Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Mihin "lastujäte"

Aloittaja Karhumäen Puuhapaja, 09.08.17 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Karhumäen Puuhapaja

Morjens, mihin olette toimittaneet/myyneet kotipajalla syntyvät lastut?  Alumiinilastua näyttää syntyvän pari jahtilaatikollista talvessa ja messinkiä puolikas. Ostaako näitä joku vai ongelmajätteenä metallinkeräykseen?

Snowfly

Täällä Lapissa päin on http://www.lapinmetallikierratys.fi/
Sivuilta näet myös hinnaston... kyseinen firma ostaa täällä päin kaikkien koneistamoiden lastut yms...

pave

Tein tynnyrin, mihin olen erotellut alumiinijätteen ja Romu Keinäselle olen myynyt. Samalla voi kipata sekalaisen metallin sinne kasaan, mutta siitä ei rahaa saa.

JuKa

Terve,

Kyllä se kannattaa viedä romukauppiaalle eroteltuna. Alumiinista saa euron parin luokkaa kilo ja messingistä varmaan enempi. Kuparista saa kivan rahan ja sitä hämmästelin kun vein joitain putken pätkiä. Olin jo kauan aikaa meinannut viedä romunkeräykseen, mutta sitten vein romukauppiaalle. Sain muistaakseni 90€...
Olisko ollut tuolloin 3,5€/kg.

Jussi

Ville Vaho

Itse olen melkoinen kierrättäjä. Alumiinin lastu laitetaan alumiinisen astiaan, näitä voi lainata metallikeräyksestä.

Rosteri pesukoneen rumpuun, pysyy kuivana pihallakin.

Romumies tykkää, koska erottelu on helppoa ja luonto tykkää kun ei tarvi erotella. Puhtaasta maksetaan kun tiedetään mitä on (esim.316l lastu on hyvää myydä, "ei se ole ruosteessa" on vähän huonompi)

Mehumaijalle kun antaa lekaa lastujen kanssa, pysyy paketti kiinteänä. Sama pesukoneen kanssa, muovi pala suulle ja lekaa.

Ei kannata kusettaa, menee maine kun jää kiinni. Romuautot on "sekajätettä" varten. Alin hintaluokka, sisältää muutenkin sekajätettä kuten superlonia ja kumia jotka siitä murskasta erotellaan. Olen nähnyt vuoria läjä tolkulla, en puhu Stena/Kuusakoski nettisivujen 100% kierrätys höpinöitä. Tosin mopolla näihin kasoihin törmäsin, mutta tuskin 15 vuoden aikana on pakkia tullut.

Nimimerkillä roskakuski ei pysähdy tontille kun kaikki kierrätetään, oikeasti ei ole astiaa eikä tarvetta. Pakkausmuovi kääritään klapin ympäri ja heitetään kuumaan pesään. Ne poltettavaksi tarkoitetut... Kovemmista muoveista voi pursottaa uusia tuotteita, kotonakin.

Tulipa kirjailtua, hyvän asian puolesta. Vaiva palkitaan rahalla ja hyvällä mielellä. Sohvia kelluu länsirannikon meressäkin ja banaanin voi liukastua.... :(

Vaimo ja osa lapsista kun kannattaa ottaa "toisen käytettynä" niin voi hyvillä mielillä laittaa takaisin kiertoon jos ei natsannut. "oli jo rikki..." Eikä synny ihmisjätettä turhaan. Ja aina kannattaa korjata jos suinkin pystyy. Ei ole häpeä kantaa eripari sukkia kun on nokka pystyssä, ei kuitenkaan niin että sataa sisään.
-vilderi

ttontsa

20...200l jos tulee vuodessa, eikä hae rahallista vastinetta niin hakee maalaamosta tyhjiä 20-30l maalipyttyjä. Reijät pohjaan ja lastuja täyteen. Kannet päälle ja kunnalliselle sorttiasemalle. Tussilla voi kupeeseen ja kanteen sutasta "lastuja". Reijät pohjaan ettei mene vettä sulattoon. Käteviä "pien roskiksia"
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

JuKa

 :)
"Vaimo ja osa lapsista kun kannattaa ottaa "toisen käytettynä" niin voi hyvillä mielillä laittaa takaisin kiertoon jos ei natsannut. "oli jo rikki..." Eikä synny ihmisjätettä turhaan."

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 11.08.17 - klo:22:00
20...200l jos tulee vuodessa, eikä hae rahallista vastinetta niin hakee maalaamosta tyhjiä 20-30l maalipyttyjä. Reijät pohjaan ja lastuja täyteen. Kannet päälle ja kunnalliselle sorttiasemalle. Tussilla voi kupeeseen ja kanteen sutasta "lastuja". Reijät pohjaan ettei mene vettä sulattoon. Käteviä "pien roskiksia"

Tai sinne tavalliseen roskikseen sekajätteen sekaan, jos määrät alle 200 litraa vuodessa..

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk