa, mutta yks hyvä softa mistä itse olen pitänyt on Solidedge, sekin ilmainen! Eniten siinä pidän siitä, että mittoja voi muokata sketchissä kuten 3Dcadeissä (toisin kuin acadissä.) http://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/velocity/solidedge/forms/solid_edge_free_2d_2.cfm

saulij

Lainaus käyttäjältä: black_jack - 26.11.12 - klo:22:16
Noh omasta mielestä jossain tapauksisa Rihno ei ole 2d piirossa ehkä paras mullle tai siiten en ole vain sitä osannut sisäistä

joo olen minä kattonut noita vectric.com lähinnä aspire muistokseen hintaa jotain 1800 veroineen

softia mutta kun on lähinnä 3d kappaleitten luontia teknillisiä osia esim pienoismalleja työkaluja   yms niin minun pitäsi ostaa tuon lisäksi rihno ja tuleepi kaliiksi

sais tukea mielellään 5 axselia graavinen helppo käyttö liittymä kappaleet on lähes aina 3d pintoja

vois olla myös että laserille ostas oman softan nyten vaan lazycamillä tehnyt coodia mitä on vectoreita leikellyt ihan toiminut ok...

mutta valokuva leikaus pitäsi saada toimimaan vielä laaserila siten että samalla ohjelmalla voin generoida myös vectori kuvat että saisin tehtyä irtileikkauksen kappaleille :)

Jos tarvitset 5-akselitukea, nii halvat jäävät pois.

FreeMill on ilmainen, mutta myös melko vaatimaton. http://www.mecsoft.com/freemill.shtml

saulij

Nyt kone alkaa olla suunnilleen toimintakuntoinen, täytyisi jollain saada koodia väännettyä.

Tarve on lähinnä 2d muotojen ajoa, ohjaus on Mach3. Ohjelman on oltava ilmainen/halpa. Onko olemassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja kuin HeeksCAM (huono), Cut2D (menettelee) ja SheetCAM (tähänasti paras) ? CAD-ominaisuuksia ei tarvita.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk