Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Koneen tuonti Kiinasta

Aloittaja harakiri, 15.01.15 - klo:15:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

harakiri

Olen tuomassa Kiinasta konetta, puulaatikon koko n. 1200x750x850mm, paino 150kg. Tarkoitus oli ensin käyttää maahantuojaa joka toimittaisi koneen minulle kotiin asti, näin pääsisin itse mahdollisimman vähällä.

Mutta tämän voisin tuoda itsekin, mutta minulla ei ole kokemusta näin ison laatikon tuonnista. Kiinasta kyllä olen pienempää tavaraa tilannut suoraan tehtaalta aiemminkin. Nämä tulleet sikäli aina kätevästi lentorahtina kuriirin kautta ovelle asti. Tullauksen olen tehnyt netissä.

Vaihtoehdot ovat:
- DHL door to door (pirun kallis)
- lentorahti (vähän halvempi)
- laiva (kestää kauan mutta halpa)

Mitä lähetykselle tapahtuu suomen päässä, mitä kuluja tulee sen lisäksi, jos saan toimittajalta hinnan toimitettuna esim Helsingin satamaan asti? Miten homma kannattaisi hoitaa? Jos käyttää maahantuojaa, onko hyviä ehdotuksia firmoista?
ALV:n saan yrityksen vähennyksiin.

olli henttonen

Mikäli sen tilaa satamaan, tulee lisäksi huolitsijan maksut, jotka on aikas korkeat, jotain 200-300€ luokkaa kait ja tulli sekä arvonlisä verot.
Huolitsija siirtää sen huolinnan itsellekkin, mutta ottaa välistä erilaisia käsittely yms kuluja senverran, että lopputulos on lähes sama. itselle tuli hieman isompi partti ja totesi, että oli helpompi antaa heidän hoitaa huolinta, verot ja kulhjettaa perille, kuin alkaa itse sitä tekemään, huolintahinta on kait sama tulee tavaraa sitten lavallinen tai kontillinen.
Kannattaa kysäistä kuinkapaljon ne kuljetusjustannukset on meritse kotiin asti kuljetettuna, koska usein se on sieltäpäin halvempaa, kuin ottaa huolinta täältä.
PuuhaPajalle se merikuljetus kesti muistaakseni alle 6 viikkoa ja on todella edullinen.
dyykkari

Juha Hietamäki

Nimimerkki Jonne täältä palstalta on myös tuonut tavaraa Kiinasta. Kannattaa ehkä kysyä myös häneltä.

teepee13

Nämä ainakin saa laskea mukaan.

terminaalikäsittely: eur 170
luovutus: eur 70
tavaramaksu: eur 20
dokumentaatio: eur 65
isps-turvamaksu: eur 15
lcl-kappaletavaramaksu: eur 100
lavat: eur 20 / lava
+ alv

Lisäksi jos et tullaa itse,niin tulee Huolitsijan maksut 100-400€ Riippuen paljon kenelle lähetys satamaan putoaa...
Tullauksesta ottavat muistaakseni n.100€

Hinnat Suuntaa antavia,joten jos enempi maksaa niin multa turha tulla roposia hakemaan   ;)

hokkaju

Jos on tilannut tuollaisen rahti suomeen maksettuna koneen, niin tippuuko se sattumanvaraisesti jollekkin huolitsijalle vai onko tässä mahdollista kilpailuttaa eri toimijoita?

JuKa

Tere,

Minun rahtini on ainakin joka kerta tullut eri huolitsijan kautta. Se riippuu kenen laivaan se laitetaan ja sen mukaan menee sitten eri puolille satamaa. Ainakin 300-400€ voi aina laskea ylimääräisiä kuluja... Plus tullut ja alvit...

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: hokkaju - 30.07.16 - klo:18:18
Jos on tilannut tuollaisen rahti suomeen maksettuna koneen, niin tippuuko se sattumanvaraisesti jollekkin huolitsijalle vai onko tässä mahdollista kilpailuttaa eri toimijoita?

Oma valitettava kokemus lentorahdista (mitä Finnair cargo yms. firmat tarjoavat) on, että huolitsijoilla on Suomessa jonkinlaiset sopimukset eri rahtifirmojen kanssa, ja suomen päässä ne tullauspaperit sitten tuon sopimuksen mukaan annetaan jollekin huolitsijalle, eikä paketin vastaanottajalle. Huolitsijalta et saakaan papereita pois kuin rahalla, eli joko ostat paperit huolitsijalta (tullataksesi itse) tai sitten ostat tullauksen huolitsijalta. Tullaus ei onnistu ilman niitä papereita.

Tuosta kokemuksesta on tosin jo 10 vuotta, mutta se opetti varovaiseksi. Terveisiä vaan O.Nyströmille, joka nappasi Finnairilta pakettini paperit ja möi ne minulle takaisin. Vähän vieläkin ketuttaa tuo, kun nuo heidän pyytämänsä lunnaat papereista oli muistaakseni kalliimpi kuin itse rahti Australiasta. Jos tuon olisi tiennyt, kuriiri olisi ollut halvempi, eikä suora lentorahti. Eikä tuo tosiaan hoitunut muuten, tappelin tuosta kyllä Finnairin ja tullin kanssa, ennenkuin jouduin lunnaat maksamaan. Tullaus oli sitten nopea ja helppo juttu.

Jos siis päädyt lentorahtiin, varmista sen rahtifirman Suomen päästä, saatko itsellesi paperit tullausta varten vai kelle ne menee, ja paljonko niistä lunnaat on, jos haluat paperit itsellesi tullausta varten..

pave

Lainaus käyttäjältä: CNCpossu - 31.07.16 - klo:22:49
Tuosta kokemuksesta on tosin jo 10 vuotta, mutta se opetti varovaiseksi. Terveisiä vaan O.Nyströmille, joka nappasi Finnairilta pakettini paperit ja möi ne minulle takaisin. Vähän vieläkin ketuttaa tuo, kun nuo heidän pyytämänsä lunnaat papereista oli muistaakseni kalliimpi kuin itse rahti Australiasta. Jos tuon olisi tiennyt, kuriiri olisi ollut halvempi, eikä suora lentorahti. Eikä tuo tosiaan hoitunut muuten, tappelin tuosta kyllä Finnairin ja tullin kanssa, ennenkuin jouduin lunnaat maksamaan. Tullaus oli sitten nopea ja helppo juttu.

Alkoi jotenkin tuntumaan tutulta tuo Nyström, omia papereita en löytänyt, mutta vastaan tuli:
http://www.overdrive.fi/forum/threads/varokaa-o-nystr%c3%b6m-co-ta.82645/

PekkaNF

Olikohan se just tuo nussiström, joka nappas mun lentorahtina lähetetyn sorvin markka-aikaan? Heidän "PALVELU" maksoi samaa luokkaa kun lentorahti ritaniasta ja sisälti lähinnä kaavakkeen täyttelyä omituisilla tiedoilla.

Pekka

hokkaju

#9
Kiitos vastanneille.

Tänään sain tietoja kuljetuksesta ja vähän selvittelin noita hintoja...  satamamamaksut noin 280€ + alv. tähän päälle tietysti pitää hommata rahti kotiin + tullit ja alvit itse ostoksesta.
Jos on rahdin siirtoja (shared container) niin sitten taas noin 75€+alv lisää.

Tässä on oma logiikkansa joka alkaa hissukseen avautumaan. Homma näyttäisi  menevän niin, että lähettävässä satamassa laittetaan "shared containerin" täyteen ja se sitten laitetaan valumaan kohti helsinkiä. Jaettuun konttiin taas mahtuu yhtä ja toista.  Tästä taas ei täällä päin tykätä, koska eri firmat joutuvat purkamaan paketteja ja siirtelemään rahtikirjoja. Ts. kaikenlaisia siirto ja käsittelymaksuja aletaan laskuttaa ihan kunnolla. Jokatapauksessa lähettäjä ei luultavasti maksa puoliakaan siitä mitä vastaanottaja joutuu maksamaan. Oli miten oli ei tähän mailma lopu tai diilit hapannu, ja oppiipahan mikä on tämänkin pelin henki. Toki jos on rahtaamassa jotain edullista mutta painavaa kampetta niin suhteessa tavaran hintaan on nuo maksut melkoisia.

hokkaju

Eli nyt on maksettu kaikki paitsi noin 135km rahti kotiin.  Eli 3 kuution paketti, ja se tuli Rotterdamin kautta jossa se lienee "kontitettu" uudelleen.  Vastaanoottavana huolitsijana Nordicon ja paikalliskulut eritelty alla, vastasivat auliisti kysymyksiin ja tullasin itse tavarat ilman mitään rutinoita. Kaiken kaikkiaan hyvä palvelu. Tosin onhan tuo kallis verrattuna koko kontin hintaan.

Sellainen hauska juttu tuli selville että jos kiinanpäässä heittäytyvät hankalaksi, niin kuulemma siltä voi tulla "erityis ohjeita" rahdin laskutukseen. Siitä en osaa sanoa onko tämä paikallista propagandaa että saadaan diilit kotiin vai lieneekö totta. Tosin Kiinalaiset osaavat esim liikaa tinkivää asiakasta hivennen kurmuuttaa kun silmä välttää, joten omalla tavallaan kuullostaa ihan uskottavalle. Itse koitin puhua kauppaa tehdessä että hinta on ok, mutta katsokaa että laite on viimeisen päälle ok kun lähetätte. Ja vaikuttaa että listahinnoissa tuossa mennään minun kohdalla...  Saas nähdä miten äijän käy. 


ERS                            35.88
HARBOUR DUES           20
ISPS                            12
LCL-SERVICE FEE          59,80
RELEASE & ADMIN      140
TERMINAL COSTS       115


+alv  = 474,52€.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk