Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

DXF vs. DXF

Aloittaja eemeli, 11.01.14 - klo:21:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eemeli

Hep.

Osaiskos joku valottaa tiedotonta - mitä eroja on eri ohjelmien DXF-tallenteissa?

Kas kun MasterCamissä helposti aukeaa solikalla tallennettu DXF mutta eipä avaudu Ikivanhalla AutoSketch -ohjelmalla tallennettu DXF. Jotakin en siis osaa vielä. Tuo autodeskin vanha ohjelma on helpoin ja kätevin 2D cad, jota oon ikänä käyttänyt joten sitä mielellään käyttäsi jatkossakin.

Kyseessä siis ihan vaan tasapaksujen osien valmistus levystä, joten ratojen tekeminen kävis viivakuvasta kätevästi.

Solikan tallenteen (faces) koko oli suunnilleen tuplat kooltaan. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.

Muutaman vuoden päästä tää varmaan jo naurattaa. Vuosi sitten kun ei osannut vielä juur mitään, ja nyt kun saa ongelmia aikaan ihan vaivattomasti, niin  kehitystä on selkeästi tapahtunut! =)


-eemeli-

ps. jos joku tietää, miten ton kosketuslevyn saa lopullisesti pois käytöstä, niin kertokaa. Avaanko läppärin ja katkon johdot vai laikkaanko dremelillä irti?

-ep-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

Timo Hotti

timi

pave

Jos yrittäis avata välissä jollain kolmannella ohjelmalla esim.http://www.autodwg.com/dwg-viewer/?ref=google-dwgsee&gclid=CJetmP7w9rsCFYZa3godLHAAuw? Ai niin mut pystyykös sen tiedoston tallentaan, en tiedä, kokeile.

Mun läppärissä ainakin F6:lla saa kosketuslevyn pois käytöstä/päälle.

mpr

Tässä läppärissä Fn ja F6 yhtä aikaa levyhiiri päälle / pois.
Saatko sillä vanhalla ohjelmalla tallennettua dwg muodossa ja sen tallennat jollain uudemmalla dxf muodossa.

Jussa

Draftsight on ainakin hyvä Autocadin korvaaja, vieläpä ilmainen. Samat käskyt kuin autocadissa. Sillä voi tallentaa eri dxf muotoihin, r13, r14, 2000 (ascii/binääri). Versiota 2000 käytän itse defaulttina.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk